• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

نامگذاری سال بر مبنای نیازهای مردم است/ دولت و مجلس دو رکن اساسی اجرای شعار سال

  • کد خبر : 180322
  • 05 فروردین 1402 - 13:47
نامگذاری سال بر مبنای نیازهای مردم است/ دولت و مجلس دو رکن اساسی اجرای شعار سال

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه قوه مجریه متولی اصلی تحقق شعار سال است، گفت: دولت و مجلس دو رکن اساسی اجرای شعار سال هستند. حجت الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط رهبر انقلاب با نام […]

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه قوه مجریه متولی اصلی تحقق شعار سال است، گفت: دولت و مجلس دو رکن اساسی اجرای شعار سال هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط رهبر انقلاب با نام “رشد تولید، مهار تورم” اظهار کرد: رویه نامگذاری سال که چند سالی است توسط رهبر انقلاب انجام می‌شود برای ایجاد انگیزه و سیاست گذاری سالانه برای مسئولین و مدیران اجرایی کشور است.

وی افزود: با نامگذاری سال و انتخاب شعار مدار حرکتی مسئولین و دولت مشخص شده تا سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای این شعارها انجام شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامگذاری هر سال توسط رهبری مبنی بر نیازهای روز مردم است، تصریح کرد: شعارهای هر سال توسط رهبری بر مبنای آنچه که مردم خواسته یا نا خواسته با آن مواجه هستند و چالش‌های موجود در جامعه انتخاب شده تا مدیران و هیئت دولت برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب شعارهای سال برای سال‌های بعد از آن نیز استمرار دارد، عنوان کرد: اگر یک سال تمام شد به معنی آن نیست که شعار آن هم تمام می‌شود.

حجت الاسلام آزادی خواه افزود: رهبر انقلاب هر سال مسائل و ابرچالش‌ها در کشور را رصد کرده و برابر با آن‌ها نامگذاری سال انجام می‌شود و این شعارها فقط مخصوص یک سال نبوده بلکه چراغ راهی برای سال‌های بعد هم هست.

وی افزود: امسال شعار مهار تورم و رشد تولید توسط رهبری انتخاب شده است که باید سالیان سال روی آن کار شود چرا که مهار تورم ویژه ۱۴۰۲ نبوده و همه ساله برای تحقق این شعار باید تلاش شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی انتخاب شعار سال را آغازی برای برنامه‌ریزی تحقق آن شعار از همان سال دانست و گفت: این برنامه ریزی‌های باید برای سال‌های بعد نیز استمرار داشته باشد.

وی گفت: اگر در شعار سال بر روی یک مسئله تاکید می شود به معنی فراموشی بقیه مسائل نیست و هر سازمانی وظیفه‌ای دارد که باید با قوت آن وظایف را انجام دهند و در کنار اجرای وظایف خود توجه بیشتری به شعار سال و برنامه‌های اجرایی آن شود.

حجت الاسلام و المسلمین آزدی خواه قوه مجریه و هیئت دولت را متولی اصلی تحقق شعار سال دانست و گفت: اجرای جنبه عملی شعار سال به هیئت دولت بازمی‌گردد و قوه مجریه باید در حوزه اجرا ورود کند و مطالبه رهبر که در غالب یک شعار خواسته شده را با برنامه‎ریزی صحیح به سرانجام برساند.

وی افزود: امسال و با توجه به انتخاب شعار رشد تولید وزارت صمت وظیفه ویژه‌تری برای حمایت از واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان، شرکت های دانش بنیان و جوانان با ایده های نو و خلاقانه دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت صمت نباید در رابطه با واردات کالایی که تولید داخل دارد چراغ سبز نشان دهد وهر چند این مسئله در دولت سیزدهم دیده شده است اما در راستای تحقق شعار سال ابتدا باید از تولیدات داخلی حمایت ویژه انجام شود.

وی افزود: دولت باید از تولیدکننده حمایت کند و با تدبیر و برنامه ریزی صحیح و تسهیل گری باعث رشد محسوس تولید شود.

حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید در کنار دولت برای تحقق شعار سال وظیفه مهمی بر عهده دارد و باید با قانون گذاری و رفع موانع، دولت را برای رشد تولید و مهار تورم یاری کند و دولت و مجلس دو رکنی اساسی برای اجرایی شدن شعار سال هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار سال باعث ایجاد دستاوردهای فراوانی در کشور می شود، بیان کرد: دستگاه های اجرایی و دولت‌های پیشین نمره مطلوبی در رابطه با تحقق شعارهای سال نداشته اند و دولت آیت الله رئیسی باید تلاش ویژه‌ای برای تحقق شعار سال داشته باشد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180322
  • دیدگاه‌ها برای نامگذاری سال بر مبنای نیازهای مردم است/ دولت و مجلس دو رکن اساسی اجرای شعار سال بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.