• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

موردی از آنفلوانزای فوق حادپرندگان در استان همدان مشاهده نشده‌است

  • کد خبر : 94825
  • 11 آذر 1399 - 8:47
موردی از آنفلوانزای فوق حادپرندگان در استان همدان مشاهده نشده‌است

دکتر محمدرضا رسولی گفت: هیچ موردی از ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است. به گزارش عصر همدان، دکتر محمدرضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال بیماری آنفلوآنزا هستند که کارشناسان سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان […]

دکتر محمدرضا رسولی گفت: هیچ موردی از ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طی سال جاری در این استان مشاهده و یا گزارش نشده است.

به گزارش عصر همدان، دکتر محمدرضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال بیماری آنفلوآنزا هستند که کارشناسان سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان برای مقابله با این بیماری به طور مستمر از تالاب های این استان بازدید و سرکشی می کنند.

وی ادامه داد: با فرا رسیدن فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به کشور برخی مواقع شاهد شیوع آنفلوآنزا در بین پرندگان هستیم که برای مقابله با این بیماری از قبل تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رسولی خاطرنشان کرد: آنفلوآنزا یکی از بیماریهای به شدت واگیردار و کشنده در پرندگان است که توسط ویروس نوع A که تمایل زیادی به سلول های مخاطی به ویژه دستگاه تنفس و دستگاه گوارش دارد، ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه به منظور مدیریت و جلوگیری از انتشار بیماری، ماموران در همه تالاب ها و آب بندها مستقر هستند افزود: شهروندان در صورت مشاهده علائم بیماری و تلفات پرندگان وحشی موارد را به دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=94825
  • دیدگاه‌ها برای موردی از آنفلوانزای فوق حادپرندگان در استان همدان مشاهده نشده‌است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.