• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

منظور آمریکایی‌ها از حقوق بشر، حقوق یک آمریکایی و اروپایی است/ظلم های آمریکایی ها به ملت ایران یادآوری شود

  • کد خبر : 7441
  • 08 تیر 1398 - 11:14
منظور آمریکایی‌ها از حقوق بشر، حقوق یک آمریکایی و اروپایی است/ظلم های آمریکایی ها به ملت ایران یادآوری شود

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وقتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از حقوق بشر صحبت می‌کنند منظور آنها حقوق یک انسان آمریکایی و اروپایی است نه افریقایی یا آسیایی گفت: غربی ها با این که دموکراسی را ارزش والایی می دانند اما معتقدند که مردم غرب آسیا لیاقت دموکراسی را ندارند و لایق آن نیستند.   […]

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وقتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از حقوق بشر صحبت می‌کنند منظور آنها حقوق یک انسان آمریکایی و اروپایی است نه افریقایی یا آسیایی گفت: غربی ها با این که دموکراسی را ارزش والایی می دانند اما معتقدند که مردم غرب آسیا لیاقت دموکراسی را ندارند و لایق آن نیستند.

 

محمد صادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با بیان اینکه باید در طول سال و بخصوص در هفته حقوق بشر آمریکایی ظلمها و سختی‌ها و فشارهای آمریکا بر ملت ایران را یادآوری کنیم اظهار داشت: ملت ایران باید بدانند که وقتی از آمریکا صحبت می‌کنیم چرا آمریکا را به تعبیر امام شیطان بزرگ می دانیم.

این استاد دانشگاه افزود: باید به این نکته توجه کنیم که وقتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از حقوق بشر صحبت می‌کنند منظور آنها  بشر و انسان آمریکایی و اروپایی  و حقوق یک انسان آمریکایی و اروپایی است نه افریقایی یا آسیایی.

وی با بیان اینکه آنها ایرباس مسافربری ایران را در آسمان کشورمان توسط ناوگان متجاوز آمریکایی سرنگون کردند ادامه داد: غربی ها هیچ وقت ادعا نکردند که این حقوق را برای سایر انسانها مثل آفریقایی ها یا آسیایی ها قائل اند.

کوشکی با اشاره به سابقه برده داری غربی ها بخصوص اروپایی ها  و آمریکایی ها عنوان کرد: چرا ۳۰۰ میلیون نفر از آفریقا به عنوان برده در طی سه قرن به انگلستان و آمریکا منتقل شد و چرا با اینها مثل حیوان رفتار می شد؟

نویسنده کتاب تاریخ مستطاب آمریکا تاکید کرد: غربی ها چرا انسانها را چندین قرن خرید و فروش و آزادی آنها را سلب می کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اروپایی ها و آمریکایی ها در طول سه قرن، ۳۰۰ میلیون نفر را از آفریقا دزدیدند و به سرزمین های خود بردند تصریح کرد: با این انسانها مثل حیوان رفتار می کردند و از آنها کار می‌کشیدند.

وی در ادامه افزود: به گفته مورخین آمریکایی از ۳۰۰ میلیون انسان تنها ده درصد سالم به مقصد می رسیدند و این افراد را به خاطر بیماری و یا شکنجه دادن در بین راه به دریا می ‌انداختند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه غربی ها برای چنین رفتاری توجیه دارند عنوان کرد: می گویند منظور ما از حقوق بشر یا انسان، انسان متکامل است و انسان متکامل، اروپایی ها و آمریکایی ها هستند و به صراحت برده داری و گرفتن آزادی یک انسان را به خاطر رنگ پوست، توجیه می کردند.

کوشکی با اشاره به سخنان کاندولیزا رایس، وزیر خارجه اسبق آمریکا مبنی بر اینکه دموکراسی ارزش قابل احترامی است اما دموکراسی برای مردم عراق یا مردم غرب آسیا به درد نمی خورد بیان کرد: غربی ها با این که دموکراسی را ارزش والایی می دانند اما معتقدند که مردم غرب آسیا لیاقت دموکراسی را ندارند و لایق آن نیستند.

نویسنده کتاب تاریخ مستطاب آمریکا اضافه کرد: این روایت از حقوق بشر و دموکراسی باعث می شود که ما متوجه شویم معیارهای دموکراسی، حقوق بشر یا ارزش آزادی که از آن صحبت می کنند منظور حقوق انسان آمریکایی و اروپایی است.

وی با اشاره به اینکه هفته حقوق بشر آمریکایی مقارن با سرنگونی ایرباس مسافربری ایران را در آسمان کشورمان توسط ناوگان متجاوز آمریکایی است تاکید کرد: باید جنایت ها و ظلم هایی که آمریکایی ها در کشور ما کردند یاد آوری شود تا خیلی از مفاهیم و گزاره ها و حقایق تاریخی فراموش نشود.

کوشکی در پایان یادآور شد: ملت ما ظلم های فراوانی از آمریکا دیده و فشارها و سختی های زیادی در طول ۵۰ سال گذشته از آمریکایی ها کشیده است. از زمان ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا الان که قریب به ۷۰ سال می شود آمریکا دخالت ها، ظلم ها و فشارهایی به مردم و کشور ما داشته که باید برای ملت یادآوری شود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=7441
  • دیدگاه‌ها برای منظور آمریکایی‌ها از حقوق بشر، حقوق یک آمریکایی و اروپایی است/ظلم های آمریکایی ها به ملت ایران یادآوری شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.