• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

منافع عده ای محدود در کارخانجات آلاینده نباید منجر به نارضایتی مردم در مورد آلایندگی ها شود

  • کد خبر : 83353
  • 20 شهریور 1399 - 8:43
منافع عده ای محدود در کارخانجات آلاینده نباید منجر به نارضایتی مردم در مورد آلایندگی ها شود

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار با موضوع آلایندگی واحدهای صنعتی در فرمانداری شهرستان برگزار شد. به گزارش عصر همدان، آلایندگی واحدهای صنعتی اطراف شهر بهار موضوعی است که باعث نارضایتی عمومی مردم در سالهای گذشته شده و این مسئله موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی شد. در این جلسه مسئله آلایندگی واحدهای صنعتی اطراف شهر […]

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار با موضوع آلایندگی واحدهای صنعتی در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش عصر همدان، آلایندگی واحدهای صنعتی اطراف شهر بهار موضوعی است که باعث نارضایتی عمومی مردم در سالهای گذشته شده و این مسئله موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی شد.

در این جلسه مسئله آلایندگی واحدهای صنعتی اطراف شهر بهار و دیگر شهرهای شهرستان بررسی شد و رئیس اداره محیط زیست توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

در ادامه هر یک از حضار به بیان مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرهای و روستاهای مختلف شهرستان پرداختند که از آن جمله می توان به آب شرب شهر لالجین، تصفیه خانه شهرک های صنعتی و واحدهای صنعتی، کارخانجات اسیدسازی و بازیافت کاغذ، کشتارگاه دام و طیور، کودهای مرغی و سایر موارد اشاره کرد.

فرماندار شهرستان بهار در ادامه با مقایسه شهر بهار با خوزستان و اراک از نظر آلایندگی اظهار داشت: در این شهرها میزان آلایندگی و بوی نفت و گاز به قدری است که اصلاً نمی توان در آن قدم زد، کارخانجات آلاینده و شهرک های صنعتی اطراف بهار نیز میراثی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده، باید با آن ساخت، نمی توان به طور کلی صنعت را تعطیل کرد، بلکه تلاش ما کم کردن مشکلات آنهاست.

قنبری در ادامه افزود: با بررسی هایی که سال قبل انجام شده تعداد ۱۱ منشاء آلایندگی در شهرستان شناسایی شده که با تمهیداتی در تلاشیم که میزان آلایندگی این واحدها به کمترین مقدار خود برسد.

وی در ادامه با مثال زدن سیب زمینی و میزان کود و سم به کاربرده شده در کشت آن گفت: مقدار زیادی سم و کود برای کشت سیب زمینی استفاده می شود و همین خود منبع آلایندگی است اما چون نام شهر بهار با نام سیب زمینی عجین شده نامی از آن نمی بریم و هیچ اعتراضی در مورد آن نداریم.

فرماندار بهار به اشتغال افراد زیادی در این واحدها اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم کلا این واحدها را تعطیل کنیم با بیکاری کارگران، افزایش دزدی و بزهکاری مواجه خواهیم شد.

امام جمعه بهار در ادامه اظهار داشت: مهمترین مشکل محیط زیست شهرستان بهار، انتشار بوی نامطبوع به صورت شبانه روزی در شهر بهار است که ظاهرا سلامت مردم مدنظر نیست و آسایش و آرامش مردم سلب شده است.

حجت الاسلام ارزنده افزود: چگونه محیط زیست در مورد آب شدن یخ های قطبی و از بین رفتن لایه اوزون اظهار نظر می کند و مسئله ملموس در شهر بهار حل نمی شود!

وی اظهار داشت: مسئول هوایی که مردم بهار تنفس می کنند چه کسی است و اگر بنا باشد هر کسی رفع مسئولیت کند چه کسی جوابگو خواهد بود؟

وی تصریح کرد: تعطیلی کارخانه هپکو با آن عظمت و نیروی انسانی بالا، توجیه پذیر است ولی تعطیلی کارخانه هایی در شهرک صنعتی بهاران که چند نفر از آن سود می برند توجیه پذیر نیست؟

وی در ادامه گفت: استفاده از سموم در تولید سیب زمینی بر نادیده گرفتن مشکلات آلاینده ها دلالت نمی کند و نباید این دو در مقام مقایسه با هم قرار گیرند.

امام‌جمعه بهار به اتفاق چند سال گذشته در خصوص فراخوان ایجاد تجمع در مقابل استاندارد ی در اعتراض به آلاینده ها اشاره کرد و گفت: حق مردم آسایش و راحتی است نباید کار را به جایی برسانیم که مردم بخواهند در مقابل استاندارد ی تجمع کنند، باید سهم آلایندگی بهار مشخص شود، در استانهایی مثل خوزستان که مهد نفت و گاز است شهرهایی وجود دارد که از نعمت گازکشی بی بهره اند، چرا باید شاهد چنین اتفاقی باشیم، این باعث بی اعتمادی مردم به نظام می شود.

حجت الاسلام ارزنده اظهار داشت: مسئله تولید و اشتغال چند نفر نباید دلیلی بر تداوم آلایندگی این واحدها باشد، چگونه است که بعضی واحدها به دلیل ارزش افزوده بالا و برخی مبالغ که باید پرداخت کنند تعطیل می شوند و حرفی در مورد بیکاری کارگران آنها و حمایت از تولید زده نمی شود، اما در مورد این کارخانجات که باعث نارضایتی عمومی می شود بحث بیکاری کارگران مطرح می شود، با تشکیل کمیته ای ویژه تا جلسه بعدی باید تخلفات این واحدها محرز شده و برخوردی قاطع با آنها صورت پذیرد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83353
  • دیدگاه‌ها برای منافع عده ای محدود در کارخانجات آلاینده نباید منجر به نارضایتی مردم در مورد آلایندگی ها شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.