• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

ملایر مبدع طرح “مهر تحصیلی” در کشور است/ آغاز توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر در ملایر

  • کد خبر : 167844
  • 26 مهر 1401 - 9:19
ملایر مبدع طرح “مهر تحصیلی” در کشور است/ آغاز توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر در ملایر

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاجی رضا زین‌العابدینی گفت: طرح “مهر تحصیلی” از سال ۱۳۹۰ و برای نخستین بار در شهرستان ملایر اجرا شد و به‌عنوان یک ایده به کشور ارائه و از سال ۱۳۹۲ طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور اجرایی شد. به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی رضا زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان […]

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاجی رضا زین‌العابدینی گفت: طرح “مهر تحصیلی” از سال ۱۳۹۰ و برای نخستین بار در شهرستان ملایر اجرا شد و به‌عنوان یک ایده به کشور ارائه و از سال ۱۳۹۲ طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور اجرایی شد.

به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی رضا زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در آیین مهر تحصیلی ملایر با اشاره به جایگاه ویژه وقف در شهرستان ملایر اظهار کرد: ملایر به‌عنوان یکی از شهرستان‌های ویژه واقف پرور در کشور شناخته می‌شود.

وی بابیان اینکه وقف خدمات خوبی در شهرستان ملایر دارد تصریح کرد: خانواده وقف کمک‌حال امور مردم است و در بخش‌های مختلف شاهد خدمات وقف در شهرستان هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی در ملایر بیان کرد: ملایر به‌عنوان مبدع طرح مهر تحصیلی در کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: این طرح از سال ۱۳۹۰ و برای نخستین بار در شهرستان ملایر اجرا شد و به‌عنوان یک ایده به کشور ارائه و از سال ۱۳۹۲ طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور اجرایی شد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی بیان کرد: سیف‌الدوله به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف شهرستان ملایر تنها یک‌سوم اموال خود را وقف کرده است و لیست خرید زمین‌های ملایر موجود و در دست یکی از نوادگان وی است.

وی بابیان اینکه احداث مدرسه، احداث بیمارستان و هزینه‌های خانقاه سه نیت اساسی سیف‌الدوله است تصریح کرد: از محل درآمدهای نیات موقوفات سیف‌الدوله چندین مدرسه در شهرستان ساخته‌شده که در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای شهرستان عنوان کرد و گفت: وقف‌های قرآنی موضع اساسی در موقوفات جدید است و کسانی که قصد وقف رادارند می‌توانند در این بخش نیت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر عباسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز در این آیین با اشاره به تهیه و توزیع ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر در طرح مهر تحصیلی ۱۴۰۱ اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای نیات واقف اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده برای دریافت مجوزهای خرید لوازم‌التحریر این طرح به‌جای ابتدای مهر در انتهای این ماه برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: دو هزار بسته لوازم‌التحریر تهیه‌شده در بین افراد بی‌بضاعت و با همکار کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه علاوه بر اجرای طرح مهر تحصیلی و توزیع لوازم‌التحریر در طی سال نیز کمک‌هزینه‌های تحصیلی به دانش آموزان اهدا می‌کند.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و در طی سال افراد بی‌بضاعت به اوقاف معرفی‌شده و به آنان کمک‌هزینه تحصیلی اهدا می‌شود.

وی بابیان اینکه ارزش لوازم‌التحریرهای خریداری‌شده ۵۰۰ میلیون تومان است تصریح کرد: لوازم‌التحریرها از محلی خریداری‌شده که علاوه بر هزینه کمتر نسبت به قیمت بازار نفع آن نیز به جامعه معلولان می‌رسد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=167844
  • دیدگاه‌ها برای ملایر مبدع طرح “مهر تحصیلی” در کشور است/ آغاز توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر در ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.