• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

مقاومت فلسطین همینه اسرائیل را درهم کوبیده است/پیام روز جهانی قدس، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم

  • کد خبر : 151296
  • 09 اردیبهشت 1401 - 15:44
مقاومت فلسطین همینه اسرائیل را درهم کوبیده است/پیام روز جهانی قدس، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم

ائمه جمعه شهرستان های مختلف استان همدان گفتند: روز جهانی قدس دارای پیام حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم و ظلم است و سرانجام این مبارزه پیروزی جبهه مقاومت و ملت فلسطین خواهد بود. به گزارش عصرهمدان؛ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، نماز عبادی سیاسی جمعه با شرکت باشکوه مردم […]

ائمه جمعه شهرستان های مختلف استان همدان گفتند: روز جهانی قدس دارای پیام حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم و ظلم است و سرانجام این مبارزه پیروزی جبهه مقاومت و ملت فلسطین خواهد بود.

به گزارش عصرهمدان؛ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، نماز عبادی سیاسی جمعه با شرکت باشکوه مردم و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه ۹ اردیبهشت‌ماه شهر همدان، یکی از مظاهر تقوا را حضور در راهپیمایی روز قدس دانست و افزود: این کار از مظاهر و ‌مصادیق تقوای اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه به گفته رهبر انقلاب روز قدس روز اسلام و رسول اکرم(ص) است، تصریح کرد: بنیانگذاران رژیم صهیونیستی با آرزوها و اهداف تحریف شده مذهبی بنا گذاشتند کشوری را در فلسطین احداث کنند و به تعبیر خود می‌خواستند وعده‌های الهی که در تورات هست را محقق کنند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه حمایت غرب به ویژه امریکا و اسرائیل در تشکیل این رژیم تاثیرگذار بود، اظهار کرد: طمع اشغالگری رژیم صهیونیستی سیری ناپذیر و بی پایان است.

امام جمعه همدان ادامه داد: آنچه مانع رشد این غده سرطانی شد جریان جبهه مقاومت بود و اگر این جریان نبود غده سرطانی تمام منطقه خاورمیانه را اشغال می‌کرد و اگر امروز این غده سر در لاک برده می‌داند که جریان مقاومت زنده و بازدارنده هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه جریان مقاومت مانع پیشرفت رژیم صهیونیستی در منطقه شد، مطرح کرد: امروز حمایت نظام اسلامی از فلسطین وظیفه شرعی و در راستای منافع ملی ماست و نگاه دینی و ملی در آن وجود دارد.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه از منظر شرعی اگر ظلم و جنایت‌ها را ببینیم نباید سکوت کنیم، گفت: این نگاه دین اسلام است برای یاری کردن فلسطین مظلوم چراکه مظلوم بودن این کشور در دنیا شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمن شبهه پراکنی‌هایی مبنی بر اینکه وقتی در کشور خود فقر دارید چرا پولتان را هزینه می‌کنید، عنوان کرد: کسانی که از جبهه مقاومت آسیب می‌بینند منشا این تفکر هستند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای تجزیه خاورمیانه فعلی و پایه گذاری خاورمیانه جدید هدفی بود که امریکا و اسرائیل به دنبالش بودند اما محقق نشد و به عبارتی قدرت جبهه مقاومت این اجازه را به دشمن نداد.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه هزینه ما برای حفظ کشور شهدای مدافع است، گفت: دشمن درباره هزینه کردن ایران شبهه پراکنی می‌کند در حالی که ما با اراده پولادین شهیدان در مقابل آنها ایستادیم و کسی که برای رسیدن به اهدافش پول خرج می‌کند آنها هستند.

وی با بیان اینکه حمایت از فلسطین منافع ملی ما را تامین می‌کند، تصریح کرد: البته دولت باید نگاه اقتصادی به کشور هم داشته باشد و نباید بگذاریم بعضی‌ها در این موارد تقابل ایجاد کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دولت و مجلس در رابطه با رفع مشکلات اقتصادی تلاش می‌کنند، افزود: دولت باید بر گرانی‌ها کنترل ویژه داشته باشد و گرانی‌ها توجیهی ندارد.

شعبانی‌موثقی با اعلام اینکه بستر گفتگو میان تشکل‌های دانشجویی و مطالبه‌گران با مسئولان استانی فراهم است، عنوان کرد: حرف اولیای الهی بر جان آدم می‌نشیند و حرف روشنی است بنابراین مقاومت در برابر دعوت انبیا نتیجه‌اش غرق شدن انسان است و هر کسی که اولیا الهی را تکذیب کند غرق می‌شود.

وی با بیان اینکه به تعبیر قرآن کسی که در مقابل حرف انبیا ایستادگی می‌کند سنگی است در شکل انسان، افزود: انسان باید دعوت انبیا را جواب بدهد چراکه او مظهر رافت پروردگار است‌./ ایسنا

ملایر

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به جایگاه فلسطین در جهان اسلام اظهار کرد: دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالمان از توصیه های اصلی در آیات و روایات است.

وی با بیان این و روایاتی درباره دفاع از مظلوم تصریح کرد: هر جا مستکبرین بر مسلمانان غلبه کرده اند نشان از ضعف و کوتاهی مسلمین است.

امام جمعه ملایر افزود: در اسلام برای حمایت از مظلوم هیچ شرطی قابل نشده است و باید در مقابل ظالم ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه حمایت مظلومین و ستمدیده ها یکی از اهداف حکومت امام علی علیه السلام بوده است، تصریح کرد: امروز با همه جهان اسلام و همه کسانی که اهل بصیرت و آگاهی هستند از فلسطین حمایت می کنند و نادیده گرفتن فلسطین خیانت است.

حجت‌الاسلام برقراری بیان کرد: حمایت از فلسطین و مظلومین جهان جزء عقاید ماست و در آیات قرآن به صراحت به این امر اشاره شده است.

وی بیان کرد: جهان اسلام یک مجموعه و یک پیکر هستند و فلسطین پاره تن اسلام است و حمایت از آن یک وظیفه همگانی است.

امام جمعه ملایر بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی روز جهانی قدس نامگذاری شد و مسلمانان جهان در این روز از فلسطین حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه پایه های قدرت اسراییل و رژیم منحوس صهیونیستی سست شده است، تاکید کرد: امید است به زودی جشن نابودی کویید ۱۹ را با نابودی کویید ۱۹۴۸ با هم برگزار کنیم‌.

حجت السلام برقراری تاکید کرد: امروز رژیم صهیونسیتی به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای میکروسکوپی عربی است اما هرگز نمی تواند با این اقدامات دشمنی مسلمانان با خود را کم کند.

وی با اشاره به دانشجویان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبری در این دیدار موارد مهمی در زمینه های مجلس انقلابی، روابط مسئولین با مردم، نظم نوین جهانی و مشکلات کشور بیان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ملایر با اشاره به روند مذاکرات تاکید کرد: دشمنان به دنبال تحمیل برجام جدید به کشور هستند اما امروز ایران اسلامی زیر بار هر توافقی نمی رود و رفع تحریم ها اولویت اول دولت است.

نهاوند

به گزارش عصر همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های نماز جمعه روز جهانی قدس در مصلا این شهر گفت: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی نشان داد مردم ایران اسلامی همواره یاور مظلومان و دشمن ظالمان و غاصبان هستند.

وی اظهار داشت: روز جهانی قدس با دوراندیشی امام راحل به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل‌شده است و امروز نه‌تنها در کشور ما بلکه مردم آزاده جهان نیز خواهان حمایت از مظلومان فلسطین هستند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: حمایت از مظلوم دستور قرآن و دین ما است و به یاری خدا پیروزی نهایی برای جبهه حق است.

وی بیان داشت: رژیم صهیونیستی از محور مقاومت ضربه‌های سختی خورده است و امروز می‌داند ضعیف‌تر و رو به افول‌تر از گذشته است.

حجت‌الاسلام مغیثی گفت: روزی صهیونیست‌ها مسلمانان را تهدید می‌کردند و شعار از نیل تا فرات سر می‌دادند ولی امروز به دور خود دیوار کشیده‌اند ولی آن‌ها محکوم‌به شکست هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: آمریکا حامی و شریک جرم صهیونیست‌ها است و دنیای استکبار از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می‌کند و همه عامل شرارت و ناامنی در منطقه این‌ها هستند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امروز به یاری خدا مقاومت در منطقه دست برتر را دارد و ضربه‌های دیگری را نیز بر پیکره دشمنان وارد خواهد کرد و به امید خدا قدس شریف نیز آزاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام مغیثی گفت: صهیونیست‌ها هر جنایتی که توانسته‌اند انجام دادند ولی نتوانستند مردم مقاوم فلسطین را شکست دهند و امروز حمایت ما از فلسطین بسیار مهم و اثرگذار است.

وی در پایان از حضور پرشور و حماسی مردم نهاوند در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.

کبودراهنگ

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه رمضان در حضور با شکوه نمازگزاران این شهرستان با اشاره به راهپیمایی امروز مردم اظهار کرد:از عموم مردم ولایتمدار شهرستان جهت حضور حماسی در راهپیمایی روز قدس تقدیر و تشکر می کنم، احسنت بر شما که بر ندای رهبر انقلاب اسلامی لبیک گفتید و دشمن شکنانه فریاد مظلومیت قدس را به عالم اعلام کردید.

وی با اشاره به جنبه های قدس افزود:قدس و آزاد سازی بیت المقدس هم جنبه سیاسی و هم جنبه اعتقادی دارد و اماکن دینی و قرآنی و الهی نباید زیر سلطه دشمنان قرآن و اسلام قرار بگیرد وآزادسازی بیت المقدس باید برای نسل های آینده تبیین شود .

وی با اشاره به پیروزی محور مقاومت اضافه کرد:عملیات های اخیر حزب الله و مقاومت علیه ارتش تا دندان مسلح اسرائیل هیمنه دشمن را در هم کوبیده است و مقاومت تا عمق اسرائیل نفوذ کرده است.

وی با اشاره به نا امیدی اسرائیل از حمایت های آمریکا گفت :اسرائیل صدای شکستن استخوان های آمریکا در جهان را شنیده و این افتضاح جهانی باعث احساس شده تا اسرائیل به شدت احساس خطر کند.

اسدآباد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به آیات و روایتی در خصوص داشتن تقوا، اظهار کرد: مسئولان نماینده مردم و فرماندار با وحدت و اتحاد گره گشای مشکلات در روستاها باشند.

وی در بخشی از سخنانش با قدردانی از دادستان و دادگستری گفت: با بداخلاقی و بدرفتاریهای اخیری که ر فضای مجزی شهرستان پیش آمد، مردم انقلابی و متدین شهرستان از اوضاع بد و نابه سامان فضای مجازی دلخورند که راه را برای جسارت به پیرو جوان، روحانی و غیرروحانی، باز شده و ما متأسف هستیم. ان شالله با مدیریت وب دادستان و هماهنگی اطلاعات این دلخوری را از مردم بیرون بیاوریم.

امام جمعه اسدآباد از کمک های خیرین در ماه مبارک رمضان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=151296
  • دیدگاه‌ها برای مقاومت فلسطین همینه اسرائیل را درهم کوبیده است/پیام روز جهانی قدس، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.