• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

مطالبه‌ی دانشجویان از مسئولین، افزایش گردش مالی و ارزش افزوده‌ی شهر باشد/ تلاش برای تحقق ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ برای شهرداری در سال آینده

  • کد خبر : 175590
  • 28 دی 1401 - 10:30
مطالبه‌ی دانشجویان از مسئولین، افزایش گردش مالی و ارزش افزوده‌ی شهر باشد/ تلاش برای تحقق ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ برای شهرداری در سال آینده

شهردار همدان اظهار کرد: نگاه برخی افراد به شهرداری‌ها قیم مابانه است. بسیاری از اصحاب رانت و قدرت هم شهرداری‌ها را ملک شخصی خود دانسته و فکر می کنند که کارآمدی فقط مختص خود آنهاست. شهرداری پیش از این حیاط خلوت عده ای خاص بوده و ما تا حد زیادی تلاش کردیم که این مشکل […]

شهردار همدان اظهار کرد: نگاه برخی افراد به شهرداری‌ها قیم مابانه است. بسیاری از اصحاب رانت و قدرت هم شهرداری‌ها را ملک شخصی خود دانسته و فکر می کنند که کارآمدی فقط مختص خود آنهاست. شهرداری پیش از این حیاط خلوت عده ای خاص بوده و ما تا حد زیادی تلاش کردیم که این مشکل را مهار کنیم.

به گزارش عصرهمدان؛ سید مسعود حسینی، شهردار همدان، سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست مطالبه‌گری و بررسی عملکرد مسئولان شهری و استانی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، در جمع دانشجویان، رسانه ها و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان همدان گفت: شهرداری ارگانی است که شهروندان از حایت تا ممات خود در تعامل با آن هستند. شهردار ۳۷۲ وظیفه از جمله مدیریت درآمد و هزینه در شهر برعهده دارد که تامین منابع مالی و نحوه هزینه‌کرد در میان این وظایف، اهمیت ویژه ای را داراست.

حسینی افزود: هنگام ورود من به شهرداری همدان، این شهرداری حدود ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی بخصوص به پیمانکاران داشت و عده ای منتظر بودند که شهرداری در تحقق بودجه و دارایی ها با مشکل مواجه شود.

وی با بیان اینکه هیچ عایدی در شهرداری نداشتیم و باید تا عید ۴۵۰ میلیارد تومان ملک می فروختیم، گفت: چندین ملک را برای فروش گذاشتیم و عده ای نیز سعی کردند این املاک را مسئله دار جلوه دهند تا پولی به شهرداری نرسد.

شهردار همدان ادامه داد: برخی می‌گفتند قرار است پیمانکاران به علت شهردار شدن من تحصن کنند! یا می‌گفتند شهرداری توان پرداخت مطالبات و معوقات کارکنان خودش را هم ندارد! اما به فضل الهی و همراهی همکاران در شهرداری افزون بر ۷۰ درصد مبالغ پیمانکاران شهرداری پرداخت شد و تا آخر سال جاری نیز، ۴۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت می شود، در حالی‌که آنان تاکنون بیش از ۶۰ درصد مطالباتشان را دریافت کردند.

حسینی گفت: بودجه شهرداری در سال گذشته، یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۱ درصد آن تحقق پیدا کرد. برای سال جاری هم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر شده است که البته سعی می‌کنیم با بودجه اصلاحی، آن را به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی ضمن ابراز گلایه از هجمه‌های برخی افراد سیاسی و وابستگان قدرت و رانت در شهر، گفت: افرادی در این شهر هستند که ۳۰-۴٠ سال است مسئولیت دارند و علیرغم اینکه مدیر بودنشان، هیچ عایدی برای مردم نداشته، اما ادعا می‌کنند که بسیار توانمند بوده اند و به غیر خود، و افراد وابسته به خودشان، هیچ کسی را قبول ندارند و به آن حمله می‌کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه بحث کارآمد یا ناکارآمد بودن باید براساس شاخص‌ها باشد، تصریح کرد: در سالیان گذشته، هیچ منبع درآمد پایداری برای شهر وضع نشده در حالیکه بسیاری از شهرها در آن سال‌ها در بحث درآمدی از ما عقب‌تر بودند اما چون در همدان کار بزرگی انجام نشد، ما در حال حاضر مشکلاتی در این حوزه داریم.

وی افزود: طرح پاساژ سینا را که ۱۷ سال به درازا انجامیده بود به اتمام رسانده و پل های غدیر و سردار سلیمانی را نیز به سرانجام رساندیم. در طرح پارکینگ آقاجانی بیگ نیز با پیمانکار به مشکل حقوقی برخورد کرده ایم که با خلع ید از پیمانکار، دوباره درصدد انجام آن هستیم.

حسینی گفت: زیرساخت انجام کامل فیبر نوری در همدان انجام شده است. همچنین برای ایجاد کارخانه بازیافت هواپیما در همدان هم ۲۰ هکتار زمین دادیم.

شهردار همدان اظهار کرد: نگاه برخی افراد به شهرداری‌ها قیم مابانه است. بسیاری از اصحاب رانت و قدرت هم شهرداری‌ها را ملک شخصی خود دانسته و فکر می کنند که کارآمدی فقط مختص خود آنهاست. شهرداری پیش از این حیاط خلوت عده ای خاص بوده و ما تا حد زیادی تلاش کردیم که این مشکل را مهار کنیم.

حسینی گفت: پرداخت حقوق چهار هزار کارمند شهرداری همدان در یک روز، اصلاً امر ساده ای نیست، و این کار به کمک بانک مهر انجام می شود.

وی عنوان کرد: پیش از این ۱۲ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل در شهرهمدان خریده‌ بودیم و اکنون با همکاری همه مسئولین، این تعداد به ۱۰۰ دستگاه افزایش یافت که ۲۰ درصد پرداختی به ایران خودرو دیزل بصورت نقد و الباقی از طریق وام بلند مدت خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=175590
  • دیدگاه‌ها برای مطالبه‌ی دانشجویان از مسئولین، افزایش گردش مالی و ارزش افزوده‌ی شهر باشد/ تلاش برای تحقق ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه‌ برای شهرداری در سال آینده بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.