• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

مشکل اساسی تولید کنندگان کیف و کفش اجاره بها ملک است

  • کد خبر : 11908
  • 06 مرداد 1398 - 10:30
مشکل اساسی تولید کنندگان کیف و کفش اجاره بها ملک است

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، گفت: بحث اجاره بهای ملک از همه مشکلات تولید کنندگان بزرگتراست و بالا بودن قیمت ملک باعث شده شده بسیاری از تولیدی ها کسب درآمد مناسبی نداشته باشند.   احمد گازرانی، رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیل عصر همدان، با […]

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، گفت: بحث اجاره بهای ملک از همه مشکلات تولید کنندگان بزرگتراست و بالا بودن قیمت ملک باعث شده شده بسیاری از تولیدی ها کسب درآمد مناسبی نداشته باشند.

 

احمد گازرانی، رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیل عصر همدان، با بیان اینکه بسیاری از رسته های شغلی دیگر در همدان از بازار ضعیفی که دارند اعلام نارضایتی میکنند گفت: این در حالی است که بازار کیف و کفش شاید عالی نباشد اما در حد متوسط است و تولید کننده ها اگر جنسی تولید کنند فروش میرود.

وی، با تاکید بر اینکه مشکلات زیادی در حوزه تولید کیف و کفش وجود دارد افزود: مسئله بیمه یک از مشکلاتی است که تولید کننده ها دارند و اگر تخفیف ویژه برای کارگران داشته باشند میتوانند کارگر بیشتری بیمه کنند.

گازرانی، با اشاره بر اینکه در حال حاضر جامعه متقاضی جنس مصرفی است تصریح کرد: با توجه به اینکه واردات کیف و کفش کمتر و جنس خارجی گرانتر شده اکثر مردم به جنس ایرانی رو می اورند و این استقبال خوب است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، مالیات را یکی دیگر از مشکلات اساسی تولید کنندگان دانست و ادامه داد: تولید کننده ها با کمترین سود تولیدات خود را میفروشند و در این میان مالیات باید جوری نباشد که انگیزه را از تولید کننده گرفته و باعث شود دیگر فعالیت نکنند.

وی، با بیان اینکه بحث اجاره بهای ملک از همه مشکلات تولید کنندگان بزرگتر است گفت: اگر واحد صنفی کاسبی اش در ملکی که اجاره کرده بگیرد صاحب ملک از سال بعدش اجاره ای که دلش می خواهد را میگیرد و تولید کننده مجبور است به ملکی دیگر برود و این درحالی است که قیمت ها بالا میباشند و هیچکس نمیتواند کاسبی مناسبی داشته باشد.

گازرانی، با تاکید بر اینکه مشکل اجاره بها درحال حاضر مهم بوده و قابل حل نیست تصریح کرد: بقیه مشکلات تا حدودی قابل حل است چرا که به دولت و مسئولین برمیگردد و نهایتا با رایزنی حل میشود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان، در پاسخ به این که مبلغ حق عضویت اتحادیه چقدر است افزود: هر کس بخواهد مجوز بگیرد ابتدا باید هزینه ورودی را که حق عضویت سال اول محسوب میشود پرداخت کند و مبلغ آن ۸۰۰ هزار تومان است و سپس باید سالانه ۳۰۰ هزار تومان بابت حق عضویت پرداخت کند.

وی، با اشاره بر اینکه شرایط دریافت وام برای تولیدی ها زیاد است اظهار کرد: خوشبختانه وام خیلی زیاد است اما متاسفانه شرایط و ضوابط دادن تسهیلات برای یک تولید کننده سخت است.

گازرانی، در پایان با بیان اینکه به تولید کننده میگویند بروید وام روستایی بگیرید و زمانی که به بانک مراجعه میکنند بانک سند شهری درخواست میکند گفت: کسی که وام روستایی میخواهد چگونه سند شهری بیاورد؟ ضوابطی که بانک برای دریافت تسهیلات ایجاد میکند بسیار سخت است.

 

پایان پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=11908
  • دیدگاه‌ها برای مشکل اساسی تولید کنندگان کیف و کفش اجاره بها ملک است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.