• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

مشکل آموزش مجازی نبود امکانات است/ دولت امکانات آموزشی را برای مردم فراهم کند

  • کد خبر : 62454
  • 08 اردیبهشت 1399 - 9:38
مشکل آموزش مجازی نبود امکانات است/ دولت امکانات آموزشی را برای مردم فراهم کند

حمید رضا حاجی بابایی با بیان اینکه روش و ریل گذاری آموزش مجازی دانش آموزان درست است، گفت: اشکال کار در نبود امکانات آموزشی از سوی دانش آموزان است که باید این امکانات را دولت برای مردم مهیا کند. به گزارش عصر همدان؛ در ۷ سال گذشته با تغییر نگاه به مقوله آموزش و پرورش […]

حمید رضا حاجی بابایی با بیان اینکه روش و ریل گذاری آموزش مجازی دانش آموزان درست است، گفت: اشکال کار در نبود امکانات آموزشی از سوی دانش آموزان است که باید این امکانات را دولت برای مردم مهیا کند.

به گزارش عصر همدان؛ در ۷ سال گذشته با تغییر نگاه به مقوله آموزش و پرورش که به سمت خصوصی سازی در حرکت است و مغایرت این نگاه با اصل ۳۰ قانون اساسی این نگاه با این هدف ایجاد شده که دولت را از زیر بار آموزش و پرورش خارج کند.

هوشمند سازی مدارس نیز یکی از مواردی بود که وظیفه انجام آن با دولت بود اما با تغییر نگاه به آموزش و پرورش این مهم نیز در چند سال گذشته شکل نگرفت.

آموزش و پرورش باید با اولویت اصلی و با امکانات روز آشنا شود و با تولید محتوای الکترونیکی و… بتواند منجر به شکل گیری یک انقلاب در کشور شود اما متاسفانه چون برخی مدیران این اقدامات را هزینه می دانند امروز می بینیم که بسیاری از خانواده ها با مشکل در آموزش فرزندانشان در فضای مجازی مواجه شده اند در حالی که باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کرد و نگاه تولیدی به این امر مهم داشت.

حمید رضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در زمینه آموزش دانش آموزان در فضای مجازی اظهار کرد: صدا و سیما با بضاعتی که دارد با تمام قدرت در شبکه آموزشی کار خوبی در تدریس دروس دوره های مختلف تحصیلی انجام داده که این اقدام قابل تحسین است.

وی افزود: ریل گذاری و روش آموزش هم در فضای مجازی و هم تلویزیون درست است اما در این مسیر عدم امکانات لازم از سوی دانش آموزان منجر به برخی مشکلات شده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شبکه مدرسه ایران موفق عمل کرده اما این به معنای کار ایده آل نیست ادامه داد: آموزش اینترنت و سامانه شاد نیز اقدامی خوب در آموزش دانش آموزان است اما اشکال کار نداشتن امکانات لازم و نداشتن موبایل هوشمند برای این روش آموزشی در خانواده هاست.

حاجی بابایی تاکید کرد: اگر هوشمند سازی مدارس و راه اندازی اینترنت ملی توسط مسئولان ذیربط در این سال ها انجام می شد، امروز مشکلات نبود امکانات و نداشتن ارتباط روستاها در آموزش مجازی که به مشکل جدی تبدیل شده به وجود نمی آمد.

وی در خصوص راهکار این مشکلات بیان کرد: علاوه بر ارتباط و تدریس در فضای مجازی راهکارهای عملی دیگری برای جبران عدم آموزش دانش آموزان در این چند ماه وجود دارد برای مثال شروع سال تحصیلی از ابتدای شهریورماه برای جبران غیبت دانش آموزان از فضای آموزشی را می توان اجرا کرد.

حاجی بابایی ادامه داد: می توان با شروع سال تحصیلی جدید فشار تحصیلی را در مدت یکسال افزایش داد و مدارس در دو سال آینده تحصیلی دانش آموزان برنامه های فوق درسی برای رفع کمبود این چند وقت را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه دولت نیز باید امکانات را برای تدریس در فضای مجازی برای دانش آموزان مهیا کند، تصریح کرد: ریل گذاری سامانه شاد در فضای مجازی درست اما چون امکانات لازم در دسترس مردم نیست اینگونه آموزش برای همه دانش آموزان یکسان نیست که این وظیفه دولت است که این امکانات را بتواند به طور یکسان بر ای مردم ایجاد کند.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62454
  • دیدگاه‌ها برای مشکل آموزش مجازی نبود امکانات است/ دولت امکانات آموزشی را برای مردم فراهم کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.