• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

مشارکت هلال احمر در طرح غربالگری و تب‌سنجی در ۵ مبادی ورودی همدان

  • کد خبر : 52916
  • 17 اسفند 1398 - 8:20
مشارکت هلال احمر در طرح غربالگری و تب‌سنجی در ۵ مبادی ورودی همدان

عباس خاکسار گفت: مشارکت در طرح غربالگری و تب سنجی با ثبت نام از داوطلبان ارائه خدمت در ۵ مبادی ورودی استان با ایجاد پایگاه‌هایی از ۱۱ اسفندماه در حال انجام است. عباس خاکسار، دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره […]

عباس خاکسار گفت: مشارکت در طرح غربالگری و تب سنجی با ثبت نام از داوطلبان ارائه خدمت در ۵ مبادی ورودی استان با ایجاد پایگاه‌هایی از ۱۱ اسفندماه در حال انجام است.

عباس خاکسار، دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان همدان در پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: در جمعیت هلال احمر استان کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شده که وظیفه آن در سطح اداره و کارکنان به انضمام داوطلبان، امدادگران و جوانان جمعیت است.

وی با بیان اینکه در خصوص اداره و پایگاه‌های امدادی جمعیت و به ویژه بخش‌های خدمات‌رسان اقدام به تهیه حداقل‌های مواد گندزدا و ضدعفونی کننده شده است، گفت: آموزش کارکنان در خصوص نحوه پیشگیری، برگزاری جلسات متعدد کمیته و تذکرات لازم و نحوه برخورد و مقابله با کرونا ارائه شده است.

دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: در پایگاه‌های امدادی و محل‌های خدمت‌رسان مرتبط با مردم، مواد لازم گندزدا، ضدعفونی کننده و تجهیزات فردی از ماسک و دستکش در حد نیاز فراهم و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی از طریق جمعیت به کارکنان ارائه نشده است، افزود: به کارکنان توصیه شده است که به صورت شخصی ماسک و مواد ضدعفونی کننده تهیه کنند.

خاکسار با اشاره به گندزدایی و ضعفونی در سازمان، تصریح کرد: سطوح در محیط کار و مکان‌هایی همچون سرویس‌های بهداشتی و آبدارخانه هر روز بعد از پایان ساعت اداری ضدعفونی می‌شوند.

وی به برگزاری کارگاه آموزش برای نیروهای خدماتی جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و ادامه داد: ورود افراد به آبدارخانه محدوده شده و ارائه چای به صورت محدود و با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.

دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: مشارکت در طرح غربالگری و تب سنجی با ثبت نام از داوطلبان ارائه خدمت در ۵ مبادی ورودی استان با ایجاد پایگاه‌هایی در حال انجام است.

وی در توضیح اجرای طرح غربالگری کرونا و تب‌سنجی در مبادی ورودی استان، یادآور شد: ۵ پایگاه ایجاد و کانکس‌هایی برپا شده و یک دستگاه آمبولانس نیز اختصاص یافته که هر روز از ساعت ۸ صبح نیروها به این مناطق اعزام می‌شوند.

خاکسار با اشاره به حضور چهار نیرو در هر پایگاه‌، اظهار کرد: دو نفر نیرو در شیفت صبح و دو نفر نیرو در شیفت عصر به علاوه یک راننده آمبولانس به همراه یک کارشناس بهداشت از مرکز بهداشت برای مدیریت کار با همراهی نیروی انتظامی برای موارد قانونی در این پایگاه‌ها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۲۰ فعال هستند، گفت: ۳ پایگاه از ۱۱ اسفندماه و دو پایگاه از ۱۲ اسفندماه فعال شده است.

دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: مرکز بهداشت موظف به تحویل وسایل حفاظت فردی به افراد مستقر در پایگاه‌های غربالگری مستقر در ورودی‌های استان شده و استفاده از این وسایل برای نیروها الزامی است؛ نیروها باید استاندارد دهای حفاظت فردی را رعایت کنند.

وی افزود: مسئول مرکز بهداشت مستقر در پایگاه‌ها را موظف به نظارت بر گندزادیی کانکس، آمبولانس و نحوه انجام کار کرده‌ایم.

خاکسار با اشاره به محل‌های استقرار پایگاه‌ها در ورودی‌ها، تصریح کرد: عوارضی آخر جاده تهران به همدان، تجرک مبداء ورودی فامنین، ورودی رزن، در شهرستان اسدآباد ورودی به سمت این شهرستان و در شهرستان ملایر ورودی از سمت اراک به ملایر با ایجاد پایگاه‌های غربالگری کرونا و تب سنجی کنترل می‌شود.

وی به اطلاع‌رسانی در سطح شهر با تهیه و نصب بنرهای مرتبط با مقابله با کرونا اشاره کرد و ادامه داد: پایگاهی در سطح شهر همدان فعال نشده و پایگاه اطلاع‌رسانی در برخی شهرها همچون ملایر به شکل محدود فعال شده است.

دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی پیشگیری و مقابله با کرونا با تعداد محدود ۳۰ نفر با توجه به شیوع برگزار شد و بیشتر آموزش و اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی و تهیه بروشور بوده است.

وی در خصوص توزیع ماسک و مواد ضدعفونی توسط جمعست هلال احمر، یادآور شد: با توجه شرایط فعلی و اینکه قبلا مقابله با آنفولانزا مطرح بود، مقداری در کشور با کمبودهایی مواجه هستیم و در تهیه و توزیع ماسک به جز در سطح استفاده خود سازمان فعلاً هلال احمر نقشی ندارد.

خاکسار اظهار کرد: سازمان تدارکات جمعیت و نساجی هلال احمر تولیدات خود را با توجه به شرایط به سمت تولید ماسک، پد الکی، الکل و مواد ضد عفونی کننده برده و محصولات در حال حاضر به شهرهای آلوده همچون قم، تهران و گیلان ارسال می‌شود.

وی در ادامه گفت: مبنای تهیه و تولید در سازمان تدارکات جمعیت و نساجی هلال احمر از اسفندماه و با شیوع کرونا آغاز شده و زمان بر است.

دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در جمعیت هلال احمر استان همدان با تأکید بر اینکه نقش هلال احمر مداخلات مقابله‌ای و پیشگیری است، بیان کرد: هلال احمر در حوزه مبتلایان نقشی ندارد و سیستم بهداشتی استان در این خصوص اقدام می‌کند و امیدواریم تعداد محدود مبتلایان در همدان افزایش نیابد.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=52916
  • دیدگاه‌ها برای مشارکت هلال احمر در طرح غربالگری و تب‌سنجی در ۵ مبادی ورودی همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.