• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8

مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای همدان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 192284
  • 13 مرداد 1402 - 1:21
مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای همدان برگزار می‌شود
مدیر کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، با اشاره به برگزاری مسابقه قصه گویی با موضوع شهدای استان همدان در کنگره 8 هزار شهید استان گفت: با برپایی این مسابقه شهدای استان را به صورت ویژه و هنرمندانه به جامعه هدف خود معرفی می‌کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیر کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در خصوص برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای استان همدان در کنگره ۸ هزار شهید استان، اظهار کرد: تیرماه امسال قصه گویی ایرانی در کانون پرورش فکری بعد از ۲۵ سال فعالیت به ثبت ملی رسید، هنر قصه‌گویی از فعالیت‌های اصلی کانون پرورش فکری است و این مبنایی شد که با برپایی مسابقه قصه گویی، شهدای استان را به صورت ویژه و هنرمندانه به جامعه هدف خود معرفی کنیم.

وی افزود: این مسابقه با موضوع قصه‌هایی از شهدای استان ویژه کودکان، نوجوانان، والدین، مربیان تربیتی برگزار می‌شود، زمان قصه گویی حداقل ۸ دقیقا و حداکثر ۱۵ دقیقه باید باشد.

ابراهیمی هژیر یادآور شد: شرکت کنندگان از ۱۰ تا ۲۰ شهریور فرصت دارند تا آثار خود را به شماره ۰۹۱۸۸۱۷۸۲۱۹ در پیام رسان ایتا ارسال کنند، در ابتدا باید خود را معرفی کنند، دوربین در حال ضبط بدون حرکت و ثابت باشد، فیلمبرادری در نمایی باز انجام شد، هم‌چنین حجم فیلم حداکثر ۲۰۰ مگابایت باشد، شرکت کنندگان پوشش اسلامی را باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: قصه گویی یک هنر و یک بیان هنرمندانه است و بیان هنرمندانه باعث می‌شود صحنه‌های قصه گویی در فکر مخاطب شکل بگیرد.

مدیر کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در قصه، شخصیت‌ها و حوادث وجود دارند، ادامه داد: در قصه اتفاق‌ها پشت سر هم می‌افتند و در پایان به یک سرانجام می‌رسند.

وی گفت: قصه، هم قابل گفتن است هم قابل شنیدن و این بهترین موقعیت برای درک کودک و نوجوان از حوادثی هست که خودش در آن وجود نداشته مثل جنگ، جهاد، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی.

ابراهیمی‌هژیر افزود:‌ این موارد به نقش کودکان و نوجوانان رنگ می‌دهند و باعث می‌شود مخاطب به دنبال کشف آن برود و این عامل، سبب ماندگاری تصویرهای قصه در ذهن شنونده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که قصه‌گویی در تبیین شهادت و راه شهدا چقدر موثر است، ابراز کرد: ما با هنر قصه‌گویی می‌توانیم در نقش بندی شخصیت شهدا در اذهان کودکان و نوجوانان کمک کنیم و از این هنر بهره ببریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192284
  • دیدگاه‌ها برای مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای همدان برگزار می‌شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.