• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

مرغ فروشان در صنایع تبدیلی از سایرین پیشی گرفتند

  • کد خبر : 104637
  • 03 اسفند 1399 - 10:58
مرغ فروشان در صنایع تبدیلی از سایرین پیشی گرفتند

نبود مرغ با قیمت مصوب دولتی در بازار و خط و نشان کشیدن سیستم‌های نظارتی، موجب پیدایش صنعت جدید تبدیل گوشت مرغ شده است. به گزارش عصر همدان؛ یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و صنایع روستایی است. از نگاهی دیگر […]

نبود مرغ با قیمت مصوب دولتی در بازار و خط و نشان کشیدن سیستم‌های نظارتی، موجب پیدایش صنعت جدید تبدیل گوشت مرغ شده است.

به گزارش عصر همدان؛ یکی از بهترین روش های توسعه اشتغال و افزایش درآمدهای غیر کشاورزی در مناطق روستایی، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و صنایع روستایی است.

از نگاهی دیگر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، مؤثر ترین راهکار برای کاهش حجم ضایعات کشاورزی ، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد کسب و کارهای پربازده میباشد.

صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به صنایعی گفته می شود که به فرآوری و عمل آوری نباتی و حیوانی (زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع) می پردازد.

پس در تعریف نهایی فرآوری حاصل تغییرات فیزیکی، شیمیایی، نگهداری، بسته بندی و توزیع است.

اما متاسفانه در روزهای اخیر با توجه به عدم توانایی وزارت صمت در کنترل بازار از جمله مواد خوراکی هرروز شاهد اتفاقات عجیب هستیم.

قیمت گذاری های دستوری بدون داشتن ذخایر مواد از سوی وزارت خانه ها، باعث دور زدن چرخه توزیع توسط دلالان و سودجویان و گرانی های روز افزون می شود.

با نگاهی به چرخه عرضه و تقاضا در بازار مرغ می توان به این موضوع مهم پی برد.

نبود مرغ با قیمت مصوب دولتی در بازار و و خط و نشان کشیدن سیستم‌های نظارتی، موجب پیدایش صنعت جدید تبدیل گوشت مرغ شده است.

وقتی که دولت برای مرغ فروشان تکلیف می‌کند که مرغ را کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بفروشند اما منابع را تامین نمی کنند، کاسبان مجبور می شوند برای حفظ مشتری‌ها این کالا را با قیمت‌های گرانتری از واسطه‌ها خریداری کنند.

و زمانی که مرغ را با قیمت گرانتری خریداری کرده اند آنها را قطعه‌قطعه کرده و با قیمت بالاتری بفروش می رسانند.

راهکار قیمت گذاری دستوری برای به ظاهر کنترل بازار و ارائه گزارشات در روز های پایانی سال و ماه های دولت دوازدهم نتیجه ای جز کوچک شدن سفره های مردم ندارد.

یک از تولید کنندگان مرغ گوشتی در گفتگویی با عصر همدان بیان کرد: کمبود نهاده های دامی دولتی، گرانی قیمت واکسن و جوجه یک روزه و از طرفی هزینه های سوخت برای گرم کردن سالن های پرورش در فصل زمستان مزید بر علت افزایش قیمت تولید و در نتیجه افزایش قیمت ها در مناطق سردسیر میشود.

وی در ادامه گفت: قیمت دستوری از سوی ادارات نظارتی بدون در نظر گرفتن هزینه های جاری در یک دوره پروش مرغ گوشتی و تحمیل خسارات مادی از سوی این نهاد ها باعث عدم رغبت تولید کنندگان در فصل پایانی سال می شود. که این امر موجب کاهش ذخایر در سطح استان های غربی و سردسیر می شود.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=104637
  • دیدگاه‌ها برای مرغ فروشان در صنایع تبدیلی از سایرین پیشی گرفتند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.