• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

مراسمات عروسی سلامت شهروندان را به خطر می اندازد/ لزوم تشدید نظارت ها توسط مسئولان

  • کد خبر : 90576
  • 10 آبان 1399 - 10:44
مراسمات عروسی سلامت شهروندان را به خطر می اندازد/ لزوم تشدید نظارت ها توسط مسئولان

ستاد کرونا باید در نظارت ها تجدید نظر کند و اجازه برگزاری مراسم عروسی در این شرایط را به کسی ندهد چون شهرستان نهاوند و کادر درمان توان و تحمل سختی بیش از این را ندارد. به گزارش عصر همدان، در حالی که شهرستان نهاوند در محدودیت های کرونایی قرار دارد و اکثر اصناف تعطیل […]

ستاد کرونا باید در نظارت ها تجدید نظر کند و اجازه برگزاری مراسم عروسی در این شرایط را به کسی ندهد چون شهرستان نهاوند و کادر درمان توان و تحمل سختی بیش از این را ندارد.

به گزارش عصر همدان، در حالی که شهرستان نهاوند در محدودیت های کرونایی قرار دارد و اکثر اصناف تعطیل شده اند ولی برگزاری مراسمات عروسی در این شهرستان باعث ناراحتی کادر درمان و گلایه شهروندانی شده است که دستورات بهداشتی را رعایت می کنند.

برخی از شهروندان با نگرانی نسبت به این اوضاع پیام هایی فرستاده اند که نشان دهنده بحرانی تر شدن اوضاع است.

یکی از شهروندان نوشته که” امروز چند ماشین عروس را در نهاوند دیدم که جای تعجب دارد و چرا این افراد با برگزاری مراسم جان شهروندان را تهدید می کنند؟”

شهروند دیگری در این خصوص عنوان کرده که “مگر آرایشگاه ها تعطیل نیستند و گل فروشی ها هم باید تعطیل باشند پس چطور این عروسی ها برگزار می شود؟”

یکی دیگر از شهروندان پیام داده که “هیچ کاری نمی‌کنند من خبر دارم چند روز دیگر یک عروسی در نهاوند با ۶۰۰ نفر دعوتی است”

شهروند دیگری گفته که “۲ کارت دعوت عروسی برای روزهای آینده به دست خانواده ما رسیده است”

برخی شهروندان هم در فضای مجازی شهرستان اعلام کرده اند که ارایشگاه ها تعطیل هستند ولی در خانه و جای دیگری مشغول فعالیت هستند و گل فروشی ها و تزئینات عروسی و آتلیه های عکاسی در منازل و باغ ها به دور از نظارت ها مشغول فعالیت هستند که نشان دهنده این است که نظارت ها به خوبی انجام نشده است.

در این شرایط کرونایی نهاوند که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است عده ای با جان شهروندان بازی می کنند و همچنان کرونا را جدی نمی گیرند این شهروندان مگر نمی‌بینند هر روز در شهرستان عده ای عزادار عزیزانشان می‌شوند و روزانه بیش از ۴۰۰ خانوار در کشور در غم از دست دادن عزیزانشان به سوگ می نشینند.

مردم از مسئولان ستاد کرونا انتظار دارند نظارت ها را بیشتر کنند و مصوبات را با قدرت اجرا کنند و با افرادی که اینگونه با خودخواهی جان همشهریان را تهدید می کنند برخورد شود.

وقت آن رسیده که ستاد کرونا در نظارت ها تجدید نظر کند و اجازه برگزاری مراسم عروسی در این شرایط را به کسی ندهد چون شهرستان و کادر درمان توان و تحمل سختی بیش از این را ندارد.

برگزاری مراسم به عنوان‌ منبع اصلی انتشار کرونا در شهرستان؛ جای سوال و گلایه از شهروندان و مسئولان دارد چون بیشترین آمار ابتلا در شهرستان خروجی برگزاری مراسمات با حضور جمعیت بوده است.

وضعیت کرونا در شهرستان نهاوند فوق قرمز است اما در برخی مناطق شهری و روستایی اوضاع کرونا بحرانی تر شده است و نیازمند تدبیر مسئولان و رعایت دستورات بهداشتی توسط مردم است.

در شهر نهاوند، مناطق مهدیه، حسن آباد، گل زرد، دوچشمه، شهر فیروزان، گیان و روستاهای رزینی، بیان، ملوسان، مهین آباد و سفید خانی اوضاع بحرانی تری نسبت به سایر مناطق دارند.

از طرفی برخی شهروندان با خودخواهی از ساده ترین کار ممکن که زدن ماسک است امتناع می کنند و ناراحت کننده تر اینکه همین افراد در مراسم عروسی حضور می یابند و برای کسانی که دستورات بهداشتی را رعایت می کنند کمترین ارزشی قائل نیستند و این بر وخامت اوضاع می افزاید.

همشهریان عزیز، بیماری کرونا تا امروز همچنان بدون دارو و واکسن است و تنها راه جلوگیری از مبتلا شدند و داغدار شدن پیشگیری است.

توصیه پزشکان برای مهار و کنترل این ویروس در خانه ماندن، شستن مرتب دست، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، امکان تهویه هوا، شرکت نکردن در مراسم ختم و عروسی و رعایت بهداشت فردی است.

تعداد مبتلایان در نهاوند با ادامه روند صعودی به ۶۹۲ نفر رسیده است و با توجه به میانگین ابتلای روزانه قطعا امروز از مرز ۷۰۰ نفر عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/س

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=90576
  • دیدگاه‌ها برای مراسمات عروسی سلامت شهروندان را به خطر می اندازد/ لزوم تشدید نظارت ها توسط مسئولان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.