• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

محدودکردن و بستن شبکه‌های مجازی دروغی بیش نیست/مشخص‌شدن متولی، اصلی‌ترین مسئله در طرح حمایت کاربران در فضای مجازی

  • کد خبر : 146261
  • 11 اسفند 1400 - 8:38
محدودکردن و بستن شبکه‌های مجازی دروغی بیش نیست/مشخص‌شدن متولی، اصلی‌ترین مسئله در طرح حمایت کاربران در فضای مجازی

هادی بیگی نژاد گفت: محدودکردن و بستن شبکه‌های مجازی دروغی بیش نبوده و با طرح حمایت کاربران در فضای مجازی نه اینترنت بسته می‌شود و نه محدود می‌شود بلکه صاحب‌دار می‌شود و محل رجوع پیدا می‌کند. هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به […]

هادی بیگی نژاد گفت: محدودکردن و بستن شبکه‌های مجازی دروغی بیش نبوده و با طرح حمایت کاربران در فضای مجازی نه اینترنت بسته می‌شود و نه محدود می‌شود بلکه صاحب‌دار می‌شود و محل رجوع پیدا می‌کند.

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به مهم‌ترین مزایای طرح صیانت از فضای مجازی اظهار کرد: اصلی‌ترین بحث در این طرح انتخاب متولی فضای مجازی است.

وی افزود: در برابر بسیاری از جرائم، تهدیدات و مشکلاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد کسی پاسخگو نیست و طرح صیانت از فضای مجازی بیان می‌کند که چه کسی باید در برابر این‌گونه مسائل پاسخگو باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چنانچه یک شرکت خارجی اطلاعات و داده‌های افراد را برداشت و منتشر کند نمی‌توان اقدام مناسبی انجام داد.

وی گفت: طرح صیانت عنوان می‌کند که این فضا باید صاحب داشته باشد و اگر قرار است شرکتی در ایران فعالیت داشته باشد یک دفتر در ایران داشته باشد تا هنگام وقوع مشکلات بتوان آنان را پیگیری کرد.

بیگی نژاد گفت: اگر سرعت اینترنت بالا و پایین می‌شود به چه کسی باید مراجعه کرد و چه کسی متولی و مسئول است و یا اگر پلتفرم‌های داخلی ضعیف عمل می‌کنند دلیلش چیست و همه اینها در طرح صیانت دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ صحبتی درباره محدودیت اینترنت و یا پیام‌رسان‌های خارجی وجود ندارد، تاکید کرد: در کمیسیون ویژه فقط درباره کلیات این طرح صحبت شده و هنوز درباره جزئیات تصمیم‌گیری نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای هر تصمیم‌گیری در طرح صیانت نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران گرفته شده و سپس در صحن علنی رأی‌گیری شده و راجع به هر مسئلهٔ به‌راحتی تصمیم رفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت کاربران در فضای مجازی تنها بخشی از طرح صیانت است تصریح کرد: هر کشور دارای قوانین خود و ساختارهای مشخص است و باید با این سیاست‌ها همراهی کرد.

بیگی نژاد گفت: متأسفانه برخی برای فشار به مجلس شورای اسلامی و حذف طرح صیانت از فضای مجازی بحث را سیاسی کرده و از محدود و بستن صحبت می‌کنند.

وی تاکید کرد: محدودکردن و بستن شبکه‌های مجازی دروغی بیش نبوده و با طرح صیانت نه اینترنت بسته می‌شود و نه محدود می‌شود بلکه صاحب‌دار می‌شود و محل رجوع پیدا می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نباید اقدامات دشمن را فراموش کرده و از آن غافل شویم و اتفاقاتی نظیر مشکلات بنزین در سال ۹۸ که منشأ آن در فضای مجازی بود را نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه محدودکردن و بستن اینترنت و فضای مجازی شدنی نیست تاکید کرد: پیداکردن متولی اصلی‌ترین مسئله در اجرای طرح صیانت است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=146261
  • دیدگاه‌ها برای محدودکردن و بستن شبکه‌های مجازی دروغی بیش نیست/مشخص‌شدن متولی، اصلی‌ترین مسئله در طرح حمایت کاربران در فضای مجازی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.