• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

ماهواره «نور» ایران را به دروازه سطح اول ماهواره های جهان رساند/ حضور ایران در بالاترین سطح فضایی دنیا

  • کد خبر : 62267
  • 07 اردیبهشت 1399 - 12:34
ماهواره «نور» ایران را به دروازه سطح اول ماهواره های جهان رساند/ حضور ایران در بالاترین سطح فضایی دنیا

رضا روستا آزاد با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور دست آورد بسیار بالای علمی برای صنعت هوا و فضا کشور است، گفت: ماهواره نور ایران را به دروازه سطح اول ماهواره های جهان رساند. رضا روستا آزاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور […]

رضا روستا آزاد با بیان اینکه پرتاب ماهواره نور دست آورد بسیار بالای علمی برای صنعت هوا و فضا کشور است، گفت: ماهواره نور ایران را به دروازه سطح اول ماهواره های جهان رساند.

رضا روستا آزاد، رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ماهواره نور ماهواره نظامی است که در ده دقیقه بخوبی شلیک شد و در مدار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۳ مرحله ای بودن ماهواره بر، یک تمایز و نقطه عطف محسوب می شود، افزود: نکته مهم دیگر بهره بردن هم زمان این ماهواره از سوخت جامد و مایع است و نشانگر قدرت علمی بالا است که خود غربی ها هم به آن اذعان کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تزریق دقیق ماهواره و قرار گرفتن آن در مدار را نشانه ای دیگر از توان بالای سازندگان این ماهواره دانست و تصریح کرد: این ماهواره هر یک ساعت و نیم، یک بار به دور زمین می چرخد و چون ماهواره لئو است در ۴۰۰ کیلومتری سطح زمین عکس های بسیار دقیقتری از نقاط مختلف سطح زمین که مورد نیاز کشور است ارسال می کند.

ماهواره نور بهترین عکس ها را از نقاط حساس زمین در اختیار مسئولان امنیتی ملی کشور قرار می دهد

روستا آزاد با اشاره به اینکه ماهواره های ژئو مخابراتی هستند و آنتن مخابراتی صوت و تصویر را منتقل می کنند، اضافه کرد: ماهواره های لئو مانند ماهواره نور با وجود عمر کوتاه اما می توانند بهترین عکس ها را از نقاط حساس زمین با کیفیت خوب در اختیار مسئولان امنیتی ملی کشور قرار دهند.

وی عکس برادری های ماهواره نور را دارای بالاترین وضوح دانست و اضافه کرد : این نکته بسیار با اهمیتی بخصوص برای ماهواره سطح لئو است که برای عکس برادری شاخص استفاده می شود و ایستگاه زمینی بخوبی این تصاویر را دریافت و بهره برادری می کند.

روستا آزاد وضوح بسیار بالای تصویر برادری ماهواره نور را مسئله با عظمت در عرصه علمی عنوان کرد و ادامه داد: عمل دقیق ماهواره بر در عرصه علمی یک عظمت و بزرگی متفاوت به حساب می آید.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف با دقیق و بزرگ دانستن این اقدام هوا و فضای سپاه بیان کرد: پرتاب ماهواره بر نور، بدون شک یک دستاورد علمی در سطح بسیار بالا است.

روستا آزاد با تاکید بر این نکته که حضور فضایی در سطح لئو زمین ما را به ورود به سطح نئو بسیار نزدیک کرده است، گفت: درست است که ما هنوز با ماهواره جئو که در نقطه بالایی قرار دارد و همه جا را پوشش می دهد فاصله داریم اما وقتی کسی خود را به سطح لئو و بعد نئو زمین برساند خیلی راحت تر می تواند به سطح جئو برساند، در واقع ما با این پرتاب خود را به دروازه سطح اول ماهواره های جهان رسانده ایم.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62267
  • دیدگاه‌ها برای ماهواره «نور» ایران را به دروازه سطح اول ماهواره های جهان رساند/ حضور ایران در بالاترین سطح فضایی دنیا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.