• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
در شورای عشایری شهرستان نهاوند تأکید شد:

لزوم حل مطالبات و مشکلات عشایر نهاوند

  • کد خبر : 203909
  • 21 آبان 1402 - 8:39
لزوم حل مطالبات و مشکلات عشایر نهاوند
با حضور مسئولان محلی و استانی مشکلات و خواسته‌های عشایر نهاوند بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، جلسه شورای عشایری شهرستان نهاوند باهدف بررسی مسائل کوچ و مشکلات عشایر شهرستان با حضور معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری نهاوند، مدیرکل امور عشایری استان و سایر اعضای این شورا در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه کاویانی مدیرکل امور عشایری استان گفت: مهم‌ترین خواسته‌ها و مطالبات عشایر تأمین جو و نهاده‌های دامی باقیمت پایین، خرید تضمینی دام توسط دولت و کوتاه کردن دست دلالان از بازار دام و تأمین تانکر آب جهت آب‌رسانی به عشایر است.
وی ادامه داد: تسریع در مطالعه و احداث مجتمع آب‌رسانی محلات عشایری، حمایت از شرکت تعاونی عشایر، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خرید علوفه و نهاده‌های دامی و مدت‌دار و تسطیح راه‌های عشایری از دیگر مطالبات عشایر است.
مدیر امور عشایری استان افزود: طی یک سال گذشته به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست، برق محل اسکان عشایری که بیش از چهار کیلومتر با شبکه‌های برق شهرستان فاصله داشته با ۲۶۸ پنل خورشیدی در اختیار عشایر مستقر در شهرستان قرار گرفت.
سلگی معاون عمرانی فرماندار نهاوند نیز در این جلسه به جایگاه ویژه عشایر در استان و همچنین شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: حمایت، تقویت، بررسی و رفع مشکلات عشایر و همچنین کمک به رونق تولید و گسترش فعالیت‌های عشایر ازجمله برنامه‌های مهم دولت است.
وی افزود: ضروری است با برنامه‌ریزی مناسب حمایت‌های لازم از این قشر زحمتکش و سخت‌کوش برای تولید فراورده‌های گوشتی، لبنی و پشم صورت گیرد.
سلگی بیان داشت: حمایت از تولید بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه جامعه عشایری مستقیم با تولید رابطه و نقش بسزایی در امنیت غذایی استان و شهرستان درزمینهٔ تولید گوشت قرمز دارند، پیگیری و حل مشکلات آن‌ها ضرورت دارد.
معاون فرماندار نهاوند گفت: باید موانع مرتفع شود و عشایر بتوانند به‌راحتی به امر تولید بپردازند و با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی در جهت خدمات‌رسانی بهتر به این جامعه مولد و جلوگیری از حاشیه‌نشینی آنان تأکیدداریم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203909
  • دیدگاه‌ها برای لزوم حل مطالبات و مشکلات عشایر نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.