• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

لاشه رها شده گاو در نزدیکی شهر نهاوند/ انجام دفن و معدوم سازی پس از جوابیه ها

  • کد خبر : 159001
  • 01 مرداد 1401 - 5:22
لاشه رها شده گاو در نزدیکی شهر نهاوند/ انجام دفن و معدوم سازی پس از جوابیه ها

پس از کش و قوس های فراوان و جوابیه دادن ها لاشه گاو رها شده در نزدیکی شهر نهاوند معدوم شد کاری که از همان ابتدا بدون جوابیه دادن هم ممکن بود. به گزارش عصر همدان، فیلمی از لاشه رها شده گاو در نزدیکی شهر نهاوند در کانال های خبری این شهرستان منتشر شد که […]

پس از کش و قوس های فراوان و جوابیه دادن ها لاشه گاو رها شده در نزدیکی شهر نهاوند معدوم شد کاری که از همان ابتدا بدون جوابیه دادن هم ممکن بود.

به گزارش عصر همدان، فیلمی از لاشه رها شده گاو در نزدیکی شهر نهاوند در کانال های خبری این شهرستان منتشر شد که در این فیلم از اداره دامپزشکی یا دستگاه متولی دیگر خواسته شده بود وضعیت این لاشه گاو را که در نزدیکی شهر رها شده است، برای حفظ سلامت شهروندان مشخص کنند.

پس از انتشار این فیلم اداره دامپزشکی نهاوند در جوابیه ای در رابطه با این فیلم اعلام کرد:

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: جمع آوری؛ دفن و معدوم سازی لاشه دام در حیطه وظایف اداره دامپزشکی نیست.

میثم قیاسی افزود: اگر لاشه ای در محدوده شهر باشد دفن و معدوم سازی به عهده شهرداری و اگر در محدوده روستا باشد با دهیاری و بخشداری است.

نظر یک کارشناس دامپزشکی

طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور در صورت گزارش مرگ هر نوع دام و طیور حتی یک مرغ خانگی و یا کبوتر، دامپزشکی باید برود بررسی کند و بعد زیر نظر کارشناسان این اداره دفن شود.

این توضیحاتی که دادن یک جور شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

پس از انتشار این پیام رئیس دامپزشکی نهاوند اعلام کرد: در جهت حفظ بهداشت و سلامت مردم با پیگیری ها و هماهنگی به عمل آمده و دستور بخشدار محترم مرکزی، دفن و معدوم سازی لاشه مذکور توسط دهیاری محترم روستا به سرعت انجام شد.

پی نوشت: بهتر نبود به جای انتشار جوابیه؛ در همان ابتدای انتشار این خبر با همکاری دهیار و بخشدار مرکزی در راستای حفظ سلامت مردم نسبت به معدوم سازی این لاشه اقدام می شد و نیازی به جوابیه نبود.

اگر این لاشه حاوی بیماری قابل سرایت باشد آیا دهیاری و یا شهرداری توانایی تشخیص این بیماری را دارد یا این وظیفه اداره دامپزشکی است که از این لاشه نمونه برادری کند؟؟

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=159001
  • دیدگاه‌ها برای لاشه رها شده گاو در نزدیکی شهر نهاوند/ انجام دفن و معدوم سازی پس از جوابیه ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.