• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

قرنطینه های خانگی باعث افزایش مجدد جرایم «فیشینگ» شد/ تشکیل ۶۳ پرونده قضائی در خصوص «شایعات»

  • کد خبر : 65535
  • 25 اردیبهشت 1399 - 8:55
قرنطینه های خانگی باعث افزایش مجدد جرایم «فیشینگ» شد/ تشکیل ۶۳ پرونده قضائی در خصوص «شایعات»

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با بیان اینکه پس از راه اندازی رمز پویا آمار جرم فیشینگ در کشور افول کرد، گفت: متاسفانه در مدتی که مردم در خانه بودند و خرید های خود را اینترنتی انجام می دادند آمار کلاه برادری های اینترنتی افزایش یافت. سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل […]

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با بیان اینکه پس از راه اندازی رمز پویا آمار جرم فیشینگ در کشور افول کرد، گفت: متاسفانه در مدتی که مردم در خانه بودند و خرید های خود را اینترنتی انجام می دادند آمار کلاه برادری های اینترنتی افزایش یافت.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در دوران قرنطینه مردم در خانه ها فعالیت ها در فضای مجازی بیشتر شد، گفت: همین موضوع باعث رونق خرید های اینترنتی شد و در راستای این اتفاق کلاه برادری های اینترنتی هم افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه قبل از دی ماه سال ۱۳۹۸ بیشترین جرایم مربوط به فیشینگ می شد، افزود: پس از راه اندازی رمز پویا با همکاری بانک مرکزی آمار جرم فیشینگ در کشور افول کرد اما متاسفانه در مدتی که مردم در خانه بودند و خرید های خود را اینترنتی انجام می دادند آمار کلاهبرادری های فیشینگ به دلیل حراج  های آنلاین بیشتر شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان با تاکید براینکه خرید اینترنتی مردم باید به شیوه ای باشد که ابتدا جنس را تحویل بگیرند و سپس هزینه را بپردازند، تصریح کرد: بسیاری از اجناس پس از آنکه به دست خریدار می رسد با جنس اصلی متفاوت است و در بسیاری از موارد خرید هایی که از اینستاگرام و تلگرام صورت می گیرد به دست مشتری نمی رسد.

سرخوش نهاد ادامه داد: در بحث مزاحمت های اینترنتی افزایش آمار نداشتیم و  همچون سال قبل اتفاق خاصی در این خصوص نیافتاده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی شایعه سازی خیلی بزرگی که سطح استان یا کل کشور را مسموم کند نداشتیم، گفت: در مجموع ۶۳ پرونده قضائی در خصوص شایعات و انتشار اکاذیب در بحث کرونا تشکیل دادیم و برخود قضائی توسط قاضی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه ۳۹ فقره تذکر به تعدادی سایت و صفحه در شبکه اجتماعی داده شده، بیان کرد: برای این موارد پرونده قضائی تشکیل نشده است.

سرخوش نهاد فضای مجازی را همچون فضای حقیقی دانست و افزود: رفتارهای ما در فضای مجازی بر روی روابط انسان ها تاثیر می گذارد و باید همانطور که در فضای حقیقی مراقب رفتار و گفتار خودمان هستیم در فضای مجازی هم مراقب باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم خداوند بر رفتار ما ناظر است، خاطر نشان کرد: اینکه درفضای مجازی  قلم به دست گرفته و فکر کنیم هرچیزی را می توانیم منتشر کنیم غلط است چرا که فضای مجازی قانون مدار است و اگر تخلفی صورت بگیرد پلیس فتا اقدام به پاکسازی می کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: به مردم توصیه می کنیم مراقب نشر و بازنشر مطالبی که به دستشان می رسد باشند چرا که با انتشار شایعه ها به دیگران آسیب روحی و خانوادگی وارد می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=65535
  • دیدگاه‌ها برای قرنطینه های خانگی باعث افزایش مجدد جرایم «فیشینگ» شد/ تشکیل ۶۳ پرونده قضائی در خصوص «شایعات» بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.