• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
فرمانده و یادگار هشت سال دفاع مقدس:

فقر مطلق، ۷۰٪ ایران را بلعیده بود

  • کد خبر : 211701
  • 30 بهمن 1402 - 11:38
فقر مطلق، ۷۰٪ ایران را بلعیده بود
فرمانده و یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: فقر مطلق، کابوس ۷۰٪ ایرانیان در دوران قبل از انقلاب بود که به طور کامل سرمایه‌های ایران را بلعیده بودند.

سردار رضا میرزائی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»با بیان اینکه علت انقلاب را جوانان باید بدانند گفت: دشمن جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کند دشمنی که قبل از انقلاب ظلم کرد، جنایت کرد، غارت کرد و کشور را در فقر مطلق نگه داشت.

وی با مرور ۲۰۰ سال قبل اذعان داشت: ایران فعلی که در دست ما است ۳۰درصد از ایران است ۷۰ درصد ایران بزرگ ما را پادشاهان ظالم و بی‌کفایت و دست نشانده در هر مقطعی از دست داده‌اند.

میرزائی افزود: اگر به تاریخ مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که کشور ما چقدر پهناور و بزرگ بوده است و تمام کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق همه مربوط به ایران بوده است.

فرمانده و یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: بخش‌های بزرگی از افغانستان و پاکستان و عراق و آذربایجان شوروی مربوط به ایران بوده است،۱۵۰ سال قبل منطقه‌ای به نام کردستانات داشتیم که استکبار با آن سیاست‌هایی که داشت به ویژه انگلیسی‌ها آمدند آن را ۴ تکیه کردند یک بخش برای خودمان باقی ماند کردستان ، یک بخشش به ترکیه، یک بخش را به سوریه و یک بخش را به عراق دادند.

وی با بیان اینکه رضا شاه خان بی‌سواد و قلدر بود، اظهار کرد: در دوران رضا شاه تا نیمی از دوران محمد رضا شاه کل کشور را خان‌ها اداره می‌کردند، هزاران رضا شاه و هزاران خان داشتیم کشاورزان و مستضعفین زیر چنگال خان‌ها بودند تمام کشت و کشاورزی با مدیریت خان‌ها بود.

میرزائی گفت: ملت ایران می‌دانستند یک نفر به نام رضا شاه، شاه ایران است ولی هیچ ارتباطی با او نداشتند، رضا شاه بخش‌های بزرگی از ایران و روستاها را بلد نبود،

وی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب کشور راههای درستی نداشت آب برق بود گاز تلفن نبود تمام روستاها ۹۹ درصد بی سواد مطلق بودند افزود: ۷۰ درصد کشور در فقر مطلق بود و در سراسر کشور روستا ها و مناطق محروم خدماتی دریافت نمی‌کردند، خدمات جاده‌ای نداشتیم با یک برق شش ماه راه ها بسته می‌شد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211701
  • دیدگاه‌ها برای فقر مطلق، ۷۰٪ ایران را بلعیده بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.