• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

فعالیت ۲۳۰ هیئت ملایری در ایام ماه محرم

  • کد خبر : 160002
  • 08 مرداد 1401 - 9:36
فعالیت ۲۳۰ هیئت ملایری در ایام ماه محرم

حجت الاسلام روح الله نجفی مقدم گفت: ۲۳۰ هیئت مذهبی در ایام ماه محرم در سطح تکایا، مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای ملایر مراسم عزاداری سرور و سالر شهیدان را برپا می کنند. به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام روح الله نجفی مقدم، مدیر تبلیغات اسلامی ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به […]

حجت الاسلام روح الله نجفی مقدم گفت: ۲۳۰ هیئت مذهبی در ایام ماه محرم در سطح تکایا، مساجد و حسینیه های شهرها و روستاهای ملایر مراسم عزاداری سرور و سالر شهیدان را برپا می کنند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام روح الله نجفی مقدم، مدیر تبلیغات اسلامی ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به مهمترین برنامه های ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در ملایر اظهار کرد: در ایام ماه محرم و صفر بیش از ۷۰ مداح و روضه خوان به صورت ویژه در بحث روضه خوانی و عزاداری در راستای جهاد تبیین و تشریح پیام قیام عاشورا فعالیت می کنند.

وی به فعالیت ۲۳۰ هیئت مذهبی شناسنامه دار و ثبت شده اشاره و تصریح کرد: این هیئات مذهبی در ایام ماه محرم در سطح تکایا، مساجد و حسینیه های شهرها و روستاها مراسم عزاداری برپا می کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایرگفت: با توجه به وضعیت بیماری کرونا یکی از اصلی رین مباحث برپایی عزای سرور و سالار شهیدان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد مقابله با کروناست.

وی افزود: در همین راستا مقرر شده از فضای باز مدارس برای عزاداری دسته‌جات محرم استفاده شود و با اداره آموزش و پرورش ملایر برای برگزاری هر چه بهتر مراسم عزای محرم با رعایت مسائل بهداشتی تفاهم نامه ای منعقد شده است.

حجت الاسلام نجفی مقدم به نحوه برپایی ایستگاه های صلواتی در شهر اشاره و تصریح کرد: ایستگاه های صلواتی امسال با رعایت اصول بهداشتی در نقاط مختلف شهر برپا شده و دستجات عزاداری نیز از هفتم محرم حرکات خود را در خیابان ها آغاز می کنند.

وی به برگزاری اجتماع دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها و برگزاری مراسم شیرخوارگان در ۷۰ نقطه شهرستان اشاره کرد و گفت:با همکاری شهرداری بحث سیاه پوشی و فضاسازی سطح خیابان ها، محلات و میادین انجام شده است.

مدیر تبلیغات اسلامی ملایرگفت: امسال تلاش شده با همکاری گروه‌های فرهنگی- تبلیغی و جوانان ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های پذیرایی در کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت کامل نیروی انتظامی و شهرداری بر پا شود همچنین اجتماع هیات‌های مذهبی در ظهر عاشورا پیش بینی و یبرنامه ریزی شده است.

وی به فعالیت تبلیغی ۱۶۰ روحانی در دهه اول ‏محرم اشاره کرد و گفت: این مبلغین که تعدادی از آنها اعزامی از قم هستند در چندین گروه به نقاط مختلف شهرستان از جمله روستاهای دورافتاده اعزام شده و فعالیت تبلیغی، فرهنگی و روضه خوانی دارند.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=160002
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت ۲۳۰ هیئت ملایری در ایام ماه محرم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.