• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

فعالیت ۷۶۷ مرکز در پویش غربالگری فشار خون و دیابت

  • کد خبر : 206154
  • 11 آذر 1402 - 11:57
فعالیت ۷۶۷ مرکز  در پویش غربالگری فشار خون و دیابت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه گروه هدف پویش غربالگری سلامت فشار خون و دیابت، افراد بالای ۱۸ و همه زنان باردار هستند، گفت: ۷۶۷ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی در این پویش آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

فاطمه ترکمان‌اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی« عصر همدان» با اشاره به اینکه غربالگری سلامت پرفشاری خون و دیابت در سراسر استان همدان آغاز شده است، گفت: این غربالگری همزمان با سراسر کشور در راستای کاهش مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است.

وی با بیان اینکه دو عامل دیابت و فشارخون تاثیر گذار در افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، افزود: براساس بررسی‌ها ده درصد جمعیت بالای ۲۵ سال مبتلا به فشار خون هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: تخمین زده می‌شود که ۳۵ درصد جمعیت بالای ۲۵ مبتلا به فشارخون باشند که با این غربالگری اقدام به شناسایی افراد می‌کنیم.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت استان در این پویش سلامت، غربالگری ‌می‌شوند، عنوان کرد: در این پویش با تشخیص زودهنگام نسبت به درمان بیکاری نیز اقدام کرده و پیگیر وضعیت سلامت فرد مورد نظر خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه باید تا پایان پویش مردم را نسبت به خطرات فشارخون بالا آگاه کرد، گفت: تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر تاکنون ثبت مراقبت شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام این خبر که ۷۶۷ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی برای بررسی وضعیت سلامت افراد آماده هستند، افزود: نکته‌ای که باید مردم به آن توجه داشته باشند این است که مراجعین حتما باید به صورت ناشتا جهت تست قندخون به مراکز مراجعه کنند.‌

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه در استان همدان ۴۴ درصد مرگ‌ها بخاطر مشکلات و بیماری‌های قلبی عروقی است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته که این پویش برگزار شد نصف جمعیتی که دیابت داشتند از بیماری خود مطلع نبودند.

وی با بیان اینکه گروه هدف در این پویش افراد بالای ۱۸ و همه زنان باردار هستند، گفت: نیازمندیم تا همه دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌های خصوصی و مهم‌تر از همه رسانه‌ها در کنار ما باشند تا موفقیت بزرگی در این پویش کسب کنیم.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206154
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت ۷۶۷ مرکز در پویش غربالگری فشار خون و دیابت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.