• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

فعالیت ۴ هکتار واحد گلخانه ای در شهرستان بهار

  • کد خبر : 142155
  • 30 دی 1400 - 8:55
فعالیت ۴ هکتار واحد گلخانه ای در شهرستان بهار

عبدالحسین اکبری گفت: شهرستان بهار یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت های گلخانه‌ای را توسعه داد. به گزارش عصرهمدان، عبدالحسین اکبری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اهمیت توسعه کشت های گلخانه‌ای، از فعالیت […]

عبدالحسین اکبری گفت: شهرستان بهار یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت های گلخانه‌ای را توسعه داد.

به گزارش عصرهمدان، عبدالحسین اکبری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اهمیت توسعه کشت های گلخانه‌ای، از فعالیت تعداد ۱۲ واحد گلخانه ای در شهرستان خبر داد.

عبدالحسین اکبری اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی به صورت کشت گلخانه‌ای در تمام طول سال انجام می‌گیرد و این محصولات تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند و در شهرستان بهار در حال حاضر ۴ هکتار گلخانه وجود دارد که در این واحدها انواع سبزی و صیفی‌جات و گل و گیاهان زینتی تولید می‌شود.

اکبری تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد توسعه گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای با توسعه واحدهای درحال ساخت افزایش خواهد داشت و عمده محصولات تولید شده شامل خیار، گوجه فرنگی و گیاهان زینتی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تاکید کرد: شهرستان بهار یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که می‌توان برای برون رفت از بحران کم‌آبی و بحران خشکسالی و توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت های گلخانه‌ای را توسعه داد و از ابتدای سال جاری نیز توسعه حدود ۲ هکتار دیگر آغاز شده که در مرحله ساخت و آماده سازی است.

وی اضافه کرد: احداث شهرک گلخانه ای نیز در دستور کار این مدیریت قراردارد و بصورت جدی در حال پیگیری می باشد.

اکبری در پایان با اشاره به اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی بهار در ارتباط با سرما زدگی گلخانه ها گفت: در خصوص پیشگیری از خسارت سرمازدگی به سازه و محصولات گلخانه ای،اطلاع رسانی و توزیع اطلاعیه از طریق شبکه ترویج ، شبکه های اجتماعی و تماس تلفنی به گلخانه داران صورت گرفته است و با توجه به اهمیت کشتهای گلخانه ای از نظر صرفه جوئی در مصرف آب و افزایش عملکرد محصولات تولیدی ترویج کشتهای گلخانه ای از راههای مختلف و اعطای تسهیلات بانکی با نرخ ۱۴ درصد صورت گرفته است.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=142155
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت ۴ هکتار واحد گلخانه ای در شهرستان بهار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.