• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

فرهنگ ایثار و شهادت، سلامت جامعه را تضمین می‌کند

  • کد خبر : 208232
  • 07 دی 1402 - 0:40
فرهنگ ایثار و شهادت، سلامت جامعه را تضمین می‌کند
تلاش در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در راستای سلامت جامعه است و هرچقدر جامعه با این فرهنگ مانوس شود و به این موضوع توجه کنیم، مردم و جوانان هدایت خواهند شد و هیچ چیزی آن ها را از راه راست منحرف نخواهد ساخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» مجید صفدریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، با بیان اینکه بنیاد شهید و ایثارگران از سال۵۸ در ۲۲ اسفند ماه به دستور حضرت امام بنیان گذاری شد گفت: یکی از حوزه های فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ و نگهداری و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و حوزه دیگر ارائه خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است.

صفدریان افزود: بنیاد موظف است از همه امکانات موجود بهره برداری کند که هم کرامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران حفظ شود و هم در کنار آن خدماتی که نیاز است به این خانواده‌ها ارائه شود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای حوزه فرهنگی خدمت رسانی را دنبال می کند، به معاونت‌ها اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و آموزشی یکی از مباحث عمده و مهم بنیاد است، معاون مدد کاری و مشارکت های مردمی که در گذشته تحت عنوان معاونت تعاون بوده است که تغییر اصلی آن مشارکت ایثارگران و مردم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد خدمات رسان نیست، بلکه هماهنگ کننده نظام در سپاسگذاری از ایثارگران است.

صفدریان ادامه داد: بنیاد یک هماهنگ کننده است و لازم است همه دستگاه‌ها‌ی دولتی، نیروی نظامی، انتظامی کمک کنند تا بتوانیم هم در بحث فرهنگ ایثار و شهادت و هم در بحث خدمات رسانی به ایثارگران موفق باشیم.

وی با بیان اینکه استان همدان از شروع انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب در بحث دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های مختلفی که نیاز بوده در سطح کشور خوش درخشیده است، اظهار کرد: استان همدان ۸ هزار شهید، ۱۸ هزارو ۵۰۰ جانباز و هزارو ۳۷ آزاده تقویم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه تمام اقشار پای کار نظام و انقلاب بودند، گفت: از دانش آموزان، دانشجویان، مهندس،کارمند، بازاری از اصناف مختلف، پزشک، پرستارو روحانیت شهید و ایثارگر داریم.

گفتنی است سهمیه دانشگاه برای ایثارگران حق آن‌هاست، فرزند شهیدی که قبل به دنیا آمدن پدرش شهید می‌شود و مادر وظیفه پدری را هم باید انجام دهد، یا جانبازانی که فرزند آن‌ها علاوه بر مطالعه باید به مسائل درمانی پدر هم رسیدگی کند، یا جانبازان اعصاب و روان که در خانه شرایطی را به وجود می آورند که دست خودشان نیست….

فرزندان شهدا و ایثارگر از یکسری مسائل محروم هستند، وظیفه نظام است یکسری خدمات به آن‌ها ارائه دهد.

و چه بسا ایثارگرانی که در دانشگاه تلاش کردند و امروز بیش از ۲۰۰ نخبه شاهد و ایثارگر در استان داریم که در حوزه علمی، فرهنگی، کارآفرینی ورزشی، قرآنی جایگاه بسیار بالایی دارند.

و آن‌چه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان،رزمندگان هدیه کردند با هیچ چیز قابل جبران نیست و آن‌ها با خداوند معامله کرده‌اند و چشم داشتی ندارند اما ما و نظام وظیفه داریم گوشه‌ای از حق آنان را ادا کنیم.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208232
  • دیدگاه‌ها برای فرهنگ ایثار و شهادت، سلامت جامعه را تضمین می‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.