• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4
یک مشاور خانواده مطرح کرد:

خیرین،کلید ازدواج آسان

  • کد خبر : 210634
  • 16 بهمن 1402 - 13:48
خیرین،کلید ازدواج آسان
مشاور خانواده با اشاره به مهم‌ترین عوامل بالا رفتن سن ازدواج، گفت: از بین عوامل تاثیرگذار در تاخیر ازدواج، معیشت است که خیرین می‌توانند کلید آن باشند.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: بعد از روابط جنسی غیر معمول، عواملی همچون نداشتن شغل و مشکل داشتن در انتخاب همسر، در تاخیر و بالا رفتن سن ازدواج تاثیر زیادی دارند.

وی تحلیل یک خطی تاثیر‌گذاری یک عامل بر روی یک مسئله را کاملاً اشتباه دانسته و افزود: این‌چنین مسائل اجتماعی، ممکن است از عوامل بسیار متعددی نشات بگیرند.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه یکی از عوامل بسیار مهم تاخیر در ازدواج دسترسی به مسائل جنسی خارج از چارچوب خانواده بوده، عنوان کرد: کسانی که در حد دوستی‌ها، دیدن فیلم‌های پورن و راحت بودن ارتباطات جنسی در جامعه، خارج از عرف باهم رابطه جنسی دارند، خیلی تمایلی به ازدواج ندارند.

حجت‌الاسلام حسینی یمین همچنین ادامه داد: به میزانی که افراد به مسائل جنسی دسترسی داشته باشند، از میزان تمایل به تشکیل خانواده و رسیدن به نیاز غریزیشان کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه از عمده عوامل دیگر دخیل در این مسئله، کم‌رنگ شدن فضای حیا و حجاب در جامعه است، خاطرنشان کرد: به میزانی که فضای حیا و حجاب، فضای فاصله‌ها کمتر شده در نتیجه دسترسی‌های اتفّاق افتاده راحت‌تر شده، افراد احساس نیاز کمتری را به ازدواج خواهند داشت.

این مشاور خانواده تاکید کرد: نکته بعدی قطعاً شرایط اقتصادی جامعه بوده، در این عامل هم مهم‌ترین مسئله، موضوع اشتغال جوانان است. اگر در جامعه اشتغال نیمه پایداری وجود داشته باشد، افراد با این نوع اشتغال هم می‌توانند برای ازداوج و آینده خودشان برنامه‌ریزی داشته باشند. امّا زمانی که مسئله اشتغال وجود نداشته باشد، این عدم اشتغال موثرتر از مسئله نبود مسکن و گرانی‌های موجود در جامعه می‌تواند برروی تاخیر در سن ازدواج اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام حسینی یمین با تاکید بر اینکه اگر چه برخی از افراد در وهله سوم اشتغال هم دارند، اما تن به ازدواج نمی‌دهند، بیان کرد: سومین عامل تاثیر گذار بر این پدیده اجتماعی، مسائل مربوط به انتخاب است.

وی یادآور شد: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که برخی از افراد اشتغال و مسکن را هم دارند اما تن به ازدواج نمی‌دهند، در اینجا خیلی از خانم‌هایی که انتخاب نمی‌شوند و برخی از آقایانی که مشکل انتخاب را برای ازدواج دارند را باید مدّ نظر قرار داد.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: بهترین راه حل برای این سه مسئله، وصل شدن به خیرین واسطه‌گر ازدواج است. یکی از دلایل تاخیر در ازدواج امروز، مربوط به پیدا کردن مورد مناسب برای ازدواج است. برخی از اوقات افراد هیچ مشکلی برای ازدواج نداشته اما در فضای مدرن جامعه، شناختی از یکدیگر نداشته که در اینجا می‌شود توسط برخی از گروه‌ها و سایت‌های خیرین ازدواج در یک فضای امن به این امر مهم مبادرت می‌ورزند.

حجت‌الاسلام حسینی یمین در پایان گفت: این سه مسئله از مسائل مهمی بوده که در صورت حل ریشه‌ای آنها، می‌توان تا حدودی سن ازدواج را پایین آورد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210634
  • دیدگاه‌ها برای خیرین،کلید ازدواج آسان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.