• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

غربی ها تحریم ها را برداشته و تضمین بدهند/لزوم تسریع در روند تامین آب همدان

  • کد خبر : 162595
  • 28 مرداد 1401 - 19:56
غربی ها تحریم ها را برداشته و تضمین بدهند/لزوم تسریع در روند تامین آب همدان

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: مشکل آب یک مسئله جدی در کشور ما و دنیا است؛ اکنون استان همدان درگیر این مشکل شده است، مسئولین طبق جلسات متعدد قول داده‌اند که مشکل آب در ماه های آینده حل شود اما مردم نیز صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در مصرف آب و برق […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان گفتند: مشکل آب یک مسئله جدی در کشور ما و دنیا است؛ اکنون استان همدان درگیر این مشکل شده است، مسئولین طبق جلسات متعدد قول داده‌اند که مشکل آب در ماه های آینده حل شود اما مردم نیز صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در مصرف آب و برق را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز با رعایت پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان بیان کرد: سابقه برگزاری شهدای عملیات رمضان به سال ۱۳۹۷ برمیگردد که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سخنرانی یادگاری را در همدان برای عملیات رمضان انجام دادند وایشان فرمودند عملیات رمضان باحضور بچه‌های استان همدان و لشکر انصارالحسین حصر و محاصره دشمن را شکست و این افتخار دیگری برای مردم و شهدای عملیات رمضان استان همدان است که در تاریخ به ثبت رسید.

وی افزود: تشکر ویژه برای تمام دست اندر کاران برگزاری سالگرد شهدای رمضان در دیروز که بسیار خوب برگزار شد و تشکر ویژه از اصناف و بازاریان که در برگزاری این مراسم نقش بسزای داشتند.

امام جمعه موقت همدان مطرح کرد: عملیات رمضان، عملیاتی بود که بچه‌های استان همدان از پاطاق، سر پل و غرب آمدند و در شبهای احیا در مسجد شهر همدان ازجمله مسجد عباس آباد چهره‌های مظلوم و پاک این رزمندگان در ذهن و خاطره من و مردم است، که مراسم احیا را برگزار کردند و برای عملیات رمضان رفتند و تعداد زیادی از فرزندان ما شهید شدند.

حجت الاسلام فاضلیان یادآور شد: فرمانده این عملیات شهید علیرضا حاج بابایی بود که شب بیست و سوم رمضان به شهادت رسید و معاون ایشان سردار شهید حبیب مظاهری بود که در بادزی دراز و قراویز و شهرک مهدی این حبیب مظاهری چه کراماتی از خود نشان داد این فرد یک انسان استثنایی بود.

وی گفت: در جبهه‌های غرب فرمانده سپاه حاجی بابایی بود، چند نماینده مجلس در آن زمان به سرپل ذهاب و قصرشیرین که دست دشمن بود رفته بودند ازایشان پرسیدند در جبهه‌ها چه می‌گذرد ایشان پاسخ داد آنچه امر خداست در این جبهه‌ها می‌گذرد.

حجت الاسلام فاضلیان خاطرنشان کرد: صدام وقتی متوجه شد بچه‌های استان همدان وارد شده‌اند و محاصره را شکستند به جبران این شکست نماز جمعه را در ورزشگاه قدس را بمباران کرد، در عملیات رمضان و ورزشگاه قدس ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کردیم.

وی ادامه داد: این شهدا در روز قیامت از همه ما سوال خواهند کرد ما جان دادیم، در بشکه‌های قیر در عملیات رمضان گرفتار شدیم، در هوای گرم مقاومت کردیم شما چکار کرده‌اید؟

امام جمعه موقت همدان بیان کرد :۳۰ مرداد به جهت آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها روز جهانی مسجد نامگذاری شده است که باید مساجد ما مساجد تراز اسلامی شود و مسجد تراز منظور این است که فقط نماز در آن خوانده نشود، گرچه در برخی مساجد ما حتی نماز صبح و یا یک وعده فقط در آن خوانده می‌شود.

حجت الاسلام فاضلیان تصریح کرد: مسجد تراز، مسجد کوفه زمان امیرالمؤمنین است که محل اعزام جبهه است، محل رفع مشکلات مردم است و رفع گرفتاری آدم‌ها است این مسجد تراز است، جوانان در مساجد باید در کانون‌ها، بسیج، کتابخانه و برنامه ریزی برای کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشند و در آن شرکت کنند، مسجد آن نیست که چند پیر زن و پیرمرد در آن نماز بخوانند.

وی گفت: مشکل آب یک مسئله جدی کشور و دنیا است و اکنون استان همدان درگیر این مشکل شده است، مسئولین طبق جلسات متعدد قول داده‌اند که مشکل آب در ماههای آینده حل شود اما شما صرفه جویی و جلوگیری از اسراف در مصرف آب و برق را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

این مقام مسؤول متذکر شد: اگر مشکل آب هم نداشتیم نباید اسراف کنیم چون خداوند اسراف کاران را دوست ندارد، در وضو گرفتن، غسل کردن و امور زندگی حداقل را در نظر بگیریم.

امام جمعه موقت همدان در پایان گفت: اسارت باعث سرنگونی حکومت بنی امیه و یزید شد، با خطبه‌های حضرت سجاد (ع) این اتفاق شکل گرفت.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: شرط موفقیت ما در این انقلاب طبق فرموده امام راحل دو عامل اتحاد و وحدت کلمه و رسیدن به مرز قدرت جهانی است.

وی ادامه داد: هرجا اتحاد نداشتیم ضربه خوردیم و اگر در دنیا قدرت نداشته باشیم ذلیل خواهیم شد و مورد تعرض قرار می گیریم.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز همه می دانند ایران قدرتمند شده و دیدید که ایران با موشک پایگاه عین الاسد را ویران کرد و آمریکا هم جرات جواب دادن را نداشت که این نشانه قوی شدن است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت: کار حسینی امروز ایستادن در برابر استکبار و توجه به فتنه های زمان است و باید مراقب باشیم فریب فتنه گران را نخوریم و در برابر دام های شیاطین بتوانیم خودمان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام مغیثی گفت: راهپیمایی اربعین پیام امام حسین(ع) را جهانی کرد و خوشا به سعادت کسی که در این مراسم شرکت کردند و امسال نیز شرکت می کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مذاکرات افزود: در مذاکرات هسته ای دست بالا را ایران اسلامی دارد و تا طرف مقابل تضمین ندهد و تحریم ها را بر ندارد و راستی ازمایی نشود ایران اسلامی شرایط انها را نمی پذیرند و این نشان اقتدار ما است.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: ایران امروز با ایران گذشته تفاوت دارد و دشمنان به خوبی این را می دانند و ایران اسلامی از جایگاه عزت و قدرت با طرف مقابل مذاکره می کند.

وی اظهار داشت: این قدرت ثمره مجاهدت مردم و کسانی است ‌که توانستند قدرت دفاعی و موشکی ما را به این حد از اعتلا برسانند که دشمنان از این قدرت به خوبی خبر دارند و جرأت تهدید ما را ندارند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ۲۸ مرداد با تأکید نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و عمل به خوبی ها و دوری از محرمات توصیه کرد و گفت: گناهان و معصیت ازمواردی که انسان را به هلاکت می‌رساند.

وی با تسلیت ایام دهه دوم محرم و قبولی عزاداریها، گفت: ۷۰ سال قبل امریکاییها دز سرنوشت جوامع و مدیریت کشورها مخصوصا کشور ابران دخالت داشته است و این حضور و دخالت انان غیر قانونی و نسانه مستکبر بودن آنان دارد.

امام جمعه اسدآباد گفت: آنچه امروز دشمنان اسلام و انقلاب و ایران را عصبانی کرده، برای این است که دست انان از دخالت در امور ادارای و حکومت‌داری کشور و بهره‌برادری از متابع و معادن آن قطع و کوتاه شده است.

وی بااشاره به روز مساجد، و تقدیر از فعالیت هیأت امنای مساجد و خیرین در بنای آنها، گفت: مسجد سنگر است و باید این سنگرها با نوآوری و تنوع در اجرای برنامه‌ها حفظ و رونق داشته باشد و این هنر یک امام جماعت و هیأت امنای آن است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به ویژگی‌های امام سجاد ع، گفت: ایشان به اقای سجده کنندگان شناخته شده و باید رفتار ایشان را الگوی خود قرار دهیم، و داشتن تعهد و ایمان داری، اعتقادات را سجده شکر به جا آوریم.

وی بااشاره به سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و نامگذاری این روز با عنوان روز پزشک، گفت: پرشکان در دوران کرونا برای سلامتی مردم سنگ تمام گذاشتند و در این راستا از زحمات همه پزشکان تقدیر و یاد و خاطره شهدای پزشک به خصوص شهدای مدافعان سلامت را گرامی می‌داریم.

امام جمعه اسدآباد با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدای دولت ، تصریح کرد: هفته دولت فرصتی است که باید غنیمت شمرد و امیدواریم با بهانه این هفته شهرستان اسدآباد هم پذیرای مسئولین و مدیران باشد که گره از مشکلات مردم باز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان همدان متأسفانه شهرستان اسدآباد جز شهرستان‌هایی است که کمترین بهره‌ها را در بحث بودجه و اعتبارات برده است، امیدواریم در هفته دولت با آمدن وزرا و استاندارد بهره بیشتری را ببریم.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به جهاد تبیین حضرت امام سجاد ع، گفت: فعالیت تبیین باید جهادگونه باشد، یعنی بالاتر از استراحت و استمرار داشته باشد، اهم و مهم کند، در میدان باشد، از آبرو مایه بگذارد.

وی گفت: ولایت مهمترین اصل در جامعه امروز است، اگر کسی در بحث تبیین گام برادرد اما ولایی نباشد، نمی‌تواند از ولایت دفاع کند و اثرگذار نخواهد بود.

امام جمعه اسدآباد افزود: فرد تبیین کننده باید بعداز شناسایی نیازها و اهم و مهم کردن، با زبانی رسا، دقیق ، بلاغت موضوع را مطرح کند. باید در جهاد تبیین موقعیت شناسی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر قرار است کسی در این شهرستان جهاد تبیین داشته باشسد نباید غلط‌های سیاسی و جناحی را وارد کند، برای خدا کار کن و حق بگو و چقدر مشکل در این شهر است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با انتقاد عدم مدیریت آب و قطعی بیش از حد آن در شهرستان افزود: چرا مسئولان به مسئله آب بی توجه‌اند، چرا آب مدیریت نمی‌شود، چرا دهها چاه اب در روستاهای مجاور بی رحمانه برای ابیاری محصولاتی پر اب بر هدر می رود، جان و حال مردم مهم است یا کشت یونجه پرآب‌بر! چقدر این مسئله توجیه کنیم، چقدر کوتاه بیاییم!

وی ادامه داد: چرا باید شهرک مسکن مهر چندین روز اب نداشته باشد و مردم گرفتار باشند، چرا مدذیریت نمی کنید! ما چه دفاع و حمایتی از شما کنیم، هرکسی هم در هر لباس شغل و جایگاه و منصبی چه در کشور و استان و چه در شهرستان قرار دارد، به داد مردم نمی رسد، خائن است.

بهار

امام جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: با توجه به اینکه در روز عاشورا آخرین حجت ها توسط امام حسین علیه السلام بر سپاه کفر تمام شد تا مسیر هدایت را برگزینند، اما چون انبارهای کوفیان از آذوقه حرام پر و شکمهایشان از آذوقه حرام سیر واندیشه هایشان از حرام انرژی گرفته بود، قطعا در مسیر حرام حرکت کردند و هدایت نشدند.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده تصریح کرد: یکی از مسائل امروز درطول چهل و دو سالی که از انقلاب گذشته و باید حواسمان را جمع کنیم این است که بعضی از مسئولین که روی کار آمده اند، بنا به ظاهر مثل یزیدیان ادعای اسلام میکنند ولی در باطن همراهی کفر میکنند و دل با کافران دارند و در مقابل خدا، پیامبر و اهل بیت(ع) ایستادند، در عین حال که میدانستند غربی ها در مقابل دین و ارزش های ما ایستادند اما با آنها همسو و همدل و همفکر شدند و گویا پیاده نظام آنها در مملکت بودند و در طول سالیان دلشان کاملاًًً به غرب بود و خواسته نظام را با کاهلی و سختی انجام میدادند وامروز بعضی ها در بعضی حزب ها و گروه ها و جناح ها قرار میگیرند که به تبعیت از جناح و حزب و گروه بدون فکر و عقل و اندیشه، شعار دفاع از انقلاب میدهند اما در حقیقت علیه نظام جمهوری اسلامی حرکت میکنند و غرب، اروپا و آمریکا و کشورهایی که با اسلام در ستیز اند همین هایی هستند که هر روز به شکلی به پیامبران و انبیا و ادیان توهین میکنند، و مسئولیت توهین به مقدسات را به عهده میگیرند و پرچم مقابله با دین را بلند میکنند.

حجت الاسلام ارزنده نیز افزود: اگر مطالبی که در مورد عاشورا، محرم و تاریخ اسلام میخوانیم، اگر خوب دقت کنیم میبینیم بسیاری از آن در قالب افرادی دیگر در مملکت ما در طول ۴۲ سال پیاده شده؛ در مسئله برجام هر چه غرب گفت نخوانده امضا کردند، در رابطه با سند ۲۰۳۰ هر چه خواستند پیاده کردند و قسم یاد کردند تا آن را پیاده کنند، آنها دلشان به غرب بود، وقتی دل به غرب باشد این همه لطمه به زیر ساختهای مملکت، مسیر انقلاب، ارزش ها ، اقتصاد و سیاست وارد میشود و در فتنه ۸۸ که پرچم اباعبدالله را در ماه محرم آتش زندند، خود را انسانهای خدا جو معرفی کردند وهمان سران فتنه که مسئولیت اجرایی کشور را داشتند خیانت هایی کردند و امروز کارشان به جایی رسیده که به مدافعان حرم و کسانی که برای حفظ تمامیت ارضی و عزت مملکت با جان خودشان دفاع کردند توهین کنند.

وی اذعان کرد: درسی که از محرم و عاشورا و تاریخ اسلام باید بگیریم این است که انسان نباید به خاطر نفع شخصی، گروهی، حزبی و جناحی در مقابل حق بایستد و از باطل حمایت کند.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده تصریح کرد: محرم مرور درس‌های عاشورا و حفظ شعائر امام حسین(ع) است مقید بودن به شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد و نماز اول وقت یکی از این شور و شعور است باید دید اعمال چگونه است ایا اقامه نماز به موقع با عزاداری همسویی دارد چرا که یکی از پیام‌های قیام امام حسین(ع) برپایی نماز اول وقت بود.

امام جمعه شهرستان بهار گفت: در جامعه یک عده به دنبال ایجاد فساد هستند، اصلی ترین هدف فسادگران مقابله با مراکزی است که با فساد مبارزه و اشاعه معارف میکنند، مساجد اصلی ترین مراکز مبارزه با فساد و اشاعه کننده معارف و تبلیغ معروف هستند و دشمن بدنبال ویران کردن مساجد هستند پس بر تک تک ما واجب است حواسمان را جمع کنیم تا مسجد محل اتحاد باشد نه اختلاف بین مسلمانان.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=162595
  • دیدگاه‌ها برای غربی ها تحریم ها را برداشته و تضمین بدهند/لزوم تسریع در روند تامین آب همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.