• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:

عطاری مجاز به انجام ویزیت، مشاوره و معاینه نیست

  • کد خبر : 195113
  • 05 شهریور 1402 - 12:47
عطاری مجاز به انجام ویزیت، مشاوره و معاینه نیست
سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد با اشاره به اینکه به برای مجوز فعالیت فعالان طب سنتی ایرانی در این شهرستان فراخوان داده شده، گفت: عطاری‌ها صرفا مجاز به فروش گیاهان دارویی سالم و بهداشتی هستند و انجام ویزیت، مشاوره، معاینه در آن‌ها ممنوع است.

به گزارش عصر همدان؛ قاسم طهماسبی‌چاللو از آغاز فراخوان فعالان طب سنتی ایرانی در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این اقدام همگام با سیاست‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به عنوان متولی امر طب سنتی ایرانی و به منظور تحقق بند ۱۲ سیاست‌های کلی سلامت و اجرایی شدن ماده چهار آیین نامه نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی، انجام می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه تمام اشخاص حقیقی که در حال فعالیت در حوزه طب سنتی هستند، به شرط داشتن شرایط مورد نیاز از نظر علمی و عملی ارزشیابی می‌شوند، افزود: این افراد می توانند از طریق نشانی اینترنتی http://pm.behdasht.gov.ir/tebeirani برای مشاهده ضوابط، نام نویسی و ارسال مدارک اقدام کنند.

وی با تأکید بر این نکته که عطاری‌ها صرفا مجاز به فروش گیاهان دارویی سالم و بهداشتی هستند، افزود: عطاری مجاز به انجام ویزیت، مشاوره، معاینه، داروسازی، ترکیب کردن گیاهان و بسته‌‌بندی نیست.

طهماسبی فروش هرگونه داروی شیمیایی، ترکیب داروی شیمیایی و گیاهی، داروی دست‌ساز، داروهای فاقد برچسب و همچنین عرضه و فروش گیاهان دارویی پودر شده در عطاری‌ها غیر مجاز دانست و گفت: در صورت مشاهده برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید از مراجعه به افراد فاقد مدرک معتبر در حوزه طب سنتی خودداری کرد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ و یا ۳۳۱۲۴۴۲۷ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=195113
  • دیدگاه‌ها برای عطاری مجاز به انجام ویزیت، مشاوره و معاینه نیست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.