• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

عطر محرم در استان همدان طنین انداز شد+تصاویر

  • کد خبر : 80205
  • 02 شهریور 1399 - 9:10
عطر محرم در استان همدان طنین انداز شد+تصاویر

معابر، محلات و کوچه های استان همدان این روزها حال و هوایی محرمی دارد و مردم با بیرق های سیاه بر سر درب منازل و یا را اندازی هئت های روباز در مناطق مختلف برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند. به گزارش عصر همدان، امسال مردم در مناطق کشور ماه محرم متفاوتی را […]

معابر، محلات و کوچه های استان همدان این روزها حال و هوایی محرمی دارد و مردم با بیرق های سیاه بر سر درب منازل و یا را اندازی هئت های روباز در مناطق مختلف برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند.

به گزارش عصر همدان، امسال مردم در مناطق کشور ماه محرم متفاوتی را تجربه می کنند و حال و هوای جدیدی از عشق و دلدادگی مردم مومن ایران اسلامی به شهدای کربلا ایجاد شده است.

مردم استان نیز امسال با توجه به شرایط کرونایی کوچه ها و معابر شهر و روستا را سیاه پوش کردند و بیرق های عزا را بر سر درب منازل به اهتزاز درآورده اند.

هیئت های عزاداری استان هم یا در محوطه باز تکیه ها مراسم عزاداری را برگزار می کنند یا با رعایت دستورات بهداشتی در محوطه باز مدارس برنامه های خود را اجرا می کنند.

از برگزاری هیئات در مکان های روباز تا عزاداری خودرویی در همدان

یک مذهبی در همدان با شیوه ای ابتکاری، مراسم عزاداری خود را در تپه مصلا برگزار می کند. در این مراسم مردم با خودروهای خود به آن منطقه رفته و از داخل خودرو به سوگواری برای اباعبدالله الحسین می پردازند. گفتنی است که این مراسم همزمان بطور زنده از طریق رادیو همدان پخش می شود. در ادامه تصاویری از این هیئت و مراسم های مختلف دیگر را در همدان مشاهده می کنید.

نهاوند

مقبره شهدای گمنام واقع در بام نهاوند نیز این شب ها میزبان زائران و عزادارانی است که عاشق شهادتند و در کنار شهدای گمنام و عاشقان مکتب امام حسین(ع) مراسمات خود را اجرا می کنند. مردم مومن دیگر شهرها کوچه ها را مزین به پرچم های منقش به نام اهل بیت و شهدای کربلا کرده اند و نشان دادند که مراسم عزاداری تعطیل شدنی نیست.

عزاداران حسینی نشان دادند هم می‌شود عزاداری کرد و هم سلامت عزاداران را با رعایت دستورات ستاد مقابله با کرونا مدنظر داشت. حضور جوانان مومن با شور و شعور حسینی در عزاداری ها با توجه به شرایط موجود بسیار شورانگیز و زیبا است.

سالمندان و عزیزانی که توانایی خروج از منزل را ندارند امسال برنامه های عزاداری را از رسانه ها دنبال می کنند و یا در جلسات خانگی با تعداد کم حضور دارند. احیای روضه های خانگی از دیگر تفاوت های محرم امسال با سال های قبل است و در این شهرستان خانه هایی که حیات بزرگی دارند میزبان عزاداران حسینی هستند.

مجالس عزاداری با همکاری روحانیون و مداحان و عزاداران امسال طوری برنامه ریزی شده است که در ساعت تعیین شده توسط ستاد کرونا به پایان برسد.

 

تویسرکان

عزاداران حسینی در تویسرکان با اقامه نماز مغرب و عشا در فضای باز روبروی دفتر امام جمعه شهرستان در شب سوم محرم به سوگواری برای سالارشهیدان پرداختند. تصاویری از این مراسم و همچنین اقامه عزای حسینی در هیئت قمربنی هاشم شهر سرکان، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری وگندزدایی محل، پیش از برگزاری مراسم را مشاهده می کنید.

اسدآباد

همزمان با شب سوم محرم، مراسم عزاداری و سوگواری در فضای باز حسینیه ها و مساجد اسدآباد برگزار شد.

در این مراسم عزاداران برنامه های سینه زنی و قرائت زیارت عاشورا و نوحه خوانی را داشتند. همچنین روحانیون به موضوع شهادت حضرت رقیه س و واقعه عاشورا پرداختند.

بهار

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت فرماندار شهرستان بهار در معیت مسئولین ادارات در دفتر امام جمعه شهرستان حضوریافته و در روضه اباعبدالله الحسین شرکت کردند.

از اول دهه محرم هر روز از ساعت ۷:۱۵ الی ۸ مراسم قرائت زیارت عاشورا و روضه اباعبدالله الحسین با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور اقشار مختلف برگزار می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80205
  • دیدگاه‌ها برای عطر محرم در استان همدان طنین انداز شد+تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.