• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

طرح جدید میدان امام خمینی(ره) همدان تناسبی با فرهنگ و تاریخ این محوطه ندارد

  • کد خبر : 82816
  • 16 شهریور 1399 - 12:35
طرح جدید میدان امام خمینی(ره) همدان تناسبی با فرهنگ و تاریخ این محوطه ندارد

ساخت نماد مرکزی میدان امام خمینی (ره) توسط شهرداری همدان در حالی آغاز شد که با توجه به متبرک بودن این میدان به نام امام و مرکزیت آن در تظاهرات و مبارزات مردم دارالمجاهدین همدان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در ناباوری کامل و با بی توجهی محض به تدوین پیوست های فرهنگی برای پروژه […]

ساخت نماد مرکزی میدان امام خمینی (ره) توسط شهرداری همدان در حالی آغاز شد که با توجه به متبرک بودن این میدان به نام امام و مرکزیت آن در تظاهرات و مبارزات مردم دارالمجاهدین همدان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در ناباوری کامل و با بی توجهی محض به تدوین پیوست های فرهنگی برای پروژه ها، میدان اصلی همدان هیچ نشانی از پیام های فرهنگی و انقلابی دیده نمی شود.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، ساخت نماد مرکزی میدان امام خمینی (ره) توسط شهرداری همدان در حالی آغاز شد که با بی توجهی به تدوین پیوست های فرهنگی برای پروژه ها، در ساخت این میدان هیچ نشانی از پیام های فرهنگی و انقلابی دیده نمی شود.

در همین رابطه یکی از شهروندان همدانی گفت: تفکر معماری ما، تفکر فرزندانمان را می سازد و باید دقت بیشتری در ساخت سازه ها و نمادها صورت گیرد.

وی ادامه داد: هویت یک شهر کم کم تغییر می کند و بهترین راه برای تغییر هویت هم طرح های جدید است و متاسفانه کج سلیقگی برخی مدیران استان به هویت میدان اصلی شهر صدمه می زند.

طرح سازه میدان مرکزی همدان، تناسبی با تاریخ و فرهنگ این محوطه ندارد

یکی دیگر از شهروندان همدانی که در رشته معماری تحصیل می کرد افزود: با توجه به رشته تحصیلی ام عرض می کنم این طرح فاقد زیبایی و تناسب با محوطه تاریخی میدان می باشد و پیوست های فرهنگی و تاریخی و بومی در آن دیده نشده است.

وی گفت: تنها موردی که در این طرح به لحاظ فنی رعایت شده عدم ارتفاع سازی است که آن هم به بدترین شکل انجام شده و برای درک بهتر این موضوع می توان به نمونه موردی آن که در شهر سئول بنا شده مراجعه کنید.

وی عنوان کرد: این طرح نماد خاصی ندارد و بیشتر شبیه معماری های غربی است و کاملاً اصالت شهر و میدان امام را محو می کند.

یک بانوی همدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این طرح تازه آغاز به کار کرده و هنوز به اتمام نرسیده است بنابراین قضاوت برای آن بسیار زود است و باید صبر کنیم تا به اتمام برسد.

وی اظهار داشت : هر چند هر چه زودتر جلوی برخی اقدامات گرفته شود بهتر است اما در این طرح واقعا اول راه هستیم و هنوز چیزی مشخص نیست.

شهرداری همدان فقط مجری طرح است

علی رحیمی فر رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر همدان گفـت: طرح و نماد دور میدان امام توسط میراث فرهنگی کشور تهیه و تایید و اجرا می شود
وی ادامه داد: شهرداری همدان فقط مجری طرح است و اگر نقدی به طرح وارد باشد بدون شک میراث فرهنگی باید پاسخگو باشد.

عضو شورای شهر اعلام کرد: با توجه به اشیایی که از این مکان کشف شد در ابتدا قرار بود موزه ای برای نمایش اشیای پیدا شده احداث و به نمایش گذاشته شوند.

وی اظهار داشت : در سراسر دنیا وقتی جایی وسایل و اشیا قیمتی پیدا می شود، معمولا در همان مکان هایی که شی از آنجا یافت شده به نمایش درمی آید؛ اما در این طرح مشاور یک مرتبه نظرش عوض شد و بنا بر این است آثار باستانی دیگری را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82816
  • دیدگاه‌ها برای طرح جدید میدان امام خمینی(ره) همدان تناسبی با فرهنگ و تاریخ این محوطه ندارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.