• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0

طرح توانمند سازی بانوان مددجوی کمیته ی امداد در همدان کلید خورد

  • کد خبر : 100079
  • 26 دی 1399 - 0:19
طرح توانمند سازی بانوان مددجوی کمیته ی امداد در همدان کلید خورد

پیمان ترکمانه در مراسم افتتاح طرح یاس گفت: توانمندسازی بانوان مددجو از اصلی ترین رویکردهای کمیته امداد است و طرح یاس نیز در راستای تحقق این رویکرد محوری با مشارکت جمعیت هلال احمراجرا می شود. به گزارش عصر همدان آیین افتتاح طرح توان مند سازی بانوان مدد جوی کمیته ی امداد تحت عنوان “یاس” با همکاری مشترک […]

پیمان ترکمانه در مراسم افتتاح طرح یاس گفت: توانمندسازی بانوان مددجو از اصلی ترین رویکردهای کمیته امداد است و طرح یاس نیز در راستای تحقق این رویکرد محوری با مشارکت جمعیت هلال احمراجرا می شود.

به گزارش عصر همدان آیین افتتاح طرح توان مند سازی بانوان مدد جوی کمیته ی امداد تحت عنوان “یاس” با همکاری مشترک جمعیت حلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد توانمندسازی بانوان مددجو چهار شنبه شب در اردوگاه فجر برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در این مراسم گفت: توانمندسازی بانوان مددجو از اصلی ترین رویکردهای کمیته امداد است و طرح یاس نیز  در راستای تحقق این رویکرد محوری با مشارکت جمعیت هلال احمراجرا می شود. وی با بیان اینکه هم زمانی افتتاح این طرح با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) زیبایی خاصی به آن داده است افزود: این تقارن می تواند زمینه ساز الگو برادری بانوان از سجایای اخلاقی حضرت زهرا (س) باشد.

ترکمانه با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه توجه ویژه ای به جایگاه زنان و توانایی مدیریت در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی و سیاسی داشته است از جایگاه و شان والای مقام زن در دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری گفت و ادامه داد: طرح یاس برای ایجاد توانمندی و مهارت در بانوان مدد جوی کمیته ی امداد امام خمینی (ره) و با مشارکت جمعیت حلال احمر شروع به کار می کند.

در این مراسم همچنین علی سنجربیگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: همدان به عنوان آزمونه (پایلوت) اجرای طرح یاس انتخاب شده است. در این طرح خودکفایی بانوان سرپرست خانوار و توسعه مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی دو هدف اصلی اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: رویکرد خودامدادی مد نظر طرح یاس با ایجاد مشارکت زنان در مدیریت بحران موجب به تحقق شعار “هر خانواده

یک امدادگر” خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آموزش پرورش و رشد مهارت های تخصصی بانوان یکی از مولفه های توانمندسازی این قشر جامعه است افزود: زنان و کودکان در زمان بحران و وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی از قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند که با اجرای طرح یاس وارایه آموزش های امدادی در کنار سایر مهارت ها می توان بانوان را از موضع آسیب پذیری به عنوان زنان یاوران آسیب ستیز در جریان مدیریت بحران تبدیل کرد.

سنجربیگی با بیان اینکه از ۴٣ بلای طبیعی شناخته شده در جهان ٣٠ مورد آن در کشور ایران روی می دهد گفت: پیشگیری و آمادگی به عنوان ۲ مولفه‌ مهم در زمینه مدیریت بحران باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین مولفه‌ برای ارتقای سطح توان و آمادگی در زمان وقوع حادثه، توجه به آموزش های عمومی و تخصصی امداد و نجات، اجرای تمرین و مانورهای امدادی و بکارگیری تجهیزات تخصصی امدادی است.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=100079
  • دیدگاه‌ها برای طرح توانمند سازی بانوان مددجوی کمیته ی امداد در همدان کلید خورد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.