• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

طرحی که بازار دلالی و نزول را سکه کرد/ سود بالا و بی دردسر شبکه بانکی در لاتاری خودرویی

  • کد خبر : 179749
  • 23 اسفند 1401 - 9:00
طرحی که بازار دلالی و نزول را سکه کرد/ سود بالا و بی دردسر شبکه بانکی در لاتاری خودرویی

مسیرهای پیشین در قرعه کشی خودرو نشان داده تا زمانی که شکاف بین قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود دارد و عرضه و تقاضا تا این حد از هم فاصله دارند، دلالان مسیر خود را برای ایجاد تقاضای کاذب و ایجاد بازارهای زیرزمینی، مانند بازار حواله خودرو و کد ملی، پیدا خواهند کرد. به گزارش […]

مسیرهای پیشین در قرعه کشی خودرو نشان داده تا زمانی که شکاف بین قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود دارد و عرضه و تقاضا تا این حد از هم فاصله دارند، دلالان مسیر خود را برای ایجاد تقاضای کاذب و ایجاد بازارهای زیرزمینی، مانند بازار حواله خودرو و کد ملی، پیدا خواهند کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ وضعیت بازار خودرو در کشورمان اسفناک شده و به عقیده کارشناسان، طرح بلوکه شدن مبلغ مورد نیاز برای خودرو در حساب‌های متقاضیان، اولین طرح برای حذف تقاضای کاذب نیست و بعید است سرنوشتی بهتر از سایر طرح‌هایی که در گذشته به اجرا گذاشته شده بودند، پیدا کند.

مسیرهای پیشین در قرعه کشی خودرو نشان داده تا زمانی که شکاف بین قیمت بازار و قیمت کارخانه وجود دارد و عرضه و تقاضا تا این حد از هم فاصله دارند، دلالان مسیر خود را برای ایجاد تقاضای کاذب و ایجاد بازارهای زیرزمینی، مانند بازار حواله خودرو و کد ملی، پیدا خواهند کرد.

در شرایطی است که دهک‌های درآمدی پایین امکان تهیه این مبلغ را در مدت زمان کوتاه ندارند و بیشتر دلالانی که سرمایه غیر مولد دارند می تواند با این محدودیت اعلام شده در قرعه کشی شرکت کنند و همچنان خودروها به مشتریان واقعی نخواهد رسید.

عبدالمجید شیخی، کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: ورود خودرو به بورس دو تا هدف به دنبال دراد یکی اینکه تابوی قیمت کارخانه شکسته شود و بدهی های دو کارخانه را جبران کنند دوم انیکه سرمایه های سرگردان را به سمت خودرو سرازیر می کنند و سومین راه حل شکستن قیمت نجومی بازار است که شکستن قیمت نجومی راه حل خوبی است اما انسان خون را با خون می شوید.

وی افزود: وقتی ارزش ریال را با دست خودشون پایین آوردند؟ چه انتظاری دارند که مردم سمت تبدیل ریال به کالای های سرمایه ای که اصلاً و ذاتا مصرفی هستند یا اینکه مردم دنباله روی نکنند از معامله گران و دلالان و بورس بازان و سفته بازهایی که با سرمایه های هنگفت، پول خود را به سکه و دلار ندهند؟ و این کار در حقیقت تاییده ای است به اینکه ما عملا نرخی را که از جانب ارز اتاق های فردایی از طریق دشمن و اسرائیل و عوامل شان هر روز در فضای مجازی به مردم منتقل می کنند می پذیریم.

کارشناس اقتصادی گفت: شرکت های پتروشیمی ها، فولاد سازی ها را ازاد گذاشتیم تا نرخ تسریع ارز و دلار را بازار جهانی بگیرند و عملا قیمت اولیه و مواد تمام صنایع را افزایش دادند و نرخ ارز ریخته شده توسط دشمن و عوامل آن را نرخ ها را به مردم بلغور می کنند و دولت هم عملا زیر بار این نرخ ها می رود، نرخ ارز که توافقی نمی شود بلکه در این شرایط بحرانی باید نرخ ارز توسط بانک مرکزی اعلام شود پیمان سپاری ارزی در تمام موارد گاملا پیاده شود و هیچ گونه مبادله ارزی بدون دولت نباید انجام شود.

اغتشاشات ارزی و اقتصادی، بزرگترین برنامه دشمن

وی تاکید کرد: مجلس در برابر نرخ گذاری دلالان تعظیم کرده و بدنه کارشناسی نیز آدرس های غلط به دولت می دهند و نرخ ها را عملا می پذیرند که همین بلا را بر ارز ۴۲۰۰ تومانی آوردند، و فتنه از حذف ۴۲۰تومانی آغاز شد و فتنه از سال ۹۷ بر سر کشور آمده است و دشمن امروز فهمیده که از طریق نرخ ارز می تواند به ما آسیب وارد کند، و این برنامه اغتشاشات اقتصادی که بزرگترین برنامه آن اغتشاشات ارزی است جز برنامه جامع اغتشاشات دشمن است که برای کشور ما مهندسی کرده بود.

شیخی گفت: بایستی ترخ ارز بصورت عامرانه پایین آورده شود و تمام مبادلات زیر چتر و چمبره بانک مرکزی انجام شود تا بتوانیم قیمت تمام کالاها و خدمات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179749
  • دیدگاه‌ها برای طرحی که بازار دلالی و نزول را سکه کرد/ سود بالا و بی دردسر شبکه بانکی در لاتاری خودرویی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.