• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
با حضور معاون سازمان مدیریت بحران کشور بررسی شد؛

ضرورت تأمین اعتبار و ساماندهی مناطق حادثه‌خیز نهاوند

  • کد خبر : 204415
  • 27 آبان 1402 - 8:12
ضرورت تأمین اعتبار و ساماندهی مناطق حادثه‌خیز نهاوند
معاون بازسازی سازمان مدیریت بحران کشور از نقاط پرخطر شهرستان نهاوند بازدید و در جلسه‌ای در شهرستان در خصوص این مناطق بحث و بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» در هفته‌های گذشته وقوع بارندگی باعث بروز سیلاب در بخش زرین‌دشت نهاوند و شهر برزول شد و موجب گلایه شهروندان شد.
در این حادثه متأسفانه خسارت‌های زیادی به منازل و تأسیسات این شهر وارد شد و مردم و مسئولان نبود تجهیزات ستاد بحران را یکی از دلایل به وجود آمدن خسارت عنوان کردند.
در دیگر مناطق شهر نهاوند نیز کمبود تجهیزات ستاد بحران کاملاً مشهود است و مردم امیدوارند در این مورد نیز تجهیزات موردنیاز شهرستان تأمین شود.
با توجه به بافت فرسوده شهرستان و قرار گرفتن این شهرستان روی گسل فعال زلزله ضرورت دارد تمهیدات مختلف و تجهیزات کامل برای مقابله با بحران‌های احتمالی پیش‌بینی شود.
در همین رابطه نژاد جهانی معاون بازسازی و باز توانی سازمان مدیریت بحران کشور به همراه پور حسینی مدیرکل مدیریت بحران استان به همراه علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند و دیگر مسئولان از شهرستان بازدید و در محل سالن جلسات شهرداری جلسه‌ای برگزار کردند.
رسیدگی به بحران اخیر سیل برزول، کمک به بازسازی بافت فرسوده شهر، آمادگی در بحران‌های احتمالی با توجه به زلزله‌خیز بودن و سیل‌خیز بودن اقلیم شهرستان نهاوند و جبران خسارت سال‌های اخیر در این حوزه‌ها، ایمن‌سازی انهار متعدد شهرستان و سیل گاه داخل شهر از مهم‌ترین دلایل این سفر بود.
بازدید از مسیل داخل شهر و پیگیری ایمن‌سازی دیواره‌های آن، سیاه گِلال در انتهای مساکن مهر شهرک شهید حیدری و رفع خطر آن با تغییر مسیر سیلاب‌های احتمالی، ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده دهبوره راه، رفع خطر سریع‌تر سه‌راهی فارسبان با توجه به پیگیری‌های نماینده نهاوند و تأمین اعتبار آن و بازدید از مسیل کنار روستای محمودوند از دیگر اهداف این دعوت بود.
همچنین با توجه به سیل اخیر شهر برزول در بازدید از این شهر بر ضرورت رفع مشکلات فوق تأکید و اعتبار لازم برای بازسازی مساکن آسیب‌دیده تأمین شد که با همکاری بنیاد مسکن به‌زودی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
نژاد جهانی در این بازدیدها گفت: این سازمان آمادگی دارد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه در شهرستان اعتبار موردنیاز نقاط حادثه‌خیز مورد بازدید را تأمین کند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204415
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت تأمین اعتبار و ساماندهی مناطق حادثه‌خیز نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.