• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

ضرورت تأمین اعتبار و تسریع طرح‌های راه‌سازی نهاوند

  • کد خبر : 203682
  • 18 آبان 1402 - 0:26
ضرورت تأمین اعتبار و تسریع طرح‌های راه‌سازی نهاوند
با توجه به حجم فراوان تردد در محورهای مواصلاتی نهاوند ضرورت دارد با پیگیری مسئولان و نماینده شهرستان اعتبارات این طرح‌ها تأمین و عملیات اجرایی آن‌ها تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری عصر همدان، تردد ایمن در محورهای مواصلاتی نهاوند مطالبه به‌حق شهروندان است و مسئولان باید این دغدغه را برطرف کنند.
نماینده شهرستان و مسئولان اجرایی باید با برگزاری جلسات با مسئولان استانی و ملی این مطالبه مردم را پیگیری و مرتفع کنند.
تأمین و اختصاص اعتبارات این پروژه‌ها و تسریع درروند اجرایی این محورها درخواست شهروندان است و مسئولان شهرستان ضرورت دارد این موارد را پیگیری کنند.
علیرضا شهبازی نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس در این خصوص دیداری با مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه کشور داشته است.
در این دیدار که مدیرکل و معاون مسکن و شهرسازی استان همدان و مدیرعامل شرکت عمران ایران به‌عنوان پیمانکار پروژه محور نهاوند به اورزمان و ملایر نیز حضور داشتند تمدید رتبه پیمانکاری شرکت پیمانکار و تسریع درروند این پروژه مورد پیگیری قرار گرفت.
نماینده نهاوند با اشاره به اینکه این محور از سه‌راهی روستای عشوند به بعد خارج از محدوده نهاوند است، گفت: با توجه به حجم تردد روزانه و استفاده همشهریان نهاوندی از این محور علی‌الخصوص در سفر به مرکز استان پیگیری‌های لازم جهت تکمیل هرچه سریع‌تر آن صورت پذیرفت.
وی در خصوص دیگر محورها هم اظهار داشت: با تأمین اعتبار موردنیاز بخش‌هایی از محور نهاوند به بروجرد از محل ماده ۵۶ و نهاوند به فیروزان و سه‌راهی کنگاور که خارج از محدوده شهرستان نهاوند است با ترک تشریفات با دستور مستقیم وزیر راه و شهرسازی در شرف اجرا است.
نماینده نهاوند همچنین از شروع عملیات روکش آسفالت محور شهرک سلگی به فارسبان خبر داد و اظهار داشت: پیرو سفر سال گذشته مقبلی معاون توسعه ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و پیگیری و جلسات متعدد با امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعتبار لازم جهت تعریض و روکش آسفالت این محور تأمین و تخصیص یافت.
شهبازی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در چند مرحله مجموعاً مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این محور در نظر گرفته‌شده است که در مرحله اول روکش آسفالت و سپس تعریض آن اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: روکش آسفالت این محور از سه‌راهی شهرک تا شهرک سلگی تکمیل و زیر بار ترافیکی رفته است.
نماینده نهاوند در ادامه از تحقق مطالبهٔ چندساله مردم روستای پنبه حیدر از توابع بخش مرکزی هم خبر داد و ادامه داد: با توجه به درخواست اهالی محترم این روستا زیرسازی و آسفالت راه ارتباطی روستا به طول ۱۶۰۰ متر بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال با پیگیری‌های مستمر و مکاتبه با وزیر و معاونین وزارت راه و شهرسازی به‌صورت کامل انجام شد.
وی همچنین از اجرای روکش آسفالت جاده دهنو عبدالملکی و تکمیل ایمن‌سازی محور نهاوند به فیروزان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
شهبازی گفت: پیرو درخواست اهالی روستای دهنو عبدالملکی و با توجه به تردد ماشین‌آلات راه‌سازی برای پروژه راه‌آهن و از بین رفتن روکش آسفالت جاده این روستا در دیدار با خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور این موضوع مطرح و دستور اجرای روکش آسفالت این محور به طول ۲ و نیم کیلومتر صادر شد.
نماینده نهاوند با اشاره به اینکه اجرای عملیات احداث و چهار بانده کردن محور نهاوند به فیروزان با سرعت در حال انجام است، گفت: در دیدار با خادمی مقرر شد ۳ کیلومتر دیگر از این مسیر، حدفاصل پل حاج علی مراد تا لیلی یادگار نیز ایمن‌سازی و نیوجرسی گذاری شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203682
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت تأمین اعتبار و تسریع طرح‌های راه‌سازی نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.