• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

ضرورت اعمال ضوابط شهری برای پروژه «اسکای مال»/ انجام خاک برادری «تخلف» است

  • کد خبر : 77706
  • 08 مرداد 1399 - 11:22
ضرورت اعمال ضوابط شهری برای پروژه «اسکای مال»/ انجام خاک برادری «تخلف» است

علی رحیمی فر با تاکید بر اینکه اگر ضوابط شهر سازی برای مردم هست باید برای پروژه اسکای مال نیز اعمال شود، گفت: در قوانین به صراحت عنوان شده برای ساخت و ساز باید مجوز و پروانه اخذ شود و اگر خاک برادری صورت گیرد تخلف است. علی رحیمی فر، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای […]

علی رحیمی فر با تاکید بر اینکه اگر ضوابط شهر سازی برای مردم هست باید برای پروژه اسکای مال نیز اعمال شود، گفت: در قوانین به صراحت عنوان شده برای ساخت و ساز باید مجوز و پروانه اخذ شود و اگر خاک برادری صورت گیرد تخلف است.

علی رحیمی فر، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه در خصوص پروژه اسکای مال رای اکثریت اعضای شورا تاثیر گذار است، گفت: من مخالف این پروژه بودم اما با توجه به نظر اعضا پروژه اسکای مال به نتیجه رسید.

وی افزود: ما سالیان سال برای مردم محدودیت ایجاد و ارتفاع و تراکم را مشخص کردیم اما در خصوص پروژه اسکای مال اول ارتفاع محدود شده بوده و به عبارتی ۴۰۰ درصد تراکم در طبقات داده شده بود اما یک طبقه معادل دو طبقه مسکونی هم به آن اضافه کردند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه اسکای مال از کف زمین ۲۸ و نیم متر می تواند ارتفاع بگیرد، عنوان کرد: این پروژه یعنی هم از ارتفاع و هم از ظوابط سطح اشغالی بهره مند می شود.

پروژه از نظر شکل و ارتفاع باعث تحقیر ساختمان بیمارستان می شود

رحیمی فر ادامه داد: ما این سطح اشغال را به کسانی که از ارتفاع نمی توانستتند بهره مند شوند می دادیم و این موارد به هر حال برای اسکای مال در کمیسیون ماده ۵ بررسی و تصویب شده است.

وی بیان کرد: شاید اگر مرحوم فرشچیان در قید حیات بودند این نگرش که کنار این مجموعه چنین بیمارستانی ساخته شود را نداشتند چرا که پروژه از نظر شکل و ارتفاع باعث تحقیر ساختمان بیمارستان می شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با تاکید بر اینکه اگر ضوابط شهر سازی برای مردم هست باید برای این پروژه نیز اعمال شود، خاطرنشان کرد: بحث ما در شورا این است که پروژه باید با پروانه کار کند.

رحیمی فر افزود: بحث داشتن پروانه در قوانین وزارت آبادانی و مسکن نیز وجود دارد و به صراحت عنوان شده برای ساخت و ساز باید مجوز و پروانه اخذ شود و اگر خاک برادری انجام گیرد تخلف است.

مجوز ستاد اقتصاد مقاومتی  مغایرتی با اخذ پروانه ندارد

وی با بیان اینکه مصوبه ای از ستاد اقتصاد مقاومتی جهت تسهیل در کار پروژه ارائه شده است، گفت: این مصوبه دلیل بر آن نمی شود که بدون کسب پروانه ساخت، شروع به کار کنند و مجوز ستاد جنبه حمایتی و تسهیلی دارد و این مجوز مغایرتی با اخذ پروانه ندارد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با اشاره به مجوز کمیسیون ماده ۵ در این پروژه گفت: مجوز کمیسیون ماده ۵ زمانی قابلیت اجرایی پیدا می کند و ما می توانیم اقدام به ساخت کنیم که پروانه داشته باشیم بنابراین باید در مدار قانون حرکت کنیم و اگر اقدام به خاک برادری شود تخلف است.

رحمی فر بیان کرد: ایجاد پروژه اسکای مال در زمین کاربری با ارزش پایین اینک کاربری تجاری پیدا می کند و ارزش افزوده ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه به این پروژه ارزش افزوده زیادی داده شده است، گفت: این ارزش در هیچ کجای شهر داده نمی شود؛ به عبارت دیگر با تغییر کاربری در این پروژه ارزش افزوده زیادی ایجاد شده و یک شبه با یک امضا به طرف میلیارد ها تومن پول می رسد و این سرمایه گذاری و تولید نیست.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=77706
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت اعمال ضوابط شهری برای پروژه «اسکای مال»/ انجام خاک برادری «تخلف» است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.