• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند خبر داد:

ضبط و معدوم‌سازی ۳ لاشه گوسفند در نهاوند

  • کد خبر : 203391
  • 14 آبان 1402 - 9:31
ضبط و معدوم‌سازی ۳ لاشه گوسفند در نهاوند
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از ضبط سه لاشه گوسفندی و معدوم‌سازی فرآورده‌های خام دامی در نهاوند خبر داد.

میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری عصر همدان، گفت: اداره دامپزشکی به دلیل مسئولیتش در حفظ و حراست از سرمایه دامی و تأمین سلامت و بهداشت جامعه انسانی و در تأمین غذای مردم نقش حیاتی دارد.

وی اظهار داشت: تمام دامداری‌های سبک و سنگین شهرستان تحت نظارت دقیق اداره دامپزشکی قرار دارند و بازرسی‌ها به‌صورت مستمر اداره دارد.

قیاسی افزود: در اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی کشف، ضبط و معدوم‌سازی سه لاشه گوسفندی و آلایش‌ها به دلیل کشتار غیرمجاز و آلودگی توسط بازرسان دامپزشکی صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: اکیپ بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی اداره دامپزشکی نهاوند در اجرای طرح نظارت بهداشتی موفق شدند تعداد سه رأس لاشه گوسفندی همراه آلایش‌ها جمعاً به وزن ۱۰۸ کیلوگرم را کشف و ضبط کنند.

وی ادامه داد: این لاشه‌ها به دلیل کشتار غیرمجاز، تغییر رنگ و آلودگی دریکی از واحدهای عرضه در سطح شهر نهاوند ضبط و با امحا و معدوم‌سازی از چرخه توزیع و مصرف خارج شد.

قیاسی در ادامه با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به‌ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سل، بر رعایت موازین بهداشتی از سوی دامداران و قصابان تأکید کرد.

وی بیان داشت: دامداران باید ضمن دقت در ورود و خروج دام به گله خود، هرگونه جابجایی را با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی انجام دهند تا از ورود ناخواسته بیماری به گله جلوگیری شود.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند در پایان گفت: علاوه بر وظایف ذاتی، این اداره در طول سال نیز طرح‌هایی را باهدف پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور، مدیریت بیماری، آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری به‌صورت رایگان اجرا می‌کند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203391
  • دیدگاه‌ها برای ضبط و معدوم‌سازی ۳ لاشه گوسفند در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.