• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

صله‌رحم از سنت‌های خوب عید نوروز و مورد تأکید دین در ماه رمضان است

  • کد خبر : 179971
  • 28 اسفند 1401 - 13:42
صله‌رحم از سنت‌های خوب عید نوروز و مورد تأکید دین در ماه رمضان است

امام جمعه اسدآباد با اشاره به تقارن ماه رمضان با عید نورز و بهره بردن از ایام برای مضاعف کردن و ثواب‌های خود، گفت: قرآن، بهار رمضان است و باید در این بهار طبیعت دل‌ها را بهاری و با قرآن مأنوس‌تر کنیم. حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان […]

امام جمعه اسدآباد با اشاره به تقارن ماه رمضان با عید نورز و بهره بردن از ایام برای مضاعف کردن و ثواب‌های خود، گفت: قرآن، بهار رمضان است و باید در این بهار طبیعت دل‌ها را بهاری و با قرآن مأنوس‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه عید نوروز بهار طبیعت است و در دین اسلام به آن توجه ویژه شده، اظهار کرد: از سنت‌های خوب عید نوروز صله رحم، کمک به نیازمندان و یاد و شاد کردن روح درگذشتگان است که همه این‌ها سفارش دین است.

وی با تأکید بر اینکه سنت‌های نیک عید نوروز باید تقویت شود، افزود: با آمدن بهار و عید همچنان که طبیعت زنده و شاداب می‌شود، باید دل‌ها را شاداب کرد.

امام جمعه اسدآباد خاطرنشان کرد: آنان که اهل دل اند و توجه به ارزش‌های اسلامی دارند، می‌دانند که تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز یک فرصت مغتنمی است که همان گونه که بهار رمضان قرآن است، در این بهار طبیعت دل‌ها را بهاری و با قرآن مأنوس‌تر کنیم.

وی تأکید کرد: انس با قرآن دلهای ما را بهاری و فرصت‌های ما را طلایی خواهد کرد، بنابراین در این ایام عید از تلاوت عید فرصت را مغتنم شمرد و انس را با قرآن بیشتر کرد.

حجت‌الاسلام موحدی با بیان اینکه صله رحم در ماه مبارک رمضان سفارش شده و انجام این امر در ایام عید موجب لحاظ ثواب هفتاد برابری خواهد شد، افزود: بنابراین کارهای خوب رمضان را در ایام عید انجام و به روزه داری هم اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص برگزاری مرسم محفل انسی با قرآن در ماه مبارک رمضن، گفت: هر روز در مسجد جامع یک اسعت به اذان مغرب محفل قرآنی برگزار می‌شود، البته این جزء خاانی مختص یک مسجد مع نیست و هر مسجد می‌تواند این محفل از برگزار کند، ما هم حمایت خواهیم کرد.

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: از تقارن ماه رمضان با عید نورز می‌توان بهره برد و ثواب‌های خود را مضاعف کرد.

وی با تأکید بر اسنکه هر چه برنامه های انسی با قرآن و برنامه های دینی بیشتر باشد، مردم بیشتر استقبال خواهند کرد، یادآور شد: در برخی از مساجد در موقع نماز صبح و برخی در زمان نماز ظهر و برخی هم مغرب جزءخوانی قرآن را دارند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179971
  • دیدگاه‌ها برای صله‌رحم از سنت‌های خوب عید نوروز و مورد تأکید دین در ماه رمضان است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.