• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
مسئول کانون‌بسیج‌اساتید دانشگاه‌ملی ملایر:

شهید چمران نظریه غربی جدایی دین از علم را نقض کرد

  • کد خبر : 187685
  • 31 خرداد 1402 - 18:43
شهید چمران نظریه غربی جدایی دین از علم را نقض کرد
مسئول کانون‌بسیج‌ اساتید دانشگاه‌ ملی ملایر گفت: اقدامات شهیدچمران و بعد علمی‌ و‌ دینی این شهید نشان داد جدایی علم از دین حرفی بیهوده است.

سیدعبداله شجاعی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان با اشاره به جایگاه علمی شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران از اساتید و دانشمندان برجسته کشور بود که می‌توان آن را نه‌تنها الگویی برای کشور بلکه الگویی برای همه جهان دانست.

وی با اشاره به اثرگذاری شهید چمران در تفکر جدایی دین از علم تصریح کرد: اقدامات شهید چمران نشان داد جدایی علم از دین حرفی بیهوده است.

مسئول مسئول کانون‌بسیج‌اساتید دانشگاه‌ملی ملایرافزود: تفکر جدایی دین از علم و اینکه دین نمی تواند بر روی علم اثرگذار و در مقابل آن حرفی برای گفتن داشته باشد، در قرن‌های گذشته توسط غربی‌ها شکل گرفت.

شجاعی گفت: شهید چمران هم درعلم موفقیت‌های زیادی کسب کرد هم در دین به درجات عالیه رسید و نشان داد، یک فرد می‌تواند درعالی‌ترین مقام علمی دنیا قرار داشته باشد، و هم  پایبندترین شخص به دین وعرفان باشد.

وی تاکید کرد: شید چمران در قله تمدن غرب قرار داشت و عالی ترین مواهب مادی و معنوی پیش روی او قرار داشت اما عشق به حق و حقیقت این شهید والا را به راه خدا کشاند.

مسئول کانون‌بسیج‌اساتید دانشگاه‌ملی ملایربا تاکید براینکه شهید چمران هنوز به الگویی برای جامعه علمی و دانشگاهی ما تبدیل نشده‌است، تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را برای معرفی هر چه بیشتر این شهید به جامعه و بخصوص نسل‌جوان انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه روز بسیج اساتید در دانشگاه ملی ملایر بیان کرد: همزمان با سالروز شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید مراسم ویژه‌ای در دانشگاه ملی ملایر با حضور اساتید دانشگاه‌های سراسر شهرستان برگزار شد.

شجاعی افزود: این برنامه ‌ به صورت وبینار در تمامی دانشگاه‌های کشور و با حضور ۳۰ هزار استاد بسیجی برگزار شده و سخنران ویژه آن رئیس مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: سخنرانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و قرائت پیام ویژه رهبری از دیگر برنامه‌های این برنامه است .

انتهای پیام/گلمحمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187685
  • دیدگاه‌ها برای شهید چمران نظریه غربی جدایی دین از علم را نقض کرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.