• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

شهید بهشتی چشمه جوشانی برای انقلاب اسلامی بود/ کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی از اولویت‌ها

  • کد خبر : 118894
  • 05 تیر 1400 - 13:41
شهید بهشتی چشمه جوشانی برای انقلاب اسلامی بود/ کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی از اولویت‌ها

علی کاظمی گفت: شهید دکتر بهشتی چشمه جوشانی از معرفت، تقوا و ایمان برای انقلاب اسلامی بود که مسیر تحول و رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را دنبال می‌کرد و درراه رسیدن به این آرمان‌ها به همراه یاران باوفایش به شهادت رسید. به گزارش عصر همدان، علی کاظمی، رئیس دادگستری نهاوند با اشاره به […]

علی کاظمی گفت: شهید دکتر بهشتی چشمه جوشانی از معرفت، تقوا و ایمان برای انقلاب اسلامی بود که مسیر تحول و رسیدن به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را دنبال می‌کرد و درراه رسیدن به این آرمان‌ها به همراه یاران باوفایش به شهادت رسید.

به گزارش عصر همدان، علی کاظمی، رئیس دادگستری نهاوند با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: در هفتم تیر سال ۶۰ کج اندیشان و طرفداران اندیشه‌های منحرف که تاب تحمل تحول در تمام عرصه‌های انقلاب به‌خصوص در عرصه قضا و عدالت را نداشتند تصمیم به حذف فیزیکی بهترین یاران انقلاب ازجمله شهید بهشتی را گرفتند.

وی اظهار داشت: شهید دکتر بهشتی کوثری برای انقلاب و چشمه جوشانی بود که از ایشان مسیر تحول و ایده‌ها نو و رسیدن به آرمان و هدف بزرگ برمی‌آمد ولی دشمنان فکر می‌کردند با شهادت ایشان کار تمام می‌شود ولی اشتباه کردند چون تفکر شهید بهشتی از بین نرفت و باعث رویش‌های متعددی شد.

کاظمی افزود: درست است که دشمنان با به شهادت رساندن شهید بهشتی و شهید حیدری که افتخار نهاوند و غرب کشور است، ما را از وجود بابرکت آن‌ها محروم کردند ولی جای آن‌ها خالی نماند و بزرگانی از مکتب نورانی این شهدای والامقام رشد یافته و راه این عزیزان را ادامه می‌دهند.

رئیس دادگستری نهاوند ادامه داد: شهرستان پرافتخار نهاوند همواره مهد عالمان و دانشمندان و روحانیون برجسته‌ای بوده است که در منطقه مرکز مراجعه انقلابیون بوده‌اند که شهید حیدری و شهید قدوسی نمونه‌هایی از این عزیزان هستند.

وی بیان داشت: شهید آیت‌الله حیدری تنها شهید استان همدان و منطقه غرب کشور در حادثه هفتم تیرماه است که به‌فرمان امام راحل قاضی شرع در استان همدان بوده است و هم به‌عنوان امام‌جمعه و هم نماینده شهرستان در مجلس فعالیت می‌کردند.

کاظمی افزود: در دستگاه قضا همواره راه و روش شهیدان والامقام بهشتی و حیدری ادامه دارد و ما باید قدردان این عزیزان باشیم و راه پرافتخار آن‌ها را با خدمت به مردم ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد دادگستری نهاوند اشاره کرد و گفت: در دوران اوج‌گیری کرونا همکاران قضایی بدون تعطیلی و کاهش ساعات کار و بدون وقفه در خدمت شهروندان بودند.

رئیس دادگستری نهاوند اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که در این شهرستان پیگیری کردیم و موفق هم بودیم بحث پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است که از وظایف اصلی این دستگاه است.

کاظمی ادامه داد: ستاد پیشگیری از وقوع جرم شهرستان به‌صورت متناوب تشکیل جلسه داد و از فعال‌ترین ستادهای استانی بود که درزمینهٔ انتخابات نیز موفق عمل کرد و کارنامه خوبی داشته است.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران در نیروی انتظامی و شوراهای حل اختلاف موفق شدیم جلوی ورود خیلی از پرونده را به دستگاه قضا بگیریم و خیلی از پرونده مصالحه شدند.

رئیس دادگستری نهاوند بیان داشت: این دادگستری خدمات مشاوره رایگان را به شهروندان بدون هیچ‌گونه محدودیت ارائه می‌دهد و ملاقات عمومی با شهروندان نیز همواره در دستور کار بوده است و بنده و دادستان به‌عنوان خادم ملت در کنار شهروندان هستیم.

وی افزود: بهره‌برادری از سامانه‌های الکترونیکی یکی از برکات ریاست حضرت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه بوده است و تلاش وی در افزایش این خدمات به مردم بوده است و با استفاده از این خدمات شهروندان بدون حضور در دادگستری عمده کارها را می‌توانند انجام دهند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=118894
  • دیدگاه‌ها برای شهید بهشتی چشمه جوشانی برای انقلاب اسلامی بود/ کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی از اولویت‌ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.