• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ اسدآباد معرفی شدند

  • کد خبر : 108911
  • 18 فروردین 1400 - 13:15
شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ اسدآباد معرفی شدند

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ اسدآباد معرفی شدند. به گزارش عصر همدان، سرهنگ امیدعلی الیاسی، فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در نشست خبری معرفی شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ در اسدآباد، شهدا را گنجینه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ خواند و اظهار کرد: از سال ۸۹ […]

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ اسدآباد معرفی شدند.

به گزارش عصر همدان، سرهنگ امیدعلی الیاسی، فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در نشست خبری معرفی شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ در اسدآباد، شهدا را گنجینه‌های دوران دفاع مقدس در تاریخ خواند و اظهار کرد: از سال ۸۹ تاکنون در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به زندگی شهدا و ترویج فرهنگ سبک اسلامی که نشأت گرفته از زندگانی شهداست، هر سال را به نام شهدای شاخصی نامگذاری می‌کنیم.

وی گفت: امسال نیز باتوجه به وجود شاخصه هایی در شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور، دو برادر شهید والامقام که در یک روز به شهادت رسیدند، آنان را به عنوان شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ این شهرستان معرفی کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد نامگذاری سال در هر شهرستانی را سنتی حسنه خواند و افزود: این فرصت خوبی است که به معرفی شهدا، شخصیت و پیام آنان بپردازیم.
وی یادآور شد: امروز جوانان ما نیاز به یک الگوی خوب دارند که میتوان گفت شهدا بهترین الگو برای آنان هستند.

الیاسی به نقش مردم اسدآباد در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و گفت: این شهرستان ۴۰۳ شهید و ۴۴آزاده و هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

سردار رضا میرزایی، فرمانده شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور در دوران دفاع مقدس هم با به نقش‌آفرینی‌های اسدآبادی‌ها در جبهه‌های جنگ تحمیلی، اظهار کرد: شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور در شجاعت، پای‌کار بودن و پرشتاب بودن برای انجام هر عملیات و کاری حرف اول را می‌زدند به‌طوری برخی مواقع از بنده هم که فرمانده آنان بودم، در خلاقیت و تدبیر بهتر بودند، و از آن‌ها درس می‌گرفتم.

وی بابیان اینکه شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور، این دو برادر شب روز نمی‌شناختند و با یک گروها کار گردان را انجام می‌دادند، افزود: شهید عباسعلی فرمانده بود و لطفعلی در قسمت پشتیبانی فعالیت می‌کرد اما هر دو در خط مقدم خوب درخشیدند.

فرمانده شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شهید عباسعلی علاقه زیادی به ماجراجویی داشت و از دشمن بارها تلفات گرفته بود، و البته اگرچه لطفعلی در پشتیبانی بود اما همیشه می‌گفت تمایل دارد خط‌شکن باشد.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شاخص این دو برادر شهید را روحیه سلحشوری دانست و گفت: ترس برای آن‌ها معنا نداشت در تصمیم‌گیری مصمم بودند به‌گونه‌ای که با یک گروهان کارگردان را انجام میدادند.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام‌جمعه شهر اسدآباد هم نامگذاری سال ۱۴۰۰ در این شهرستان به نام شهیدان جمور را یک کار فرهنگی بی‌نظیر و با درایت فرمانده سپاه اسدآباد خواند و گفت: باید سیره و روش شهدا را در زندگی اجتماعی پیدا کنیم و آن‌گونه که آنان در جبهه حق علیه باطل ایستادند، امروز ما هم در مقابل دشمن بایستیم.

وی راه شهیدان را نماد و چراغ روشن جامعه، مردم و مسئولان خواند و افزود: امروز اگر جنگ سخت نیست اما هنوز جنگ است البته راه ما همان است و شهیدان این راه را باعقیده طی کردند و امروز ما هم باید راه آنان را ادامه دهیم.

امام‌جمعه شهر اسدآباد با اشاره به جوشش راه شهیدان، گفت: دشمن امروز تنها اسلحه‌اش تهدید و تحریم است که با آن راه به جلو نبرده و این قدرت نظام است که در مقابل یاوه‌گویان ایستاده است.

وی بابیان اینکه خانواده شهدا چشم‌وچراغ جامعه هستند، تأکید کرد: فرزندان شهیدان جمور یک نمونه اخلاقی هستند و باید امروز راه پدر را ادامه دهند و الگوی جامعه شوند.

شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور، دو برادر شهید که هر دو در عملیات کربلای ۵ در ۲۶ دی ۱۳۶۵ در دژ شلمچه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=108911
  • دیدگاه‌ها برای شهیدان عباسعلی و لطفعلی جمور شهیدان شاخص سال ۱۴۰۰ اسدآباد معرفی شدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.