• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

شهرستان بهار نیازمند ایجاد یک مرکز تحقیقاتی سیب زمینی است

  • کد خبر : 68908
  • 12 خرداد 1399 - 14:20
شهرستان بهار نیازمند ایجاد یک مرکز تحقیقاتی سیب زمینی است

حسین فیض الهی شهرستان بهار را قطب تولید سیب زمینی در کشور دانست و گفت: کمبود یک مرکز تحقیقاتی درباره سیب زمینی در شهرستان احساس می شود تا در بالا بردن بهره وری و سلامت تولیدات شهرستان موثر واقع شود. حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: […]

حسین فیض الهی شهرستان بهار را قطب تولید سیب زمینی در کشور دانست و گفت: کمبود یک مرکز تحقیقاتی درباره سیب زمینی در شهرستان احساس می شود تا در بالا بردن بهره وری و سلامت تولیدات شهرستان موثر واقع شود.

حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: ایجاد یک مرکز تحقیقاتی سیب زمینی در شهرستان می تواند ثمرات بسیاری برای شهرستان و کشاورزان داشته باشد.

حسین فیض الهی افزود: با توجه به اینکه شهرستان بهار از گذشته در کشت سیب زمینی قدمت بسیار دارد و به نوعی می‌توان آن را قطب تولید سیب زمینی در کشور دانست، کمبود یک مرکز تحقیقاتی سیب زمینی در منطقه در این شهرستان احساس می‌شود.

وی ادامه داد: این مرکز تحقیقاتی می تواند در بالا بردن کیفیت محصولات، شناسایی بیماری های مربوط به سیب زمینی، بالا بردن بهره‌وری، حفظ منابع آب و خاک کمک بسیاری کند.

رئیس شورای شهر بهار همچنین اظهار داشت: این مرکز تحقیقاتی می تواند زمینه ساز برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان باشد که همین مسئله می تواند در بالا بردن کیفیت و بهره‌وری سیب زمینی در شهرستان کمک بسیاری کند.

فیض الهی در ادامه گفت: شهرستان بهار قطب تولید سیب زمینی در کشور است اما در این سال ها آنگونه که باید و شاید این محصول و این شهرستان برندسازی نشده و به مردم کشورمان معرفی نشده است که همین مرکز تحقیقاتی می تواند در این امر ما را کمک کند.

وی به برگزاری جلسه‌ اعضای شورای شهر بهار و مدیر عامل تعاونی سیب زمینی کاران با رئیس جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و بیان کرد: در این جلسه یکی از مواردی که مطرح شد ایجاد همین مرکز تحقیقاتی بود که امیدواریم به زودی این اتفاق در شهرستان بیفتد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=68908
  • دیدگاه‌ها برای شهرستان بهار نیازمند ایجاد یک مرکز تحقیقاتی سیب زمینی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.