• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

شمیم و عطر معطر پرچم مطهر و خادمان رضوی در اسدآباد و پالیز پیچید/از دیدار با خانواده شهدا، کادر درمان و معلولان، تا خواندن اذان در گوش نوزاد+ تصاویر

  • کد خبر : 155060
  • 21 خرداد 1401 - 10:40
شمیم و عطر معطر پرچم مطهر و خادمان رضوی در اسدآباد و پالیز پیچید/از دیدار با خانواده شهدا، کادر درمان و معلولان، تا خواندن اذان در گوش نوزاد+ تصاویر

صبح دیروز در آستانه میلاد امام رئوف و مهربانی‌ها، کاروان زیر سایه خورشید به همراه سه تن از خادمان و پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) در سفری به شهرهای اسدآباد و پالیز مهیمان مردمان دلداده امام رضایی این شهرها شدند. به گزارش خبرنگار عصر همدان، تولدش رسید اما بسیاری از دلدادگانش در شهر و دیار […]

صبح دیروز در آستانه میلاد امام رئوف و مهربانی‌ها، کاروان زیر سایه خورشید به همراه سه تن از خادمان و پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) در سفری به شهرهای اسدآباد و پالیز مهیمان مردمان دلداده امام رضایی این شهرها شدند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، تولدش رسید اما بسیاری از دلدادگانش در شهر و دیار سیدجمال الدین اسدآبادی در این روز خجسته نتوانستند دلهای بی قرارشان را به آنجا برسانند و دست به ضریح و پنجره فولاد گره بزنند برای شکر نعمت و طلب حاجات؛

اما دیروز با تلاش و زحمات کانون جوانان رضوی و آستانه قدس رضوی در اسدآباد شمیمی از معنویتش با قدوم مبارک خدام حرمش از راه رسید و بسیاری از دلهای بی قرار دلدادگان را راهی حرم کرد.

و خبرنگار ما تنها خبرنگار از یک رسانه است که برای پوشش خبر ورود قدوم مبارک خدام حرم رضوی و استقبال دلدادگان راهی می شود تا دلهای تنگ برای امام رئوف را به تصویر و قلم بکشاند.

ساعتی را در ورودی شهر اسدآباد در پارک جنگلی ایستاده بودیم و از مسئولان تنها امام جمعه، فرماندار و یکی از معاونانش، بخشدار مرکزی، یکی از اعضای شورای شهر، مسئول آستان قدس رضوی در این شهر، جوانان دلداده کانون حرم رضوی، دو تن از مداحان، تعدادی از مربیان قرآنی حضور داشتند که مینی‌بوسی حامل ۳ خادم حرم رضوی و تعدادی اعضای کاروان خورشید و پرچم حرم رضوی پیچ های آخر گردنه را گذراندند و به منتظران و میزبانان رسیدند.

در ابتدای ورود این کاروان به شهر اسدآباد بعداز عرض ادب و ارادت مسئولان و تعدای از مردم و همچنین مسافران به پرچم و خادمان حضرت رضا(ع)، بر سر مزار شهدای گمنام و شهید حمیدرضا ترابی در ورودی شهر اسدآباد حاضر شده و خادمان به قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و مولودی خوانی پرداختند.

عشق و ارادت تعدادی دختر دهه هشتادی و نودی و البته بانوانی به امام مهربانی‌ها آنان را در روز جمعه و ابتدای صبح به مزار شهدای گمنام در ورودی شهر کشانده بود که در انتظار بوسیدن پرچم حرم مطهر بودند، در این میان یکی از خادمین به آنان هدایای متبرکی را اهدا کرد.

پس از عرض ارادت خادمان وکارون زیر سایه خورشید و مسئولان به شهدای گمنام، آنان مزار شهدا را به مقصد بیمارستان حضرت قائم(عج) و دلجویی از بیماران و تبرک جستن آنان از پرچم حرم مطهر ترک کردند.

در ابتدای ورود به بیمارستان کادر خدماتی و سپس کادر درمان و کودکان بیمار دست بر پرچم مطهر رضوی گذاشته و با بوسیدن آن شفاعت و سلامتی را از امام رضا طلب کردند.

خامان حرم با اهدا بسته های تبرک نمک و نبات برای شفای بیماران دعا کردند. یکی از برنامه های این خادمان در بیمارستان حضرت قائم که پیش بینی نشده هم بود، قرائت اذان در گوش یکی از نوزدان تازه متولد شده بود.

بعداز گرفتن عکس یادگاری عوامل بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی، خادمان سوار بر ماشین کاروان زیرسایه خورشید شده و بیمارستان را به مقصد مدرسه استثنایی شهید فهمیده ترک گفتند تا چشم‌ انتظاری دانش آموزان معلول را پایان دهند.

اشک شوق مادران معلولان و چشمان در انتظار معلولان برای یک استقبال گرم خادمان حرم امام رضا(ع) کافی بود، آنان البته دست پر با هدایایی به این مدرسه پا گذاشتند و در کنار بسته های تبرک نبات و نمک و به کودکان اسباب بازی اهدا کردند.

همچنین دو تن از نابینایان که با چشم دل پا در مدرسه گذاشته بودند، پرچم حرم مطهر را بر صورت مالیده و شفای چشمان خود را طلب می‌کردند.

در این دیدار خادمان و معلولان، بعداز عرض سلام به محضر علی بن موسی الرضا و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، کودک دهه نودی با گفتن سلام فرمانده این کلمه پشت سر هم تکرار می کرد که خادمان رضوی را وجد آورد بود.

بعداز این دیدارها کاروان به میان اجتماع امام رضایی ها در پارک شهید رجایی رفتند و با استقبال پر شورو شوق مردم و البته بسیاری از بانوان روبرو شدند.

آنان با زمزمه یا امام رضا(ع) دلمان تنگ دیدار است، اشک شوق می ریختند و طلب حاجات می کردند.

در این اجتماع عظیم مردم اسدآباد بعداز سخنرانی امام جمعه و خادم روحانی و اجرای مرشد زورخانه ای، مهدی الله کرمی، مجری توانای این شهر با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) را در جشنواره کن، از حاضران خواست شعار “مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند.

بعداز حضور خادمان در اجتماع امام رضایی، آنان به دیدار خانواده شهیدان شاهماری و فرمانعلی قاسمی رفته و با اهدا هدایایی از آستان قدس رضوی، عرض ادبی به این خانواده شهدا داشتند.

در ادامه سفر کاروان زیر سایه خورشید به اسدآباد، این بار مردم شهر پالیز میزبان شدند و در استقبالی کم نظیر از این خادمان با پخش شکلات و شربت و پاشیدن گل محمدی بر حاضران به جشن و شادی پرداختند و یکی از خادمان با مولودی خوانی دلهای آنان را روانه حرم ایرن در خراسان کرد.

در مسجد محله مزرعه بید شهر پالیز بودیم که جوان سرطانی به اتفاق خانواده اش با شنیدن حضور این کاروان در شهر پالیز در درب این مسجد حاضر شدند تا شفاعت بیمار را طلب کنند.

در پایان سفر این کاروان، خادمان و دلدادگان امام رضایی به صرف میهمان یکی از امام رضایی ها در شهر پالیز شدند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155060
  • دیدگاه‌ها برای شمیم و عطر معطر پرچم مطهر و خادمان رضوی در اسدآباد و پالیز پیچید/از دیدار با خانواده شهدا، کادر درمان و معلولان، تا خواندن اذان در گوش نوزاد+ تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.