• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

شرایط داخلی عربستان، آمادگی پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد

  • کد خبر : 158255
  • 21 تیر 1401 - 22:38
شرایط داخلی عربستان، آمادگی پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد

جعفر قنادباشی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که شرایط داخلی عربستان آماده پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیست باشد، گفت: آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره قرار دارد، و اقای بایدن علاقه‌مند است که با اقداماتی در زمینه پیروزی دموکرات ها را در انتخابات فراهم می کند. جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین […]

جعفر قنادباشی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد که شرایط داخلی عربستان آماده پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیست باشد، گفت: آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره قرار دارد، و اقای بایدن علاقه‌مند است که با اقداماتی در زمینه پیروزی دموکرات ها را در انتخابات فراهم می کند.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در خصوص سفر اضطراری بایدن، اظهار کرد: این سفر آنقدر هم اضطراری نبود بلکه برنامه ریزی شده است و قرار بود دو ماه گذشته انجام شود.

وی گفت: رؤسای جمهور امریکا زمانی که به سفر می‌روند، بیشتر اهداف آمریکایی را مدنظر دارند و البته شاید قبل از آن، اهداف حزبی و انتخاباتی را دنبال می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره قرار دارد، و اقای بایدن علاقه‌مند است که با اقداماتی در زمینه پیروزی دموکرات ها را در انتخابات فراهم می کند. یکی از اقدامات سیاست خارجی موفقی را از خودش نشان و ترسیم کند و آمدن به خاورمیانه از دید شهروندان آمریکایی به معنی معاملات نفتی و فروش تسلیحات بیشتر منطقه است، لذا منطقه خاورمیانه را از این نظر انتخاب کرده و علاقه‌مند است از یک طرف روند انتقال نفت را تضمین کند و از طف دیگر زمینه فروش سلاح را به منطقه فراهم کند تا اینکه در واقع رضایت شهروندان آمریکایی را برای رای دادن به دموکرات ها فراهم می کند.

وی ادامه داد: آمریکا الان به دلیل بحران انرژی که از اوکراین حاصل شده نگران توقف و یا اخلال در روند انتقال نفت منطقه ماست و لذا بایدن علاقه‌مند است که این اطمینان را پیدا بکند که روند انتقال نفت به منطقه پیدا خواهد کرد.

قنادباشی گفت: البته باید علاقه‌مند است سوغاتی را در قالب قراردادی فروش تسهیلات یا وعده ای برای فروش تسهیلات را برای آمریکایی ها ببرد.

وی ادامه داد: در وهله دوم پوشش آمریکایی‌ها این است که در واقع اساس امنیت اسرائیل که در اولویت راهبرد قرار دارد، کوشش می کند تا اینکه به عادی سازی روابط با کشورهای عربی را مجدداً کلید بزند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ترامپ که از جمهوری‌خواهان بود، توانست روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی را آغاز می‌کند ولی کنارگیری او این روند متوقف شد. به خصوص در عراق پارلمان عراق ممنوعیت برقراری رابطه با اسرائیل داد.

وی گفت: این رأی مجلس به ممنوعیت عراق در برقراری رابطه با اسرائیل این بود که روند عادی سازی رژیم صهیونیستی نه تنها متوقف شده، بلکه به عقب بازگشته که نظر آقای ترامپ را جلب کند تا اینکه مجدد با گفتن سخنانی و با اتخاذ مواضعی روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی را راه اندازی کند.

قنادباشی اذعان کرد: البته به نظر نمی‌رسد که شرایط داخلی عربستان آماده پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیست باشد چرا مردم عربستان هم مخالف این روند عادی سازی هستند.

وی یادآور شد انان می‌خواهند تبلیغاتی را راه بیندازند و می‌شد گفت که باید در سفری که به منطقه دارد، به عنوان یک فرد نیازمند و کسی به نفت خاورمیانه نیاز دارد، وارد منطقه ما می‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: در ضعیف ترین حالت خود رئیس جمهور آمریکا به ایران می‌آید چرا که در داخل مورد انتقادات زیادی است، سیاست خارجی ها با مشکلات زیادی روبرو شده و میخواهد خود را موفق نشان دهد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=158255
  • دیدگاه‌ها برای شرایط داخلی عربستان، آمادگی پذیرش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.