• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

برگزاری سومین یادواره شهدای رمضان و عملیات مرصاد در همدان

  • کد خبر : 192911
  • 19 مرداد 1402 - 7:48
برگزاری سومین یادواره شهدای رمضان و عملیات مرصاد در همدان
سومین یادواره شهدای عملیات رمضان گرامیداشت سالروز حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولین استان روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه بعد از نماز مغرب در حسینیه امام خمینی(ره) استان همدان برگزار شد.

به گزارش عصر همدان؛ سردار فرجی در عملیات رمضان دشمن با تمام توان آمد و تا چار زبر رسیدند، اما رزمندگان درس بزرگی به دشمن دادند.

وی گفت: شهدای عملیات رمضان و مرصاد را هیچ گاه نمی توان فراموش کرد .

دبیر اجرایی دومین کنگره شهدا با اشاره به اقدامات انجام شده در کنگره گفت: در این کنگره کارهای بزرگی صورت گرفته و تا ۱۵شب شب های شیدایی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: منافقین و صدام روی همه چیز حساب کرده بودند به جز مردم؛ و ما افراد زیادی داریم که فقط در طول دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشتند که این حضور معادلات دشمن را برهم زد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هر جا خطر بزرگی برای اسلام ایجاد شد آنچه که توانست موانع را از سر راه رشد اسلام برادرد شهادت بود. آیت الله شعبانی موثقی گفت: اگر شهادت ها نبود خبری از اسلام نبود و وجود جوان هایی که خود را فدا کردند.

وی افزود: در عملیات مرصاد نیز چه جوان هایی خود را فدا کردند و اگر بخواهیم در راه شهدا باشیم باید عدالت محور باشیم و هر چقدر گره از کار مردم باز کردیم به شهدا نزدیک تر هستیم.

استاندارد همدان گفت: در مجلس و محفل شهدا حضور پیدا کردیم و شهدایی که پیش قراول بودند، زمانی که دشمن بعثی حمله کرد قصد داشت نظام نوپای اسلامی را دچار گسست کند اما جوانان مومن در یک جبهه متعهد و یکپارچه روبروی کفر ایستادند .

علیرضا قاسمی فرزاد ادامه داد: عملیات های مختلفی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم یکی از این عملیات ها رمضان بود که با صلابت و ایستایی درس بزرگی را به دشمن دادند.

وی افزود: رزمندگان زیادی از همدان در عملیات رمضان شرکت کردند، و درس بزرگی به دشمنان دادند.

استاندارد تاکید کرد: بعد از عملیات ها مسیر جنگ تغییر می کند و هیچ گاه فرزندان راستین را نباید فراموش کنیم. وی گفت: ما قدردان شهدای عملیات مختلف هستیم، عملیات مرصاد که اجازه عبور دشمن از چار زبر را ندادند و شهید سلیمانی در این ایام به همدان امدند و با بیان رثای خود خبر از حذف داعش داد و همان اتفاق افتاد.

در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند. این عملیات پس از بیت‌المقدس جزء بزرگ‌ترین عملیات‌ها در زمان خود بود که با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر دشمن وارد شد که در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کرد که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

گفتنی است؛ عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت که در این عملیات ۳ گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد که مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان‌ها نیز شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی‌ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192911
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری سومین یادواره شهدای رمضان و عملیات مرصاد در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.