• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

سهل انگاری برخی مردم و مسئولین/محدودیت های کرونایی از امروز در همدان اعمال می شود

  • کد خبر : 86834
  • 12 مهر 1399 - 9:30
سهل انگاری برخی مردم و مسئولین/محدودیت های کرونایی از امروز در همدان اعمال می شود

ایرانیان در حالی فصل پاییز و ماه مهر را آغاز کردند که دانش آموزان و دانشجویان به عنوان بهترین ناقلان ویروس کرونا در سطح شهرها به رفت و آمد پرداختند و هر روز شاهد آمار بالای فوت هموطنان در شهرها هستیم و معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وضعیت قرمز همدان گفته که […]

ایرانیان در حالی فصل پاییز و ماه مهر را آغاز کردند که دانش آموزان و دانشجویان به عنوان بهترین ناقلان ویروس کرونا در سطح شهرها به رفت و آمد پرداختند و هر روز شاهد آمار بالای فوت هموطنان در شهرها هستیم و معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وضعیت قرمز همدان گفته که از امروز یک سری محدودیت های کرونایی در همدان اعمال می شود.

به گزارش عصر همدان، ایرانیان در حالی فصل پاییز و ماه مهر را آغاز کردند که دانش آموزان و دانشجویان به عنوان بهترین ناقلان ویروس کرونا در سطح شهرها به رفت و آمد پرداختند و هر روز شاهد آمار بالای فوت هموطنان در شهرها هستیم.

در این میان نیز آمار مبتلایان سیر صعودی و قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و مبتلایان در سنین پایین نیز در آمار مبتلایان به کرونا خودنمایی می کند.

همدان شهر کوهستانی که از دیر باز جزو استانهای سردسیر و آب و هوایی خشکی نیز دارد هر ساله مبتلایان زیادی به بیماریهای فصلی چون آلرژِی و آنفلونزا دارد و افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند سعی می کنند در پاییز و زمستان راهی نشوند چرا که زمستان های سرد و پاییزهای سرد و خشکی را دارد.

همدانیان که از دیر باز با آب و هوای شهر خود خو گرفته اند از نوشیدنی ها و طب سنتی استفاده می کنند تا کمتر دچار سرماخوردگی و بیماریهای عفونی باشند.

اما امسال با شیوع بیماری کرونا پاییز چهره دیگری از هود را در این شهر نشان داد، بیمارانی که به آسم یا آلرژی شدید مبتلا بودند به علت نرسیدن واکسن آنفلونزا مثل هر سال نتوانستند از این درمان استفاده کنند چرا که در اولین محموله واکسن هم که دریافت شده کادر بیمارستان و پرستاران و بیمارانی که در شرایط حاد قرار دارند شرایط دریافت داشتند.

از طرف دیگر هر روز شاهد پیام های مکرر استاندارد همدان مبنی بر اعمال محدویت های کرونایی هستیم و هیچ خبری نیست.

در ابلاغیه ای اعلام شد که کارمندانی که پروتکل ها را رعایت نکنند جریمه می شوند اما در سطح شهر و ادارات با افراد بدون ماسک زیادی مواجه ایم و این مشکل تا جایی پیش رفت که شاهد تعطیلی یکی از شعب بانک های همدان به علت مبتلا شدن همه کارمندان به کرونا بودیم.

از سوی مشکلات معیشتی مردم همچنان حل نشده و خیلی از کسب و کارها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و اقتصاد همچنان یقه قشر ضعیف را می فشارد.

شهر همدان که به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن لقب گردشگری را یدک می کشید امسال بخاطر کرونا خسارت چند میلیاردی را متحمل شد تا جایی که خیلی از اماکن تفریحی مثل تله کابین گنجنامه در صدد واگذاری بخشی از مراکز تفریحی خود هستند.

یکی دیگر از خبرهای مهرماه همدان توزیع لاستیک بین شهروندان بود که در این خلال هر روز شاهد صف های طولانی مردم در مراکز تحویل لاستیک ها بودیم که بدون هیچ فاصله اجتماعی و زدن ماسک در صف های طولانی کرونا را به منازل خود دعوت می کردند.

از طرف دیگر شهر همدان شاهد پل های نیمه کار زیادی است که تردد همشهریان را با مشکل مواجه کرده و در این بین تاکسی داران نیز از مسافت های طولانی که باید بروند،و کسی هم توجه نمی کند و مسئولی پاسخگو نیست از این رو ون ها و تاکسی ها تا سقف مسافر می زنند و کسی هم نطارت نمی کند.

حضور مردم در باغ بهشت همدان نیز قابل توجه است و هر روز شاهد توزیع عکس هایی از حضور گسترده شهروندان در این مکان هستیم و سازمان اوقاف نیز در خبری اعلام کرد برای حضور مردم نمی تواند اقدام کند و نظارت با ستاد ملی کروناست.

یکی از مربیان همدانی به خبرنگار ما گفت: بعد از یک هفته حضور در مدرسه متاسفانه دو تا از همکارانم به کرونا مبتلا شده اند و از زمانی که این اتفاق افتاده دانش آموزان کمتر در مدرسه حضور پیدا می کنند اما با اینکه کلاسها خالی است اما حضور معلمان در مدارس را الزامی کرده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز خیلی از خانواده ها این ویروس را جدی نگرفته اند و فرزندان هم بی تفاوت به رعایت اصول بهداشتی هستند و هر روز شاهد بازی کودکان در کوچه و خیابانهای شهر هستیم.

یکی از شهروندان همدانی گفت: نانوایی که در محله ما وجود دارد به هیچ وجه پروتکل ها را رعایت نمی کند و تا بحال تقریبا برخی از محله ها را سر زده ام اما همگی یک شکل هستند، گویا کرونایی وجود ندارد و زمانی که اعتراض کردیم گفتند اتحادیه باید لوازم بهداشتی در اختیار نانوایی ها قرار دهد چرا که با این هزینه های سنگین امکان فراهم وسایل بهداشتی نیست.

منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت:  هم اکنون وضعیت استان همدان قرمز است و شهرستان های ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسد آباد، رزن و درگزین و کبودرآهنگ قرمز هستند و شهرستان های همدان بهار اسد آباد و فامنین نیز نارنجی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه روند افزایشی را در سطح استان داریم و آنچه که به نظر می رسد استان همدان نیازمند اعمال محدویت های کرونایی است و باید هر چه زودتر محدویت های کرونایی در این استان اعمال شود .

کرمی تاکید کرد: به زودی چند محدویت کرونایی در استان همدان از طریق ستاد ملی کرونا اعلام می شود .

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=86834
  • دیدگاه‌ها برای سهل انگاری برخی مردم و مسئولین/محدودیت های کرونایی از امروز در همدان اعمال می شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.