• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
4

نسخه‌ شوم برهنگی تمدن غرب، با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست

  • کد خبر : 190171
  • 23 تیر 1402 - 15:27
نسخه‌ شوم برهنگی تمدن غرب، با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست
آیت الله شعبانی امام جمعه همدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است، به بیان دیگر آگاهی پیدا کردن جامعه‌ مخصوصا بانوان از مبانی فکری جریانی که دعوت به برهنگی می‌کند، بالاترین مانع در مقابل بی‌بند و باری‌هاست.

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان  ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و  سیاسی نماز جمعه عنوان کرد: تبعیت از امیرالمؤمنین، تبعیت از ولایت و همراهی است و از همه کسانی که مراسم جشن عید غدیر برگزار کردند باید تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حضور مردم در جشن بزرگ غدیر نشان‌دهنده زنده بودن نگرش‌ دینی در جامعه است ولی گاهی مردم نسبت به مسائل معیشتی و اقتصادی دغدغه و نگرانی دارند اما توجه به مسائل دینی در جامعه برجسته است.

وی با بیان اینکه امروز تولیدات علمی حوزوی برای ارتقا دینداری در جامع باید امتداد اجتماعی پیدا کنند، اظهار کرد: این مسائل مناسکی است که در جامعه تحقق پیدا می‌کند تا مقدمه‌ای شود برای معرفت اصلی دینی و دینداری عمیق در جامعه.

آیت الله شعبانی با اشاره به هفته‌ حجاب و عفاف عنوان کرد: افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه است، به بیان دیگر آگاهی پیدا کردن جامعه‌ مخصوصا بانوان از مبانی فکری جریانی که دعوت به برهنگی می‌کند، بالاترین مانع در مقابل بی‌بند و باری‌هاست.

وی گفت: باید تمدن غربی را مطالعه کنیم و نسبت به آن شناخت دقیقی داشته باشیم، امروز یکی از شاخصه‌ها و برنامه‌های دشمن، توسعه‌ برهنگی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نسخه‌ شوم برهنگی که تمدن غرب به آن توصیه می‌کند با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست، یادآور شد: بانوان ایرانی می‌دانند این فرهنگ و این توسعه‌ شوم فرهنگی که دنیای غرب مطرح می‌کند با ذایقه‌ سالم زن ایرانی سازگار نیست، بنابراین امروز بانوان ما بزرگترین مانع توسعه این فرهنگ شوم هستند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به بیست و پنجم تیرماه سال ۱۳۶۱ گفت، دور روز دیگر سالروز عملیات رمضان و شهادت سرداران علیرضا حاج بابایی و محمد دلاوری و همچنین بمباران استادیوم قدس همدان، محل برگزاری نمازجمعه و شهادت و زخمی شدن بیش از صد نمازگزار روزه دار است.

سفرهای رئیس جمهور برای ارتباط با دنیا و حل مشکلات مردم است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: سمت و سوی هیئت‌ها و عزاداری‌ها باید توجه به دین، اخلاق و احکام مردم و توجه به ارزش‌های دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: سمت و سوی هیئت‌ها و عزاداری‌ها باید توجه به دین، اخلاق و احکام مردم و توجه به ارزش‌های دینی باشد.

وی اظهار داشت: پیام همیشه عاشورا مقاومت در برابر ظلم و فساد است و امروز هم جنگ حق و باطل ادامه دارد و توجه به امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم لازم است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای آفریقایی نشان‌دهنده تلاش و فعالیت و برنامه‌ریزی دولت برای ارتباط با دنیا و رفع مشکلات مردم است.

وی بیان داشت: مسئولان باید مانند رئیس جمهور شبانه روز تلاش کنند و مردم را امیدوار و دلگرم کنند و پیام این سفرها این است که مسئولان هرچه توان دارند برای خدمت به مردم به کار گیرند.

حجت الاسلام‌ مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: غربی ها و آمریکایی ها آتش بیار جنگ اوکراین شده اند و سازمان های بین المللی را به سخره گرفته اند و تسلیحات ممنوعه به اوکراین می دهند و به دنبال جنگ پراکنی هستند.

وی عنوان کرد: غربی‌ها به ادعای خودشان از حقوق بشر حمایت می کنند ولی در عمل از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می کنند و تمام جنگ های دنیا زیر سر آنها و برای منافع آنها است و در عمل نشان داده اند که دلسوزی آنها برای حقوق بشر دروغی بیش نیست.

امام جمعه نهاوند در بخش پایانی خطبه‌ها اظهار داشت: مسئولان، مبلغین، مداحان و هیئت امنا و اعضای هیئت‌های مذهبی در آستانه ماه محرم با برنامه‌ریزی مناسب در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه های این ایام تلاش کنند و از اول محرم پذیرای عزاداران باشند.

امام جمعه اسدآباد: شورای نگهبان افراد شایسته خدمت در عرصه مجلس را تأیید صلاحیت کند

امام جمعه اسدآباد خطاب به مسئولان هشدار داد: آقایان مسئولین به صورت اصولی، علمی و با برنامه‌ریزی مدیریت آب را تدبیر کنید، اینکه بی‌نظم و یا بدون اطلاع‌رسانی آب قطع می‌شود، مردم را بیشتر نگران و ناراحت می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲۳ تیرماه در شهر اسدآباد با اشار به سلروز تأسیس شورای نگهبان در ۲۶ تیر و رسالت این شورا، اظهار کرد: این شورا وظایف سنگینی چون تصویب قانون اساسی تطبیق مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی، و از مهم‌تر نظارت بر انتخابات را برعهده دارد.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه برخی نقشه های شوم در سر داشتند و دارند، به شورای نگهبان و برای تخریب آن می‌تازند، افزود: شورای نگهبان یک نهاد عقلایی است و افرادی که طبق قانون شایستگی خدمت دارند، در عرصه انتخابات ورود کنند راصلاحیت می‌بخشد و در مقابل جلوی افراد فساد و نادان را بگیرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو، گفت: ممکن است که این شورا در تأیید صلاحیت افرادی در یک مجلس نتواند احراز کند، نباید آن افراد ناراحت شوند، امید است که این شورا بتواند به وظایف خود در تأیید صلاحیت افراد شایسته خدمت در مجلس عمل کند.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به روز خانواده و تکریم سالمند، گفت: هیچ عملی بالاتر از ازدواج نزد خداوند، محبوب‌تر نیست، بنابراین تشکیل خانواده فرصتی برای تعالی انسان است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) در خصوص تکریم سالمند، گفت: سالمندان مایه برکت خانواده هستند و باید افتخارکنیم و سعادت داشته باشیم، به آنان خدمت کنیم.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب و عدم شسشتوی کوچه و ماشین، گفت: البته مسئولان وظیفه خود را برای تأمین آب دارند.

وی ادامه داد: اداره آب با حفر سه چاه آب ۱۱ میلیارد تومان هزینه کردند، و قرار است از سد نعمت‌آباد هم برای تأمین آب شهر اقدام کنند که اگر در زمستان با عزم بیشتر این اقدامات انجام میشد و کوتاهی نمی‌شد، قطعا” در تابستان دچار مشکل نمی‌شدیم.

حجت‌الاسلام موحدی تأکید کرد: مدیر آبفا باید مدیریت بهتری در تأمین آب شرب مردم داشته باشد، اینکه بی‌نظم و یا بدون اطلاع‌رسانی آب قطع می‌شود، مردم را بیشتر نگران و ناراحت می‌کند. لزوما باید با برنامه‌ریزی به مردم اطلاع داده شود که امروز در این ساعت آب این نقاط قطع می‌شود و یا آب افت دارد.

وی خطاب به مسئولان هشدار داد که آقایان مسئولین به صورت اصولی، علمی و با برنامه‌ریزی مدیریت آب را تدبیر کنید، آب در استان هم باید تدبیر شود، درست اما نباید آب بر روی مردم بدون برنامه قطع شود.

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: آقایان مسئول قاطعانه جلوی حفر چاه‌های غیر مجاز، کشت محصولات پر آب‌بر و کشت دوم را بگیرید. وی از نماینده مجلس هم خواست که از مسئولان استانی بخواهد که این موضوع را تدبیر و با چهارچوب علمی و اصولی آن را حل کنند.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ : پرچم مقدس ایران همیشه بالا است

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با تقدیر از برگزاری جشن غدیر  و تجمع عفاف و حجاب اظهار کرد: برگزاری ده شب برنامه جشن غدیر و جشن عفاف و حجاب در سطح شهرستان قابل ستایش و تقدیر است.

وی با اشاره به توزیع عادلانه اعتبارات در سطح  کشور افزود: نارضایتی مردم از بعضی از مسئولین است که عادت به تبعیض دارند ناراضایی هستند و از کلیات نظام جمهوری اسلامی ایران کمال رضایت دارند.

باقری با توجه به شبهات و حمله رسانه های معاند به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت:هدف دشمنان ترسیم فضای غیر قابل تحمل در کشور برای مردم و راه اندازی و تحریک برای اعتراضات مردمی است.

وی با توجه به وظایف شورای نگهبان بیان کرد: حفاظت و صیانت از قانون و مقابله با تخلفات از وظایف مهم شورای نگهبان است.

امام جمعه کبودراهنگ با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای آفریقایی عنوان کرد: کشوری که زمینه ساز ظهور امام زمان (عج)است باید با دنیا ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به مقام پرچم مقدس ایران خاطر نشان کرد:پرچم مقدس ایران همیشه جایگاه والایی دارد و هیچگاه پایین نخواهد آمد مگر برای کفن شدن بر پیکر شهدایی که جانشان را فدای این خاک و بوم کرده اند.

دهه محرم فرصتی برای جهاد تبیین است 

حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری امام جمعه فامنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن دهه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت: آغاز ایام عزاداری امام حسین (ع) فرصتی برای جهاد تبیین است و لذا این فرصت را غنمیت شمردید، چون ابی عبدالله مجاهد جهاد تبیین بوده اند.

امام جمعه فامنین گفت: دهه محرم فرصتی برای احیا امر به معروف و نهی از منکر در عرصه های فردی و اجتماعی در باب حجاب و عفاف است.

وی افزود: توجه ویژه به رعایت حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم‌ مورد تاکید است چون بنای حجاب قرآنی و فقهی است و علما آن را از ضروریات دین می‌دانند.

امام جمعه فامنین به سفرهای رئیس‌جمهور به قاره آفریقا اشاره کرد و گفت تلاش ها و فعالیت های شبانه و روزی آیت الله رئیسی در  برنامه‌ریزی برای برقراری رابطه و همکاری دولت با همسایگان و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم قابل تحسین بوده و از مسئولین خواست تا برای داشتن امید و روحیه در بین مردم تلاش کنند.

امام جمعه فامنین در پایان خطبه‌ها به هیئت امنا مساجد، مداحان و مسئولین هیئت‌های مذهبی در برگزاری باشکوه تر عزاداری ها در ایام محرم تاکید کرد‌.

 

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190171
  • دیدگاه‌ها برای نسخه‌ شوم برهنگی تمدن غرب، با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.