• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

سردار شهید همدانی آزادسازی خرمشهر را مقدمه آزادی قدس شریف می دانست

  • کد خبر : 67386
  • 03 خرداد 1399 - 8:23
سردار شهید همدانی آزادسازی خرمشهر را مقدمه آزادی قدس شریف می دانست

علی جعفری با بیان اینکه نقش و جایگاه رزمندگان رزنی و همدانی در آزاد سازی خرمشهر ویژه و برجسته است گفت: شهید همدانی آزادسازی خرمشهر را مقدمه آزادی قدس شریف می دانست. علی جعفری، مسئول پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ناحیه رزن و درگزین در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به نقش همدانی […]

علی جعفری با بیان اینکه نقش و جایگاه رزمندگان رزنی و همدانی در آزاد سازی خرمشهر ویژه و برجسته است گفت: شهید همدانی آزادسازی خرمشهر را مقدمه آزادی قدس شریف می دانست.

علی جعفری، مسئول پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ناحیه رزن و درگزین در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به نقش همدانی ها در فتح خرمشهر گفت: پیش از عملیات آزادسازی خرمشهر و در جریان عملیات بزرگ فتح المبین همدانی ها با فرماندهی فرمانده شهید محمود شهبازی و شهید همدانی و سایر رزمندگان در قالب یک گروه ۷۰۰ نفره که شامل رزمندگان رزنی نظیر ابراهیمعلی معصومی نیز می شد حضوری پر رنگ در این عملیات در قالب تیپ حضرت رسول داشتند.

وی با اشاره به پیروزی بزرگ نیروهای رزمنده کشورمان در عملیات فتح المبین گفت: در این عملیات که حدودا یک ماه قبل از آغاز عملیات بیت المقدس انجام شد مساحت بزرگی از زمین های اشغال شده از شوش تا فکه از دست متجاوزین بعثی آزاد شد و حدود ۱۷ هزار نفر از بعثی ها به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.

جعفری با اشاره به شهادت و مجروحیت رزمندگان رزنی و همدانی در جریان فتح المبین اضافه کرد: پس از آغاز عملیات بیت المقدس در هر ۶ روز پیروزی بزرگی بدست آمد و نهایتا در سوم خرداد شهر خرمشهر بار دیگر به میهن عزیز بازگشت.

وی پیروزی بزرگ فتح خرمشهر را دست آورد ایمان و اخلاص برشمرد و افزود: نقش توکل و توسل به خداوند در جریان پیروزی خرمشهر بارز و ممتاز است.

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه در جریان عملیات فتح المبین و بیت المقدس شهید ابراهیمعلی معصومی فرماندهی گردان عمار لشکر رسول را بر عهده داشت ،افزود:در عملیات بیت المقدس ترابعلی شهبازی از روستای آب باریک به فیض شهادت نائل آمد و آقای مجید عابدی از روستای قادر خلج نیز به شدت مجروح شد و برادر رزمنده علی انصاری از قروه درگزین نیز دچار سوختگی شد.

جعفری با بیان اینکه برخی شبهات در خصوص علت عدم پایان جنگ با وجود پیروزی در خرمشهر مطرح شده است، اضافه کرد: صدام در حالی به علت ترس از پیشروی های بیشتر به ایران پیشنهاد آتش بس می داد که چندین شهر و هزاران کیلومتر از سرزمینهای ما در دست بعثی ها بود و همینطور تکلیف متجاوز و غرامت‌های ایران مشخص نشده بود.

وی با بیان اینکه حدودا ۵۰ رزمنده رزنی در عملیات آزادسازی بیت المقدس شرکت داشتند، ادامه داد: شهید محمود شهبازی فرمانده دلاور همدان در این عملیات در کنار پل نو خرمشهر به شهادت رسید و یاد و نام او برای این سرزمین جاودانه شد.

جعفری با بیان اینکه شهید شهبازی و شهید همدانی نقش محوری در آزاد سازی خرمشهر ایفا کردند، ادامه داد: شهید شهبازی به عنوان جانشین تیپ و شهید همدانی به عنوان مسئول عملیات تیپ حضرت رسول در آزادسازی خرمشهر مجاهدت کردند.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری عملیات آزادسازی خرمشهر با عنوان الی بیت المقدس یکی از ابتکارات شهید همدانی بود، گفت: شهید همدانی و سایر شهدا با دید بلند خود آزادسازی خرمشهر را مقدمه آزادسازی قدس عزیز می‌دانستند و شهید همدانی جان خود را در این راه تقدیم کرد و در سوریه در مبارزه با اعمال تکفیری رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=67386
  • دیدگاه‌ها برای سردار شهید همدانی آزادسازی خرمشهر را مقدمه آزادی قدس شریف می دانست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.