• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5
نماینده مردم نهاوند در مجلس:

سد گرین نهاوند مشکل اعتباری ندارد

  • کد خبر : 208285
  • 09 دی 1402 - 8:18
سد گرین نهاوند مشکل اعتباری ندارد
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: سد گرین جز معدود پروژه‌های استان همدان است که مشکل اعتباری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از گرو، در جلسه‌ای که با حضور علیرضا شهبازی نماینده مردم شهرستان نهاوند، احمدوند فرماندار، اخلاص‌مند مدیر و معاونین آب منطقه‌ای استان برگزار شد بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر سد گرین و رفع مشکلات و موانع آن تأکید شد.

نماینده نهاوند با اشاره به پیگیری تأمین اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی از طریق مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، جهت بتنی کردن انهار شهرستان و تأمین اعتبار لازم برای سد گرین از طریق ماده ۵۶ و از محل اعتبارات عمرانی و رایزنی با کمیسیون تلفیق خبر داد.

شهبازی با اشاره به اینکه سد گرین مشکل اعتباری ندارد، گفت: سد گرین در سال ۱۳۹۹ پیشرفت زیر ۱۳ درصد داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق سه بانک کشاورزی، ملت و صادرات و از طریق ماده ۵۶ اعتبار لازم برای این پروژه تأمین شد.

وی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق کمیسیون تلفیق مجلس تلاش داریم مبلغ قابل قبولی اعتبار در سال ۱۴۰۳ برای این پروژه تخصیص یابد.

اخلاص‌مند مدیر آب منطقه‌ای استان همدان نیز در این جلسه گفت: متأسفانه علی‌رغم موجود بودن اعتبار پروژه سد گرین از طریق ماده ۵۶ به میزان ۱۷۴۰ میلیارد ریال و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در سال جاری، به خاطر وجود معارضین، روند اجرایی این پروژه مهم و حیاتی دچار اخلال شده است که امیدواریم این معضل هرچه سریع‌تر حل شود.

وی اظهار داشت: این سد با حجم تنظیمی ۲۲ میلیون مترمکعب علاوه بر تنظیم آب کشاورزی شهرستان و رفع مشکلات چند سال اخیر اراضی پایین‌دست، آب آشامیدنی بازه جمعیتی به میزان ۲۵۰ هزار نفر را تأمین می‌کند که عملاً شهرستان نهاوند در این حوزه تا چند دهه آینده دچار بحران و مشکل نخواهد شد.

به گفته اخلاص‌مند احداث این سد می‌تواند رونق ویژه‌ای به حوزه صنعتی شهرستان نهاوند دهد و نیاز صنایع بزرگ برای تأمین آب را حل کند.

وی افزود: علی‌رغم تأمین اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی نهر وراینه، متأسفانه روند اجرایی این پروژه هم به خاطر وجود معارضین متوقف‌شده است.

ساماندهی و بتنی کردن نهر شعبان و سایر انهار اصلی و فرعی شهرستان از سایر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208285
  • دیدگاه‌ها برای سد گرین نهاوند مشکل اعتباری ندارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.