• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

سامانه شهاب رونمایی شد

  • کد خبر : 42680
  • 21 دی 1398 - 14:07
سامانه شهاب رونمایی شد

طرح شفاف‌سازی شهرداری همدان موسوم به سامانه شهاب امروز رونمایی شد به گزارش عصر همدان؛ سامانه شهاب طرح شفاف‌سازی اقدامات شهرداری همدان امروز ظهر با حضور اعضای شورای شهر و شهردار همدان در مرکز همایش‌های بین المللی تالار قرآن همدان رونمایی شد. در ابتدای این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص رونمایی از […]

طرح شفاف‌سازی شهرداری همدان موسوم به سامانه شهاب امروز رونمایی شد

به گزارش عصر همدان؛ سامانه شهاب طرح شفاف‌سازی اقدامات شهرداری همدان امروز ظهر با حضور اعضای شورای شهر و شهردار همدان در مرکز همایش‌های بین المللی تالار قرآن همدان رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص رونمایی از این سامانه گفت: در بحث شفافیت اقدامات شهرداری همدان، سه هدف پیشگیری از فساد، اتصال به سایر ارگان‌ها و ادارات دولتی و اقدامات گسترده در الکترونیکی کردن آراء، مورد نظر بوده تا تحقق شعار محرمیت مردم در امور شهرداری و شورا تحقق یابد.

کامران گردان با اشاره به شاخص‌های هفت گانه برای ایجاد شفافیت در کار شهرداری افزود: پخش زنده جلسات شورای شهر، خلاصه مکتوب جلسات، حضور و غیاب علنی، اعلام آراء، اعلام برنامه‌ها، اعلام تعارض منافع، امکان حضور مردم، مستندات شورا و شفافیت مالی از جمله اقدامات این سامانه است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز خاطرنشان کرد: مزایای شفافیت در طرح شهاب پیشگیری از هرگونه فساد احتمالی است و تنها راه کنترل، توسط این سامانه است.

حمید بادامی نجات اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه همه مردم همدان می‌توانند کارها و فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر را رصد کنند.

وی با بیان اینکه شهاب مخفف شهرداری و شورا ابزار بهره‌‌بری است، بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه پیشگیری بسیاری از مسائل است و فقط هدف مچ‌گیری نیست.

 بارگذاری ۹ نرم‌افزار برای رونمایی سامانه شهاب

در ادامه این جلسه شهردار همدان اظهار کرد: شهرداری در کنار اقدامات خدماتی و عمرانی در سطح شهر به مقوله مباحث داخلی و ساختاری شهرداری نیز توجه دارد.

صوفی با بیان اینکه ۹ نرم‌افزار برای آغاز به کار این سامانه خریداری و بارگذاری شده است، ادامه داد: این یک کار بی‌سابقه توسط شهرداری همدان است و نگاه به اطلاع‌رسانی در این سامانه به شهروندان و حق آنها به خوبی انجام شده است.

وی در خصوص آرشیو الکترونیکی اسناد شهرسازی و نوسازی در این سامانه نیز خاطرنشان کرد: این آرشیو اگر به صورت کامل در این سامانه بارگذاری شود این کار در حوزه فناورانه شهرداری همدان می‌تواند یک اقدام برتر باشد، البته در منطقه یک و چهار آرشیو الکترونیکی اسناد شهروندان آغاز شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه با رونمایی از این سامانه اقدامات برای شفاف‌سازی آغاز شده است، گفت: امیدواریم سامانه شهاب با فعالیت طولانی خود در آینده بتواند به ثمر برسد.

صوفی اضافه کرد: سرور زیرساخت نرم‌‌افزار این سامانه با ظرفیت زیاد و حجم بالا به مبلغ ۸ میلیارد تومان در حال نصب است.

آدرس‌های این سامانه shafaf.hamedan.ir و shahab.hamedan.ir است.

انتهای پیام/ف

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=42680
  • دیدگاه‌ها برای سامانه شهاب رونمایی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.