• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

دولت آمریکا جنبش وال استریت را تحمل کرد اما جنبش کنونی مذاکره ناپذیر است

  • کد خبر : 70255
  • 21 خرداد 1399 - 9:20
دولت آمریکا جنبش وال استریت را تحمل کرد اما جنبش کنونی مذاکره ناپذیر است

سعدالله زارعی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در آمریکا نشان دهنده زوال سیاسی است، گفت: دولت جنبش وال استریت را تحمل کرد اما جنبش کنونی مذاکره ناپذیر است. سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه بررسی هویت، جامعه و دولت آمریکا بسیار مهم است، گفت: آمریکایی […]

سعدالله زارعی با بیان اینکه اتفاقات رخ داده در آمریکا نشان دهنده زوال سیاسی است، گفت: دولت جنبش وال استریت را تحمل کرد اما جنبش کنونی مذاکره ناپذیر است.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه بررسی هویت، جامعه و دولت آمریکا بسیار مهم است، گفت: آمریکایی که در جغرافیای امروز می شناسیم طی ۳۰۰ سال گذشته توسط گروه های متنفذ اروپایی اشغال شده است، گفت: از انجا که افراد مهاجر از اروپا شامل طیف های مختلف بودند، باهم درگیر شده و در نهایت گروهی از مهاجرین پیروز  و بقیه را از آمریکا اخراج کردند و در بینشان درگیری های زیادی رخ داد که معروف به جنگ استقلال شد.

وی افزود: از زمانی که اروپایی های نژاد پرست که در راسشان یهودیان سرشناسی همچون راکفلر بودند بر امریکا مسلط شدند، سیاست تبغیض نژادی را به اجرا گذاشتند، یهودیان اساساً نژاد پرستند و خود را صاحب دنیا می دانند، آن ها برای بقیه ملت ها حقوق درجه دو و سه قائلند.

یهودیان آمریکا را به سمتی بردند که زور و پول حرف اول را می زند

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید براینکه یهودیان، امریکا را به سمتی بردند که زور و پول حرف اول را می زند، افزود: به همین علت ساختار سیاسی و اجتماعی در این کشور به گونه ای چیده شد که هر فردی حق حمل سلاح دارد و می تواند گروه شبه نظامی و یک یگان خانوادگی داشته باشد.

زارعی  ادامه داد: از کشوری که برای برای دانش آموزان خود ممنوعیت حمل سلاح ندارد انتظار نمی رود که پلیسش زانوی خود را روی گلو و شاهرگ یک سیاهپوست نگذارد و ده دقیقه این وضعیت را ادامه دهد تا جوان جان دهد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بعد از اعتراض مردم به رفتار پلیس با یک سیاهپوست، پلیس آمریکا بدون آنکه شرمنده باشد با گاز اشک آور، باتوم و سلاح به مردم حمله کرد، گفت: پلیس تعداد زیادی را مجروح و به قتل رساند و دولت به جای آنکه با مردم خود متمدنانه برخورد کند در ۲۵ شهر اعلام حکومت نظامی کرد.

وی با اشاره به اینکه وضع فکری حاکم بر جامعه امریکا این است که اقای ترامپ دستور حمله به خبرنگاران می دهد، تصریح کرد: همه این مسائل واقعیت هایی در این جامعه است که موجب اعتراض تعدادی از مردم شده است.

تظاهرکنندگان در آمریکا مردمی شجاع هستند

این کارشناس مسائل بین الملل  ادامه داد: برخی مردم آمریکا این اتفاقات را اصلاً قبول ندارند؛ اگر نگاه به جمعیت شرکت کننده در انتخابات بیاندازید خواهید دید که معمولا ۵۰ درصد مردم پای صندوق ها نیامدند و جنس دیگری دارند، آنها شرور نیستند و فقط می خواهند زندگی خود را داشته باشند.

زارعی با تاکید براینکه مردم  هیچ ترسی ندارند و تظاهرات می کنند، خاطرنشان کرد: همین مردم شجاع تظاهرات را ادامه و  گسترش می دهند و اتفاقات نشان دهنده زوال سیاسی امریکا است.

دولت آمریکا جنبش وال استریت را تحمل کرد اما جنبش کنونی مذاکره ناپذیر است

وی با بیان اینکه دولت آمریکا دیگر نمی تواند کنترل قدرت مردم را در دست داشته باشد، اظهار کرد: دولت نمی تواند رفتار خود را تصریح کند و قادر نیست در برابر مردم  بایستد و مقاومت کند.

این کارشناس مسائل بین الملل وضعیت آینده نه چندان دور آمریکا را همراه با تغییرات بنیادی در جامعه دانست و تصریح کرد: به گمان من این کشور حتما با شرایط جدیدی مواجه خواهد شد.

زارعی با اشاره به اینکه جنبش وال استریت یک واکنش اقتصادی به شرایط پیش آمده بوده است، افزود: این جنبش ماهیت سیاسی پیدا نکرد اما اساساً جنبش کنونی یک جنبش اقتصادی نیست و در واکنش به یک ناعدالتی و نوع رفتار هیئت حاکم با مردم پدید آمده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان با بیان اینکه در جنبش وال استریت سیاست را مورد انتقاد قرار ندادند بلکه وضعیت و روند را مورد انتقاد قرار دادند، گفت: این دو اتفاق متفاوتند و نتایج متفاوتی هم خواهند داشت کما اینکه شاهد بودیم دولت آمریکا جنبش وال استریت را تحمل کردند و جنبش به طور طبیعی در فرایندی خاموش شد اما این جنبش یک جنبش مذاکره ناپذیر است.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=70255
  • دیدگاه‌ها برای دولت آمریکا جنبش وال استریت را تحمل کرد اما جنبش کنونی مذاکره ناپذیر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.