• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

زندگی در اتاقکی کوچک با یک اُپِن مشترک برای حمام و آشپزخانه/ زندگی کدام مسئول چنین است؟

  • کد خبر : 61162
  • 01 اردیبهشت 1399 - 12:42
زندگی در اتاقکی کوچک با یک اُپِن مشترک برای حمام و آشپزخانه/ زندگی کدام مسئول چنین است؟

سیل پارسال که آمد زندگی خانواده ای روستایی در اسد آباد را از خانه شخصی به اجاره‌نشینی آن هم در اتاقکی کوچک برد که هم آشپزخانه آن اُپِن است، هم حمام! به گزارش عصر همدان؛ شاید این روزها که دورهمی‌ها به حداقل رسانده ایم و  معاشرت و اجتماعی بودن را تقریباً کنار گذاشته ایم و […]

سیل پارسال که آمد زندگی خانواده ای روستایی در اسد آباد را از خانه شخصی به اجاره‌نشینی آن هم در اتاقکی کوچک برد که هم آشپزخانه آن اُپِن است، هم حمام!

به گزارش عصر همدان؛ شاید این روزها که دورهمی‌ها به حداقل رسانده ایم و  معاشرت و اجتماعی بودن را تقریباً کنار گذاشته ایم و به قول معروف فقط داریم زندگی را عادی یکنواخت و راکد می‌گذرانیم، گاهی شاید دلمان تنگ روزهای باهم بودن‌‎ها شود.

در شهر کوچک اسدآباد، در روستایی که زمانی به واسطه وجود امامزاده ای در آن و خونگرمی مردمانشان برو بیایی داشته، خانواده ای که تنها سه عضو دارد، در اتاقکی مستأجرند؛ شاید تعجب کنید، مگر می شود در یک روستا مستأجر هم شد؟!

آری سال گذشته این خانواده براثر سیل خانه و کاشانه شان در چنارسفلی تخریب می شود و مستأجری می‌شوند و به سختی گذران زندگی می کنند.

این خانواده که به دلیل ازکارافتادگی پدر خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) است، با کرایه دو اتاقک کوچک در منزل پیرزنی، در آن یک پذیرایی و حال، آشپزخانه و حمام ایجاد کرده اند که البته حمام نه در و دیوار دارد و نه آب گرم و نه دوش!

حتی تصورش هم سخت است که تفاوت و بالا و پایین زندگی چنان عرش و فرش را جابجا کند که در ذهن هم نگنجد اما این یک واقعیت رخ داده است و بس.

به وقت تاریخ امروز، اولین روز از دومین ماه سال ۹۹، خورشیدی است و هنوز قلب ها برای عزیزان می‌تپد؛ هنوز امید و ادامه بقا وجود دارد، هنوز هستند دل‌های زنده ای که به کمک هم بدون چشم داشتی شتابان در حرکتند، هستند دل‌های شادی که شادی خود را بی منظور با هم نوع خود شریک می‌شوند، فرق نمی‌کند کجا و چطور اما خون در رگ ها جوش می‌خورد و خیلی چیزها هنوز جان دارد و زنده است.

در این هیاهوی روزمرگی‌ها و مجازی شدن زندگی مفتخریم رسانه ای همیشه در خدمتگزاری برای مردم  در دست داریم و صدای عموم را به گوش مسئولان رسانده و درخواست‌ها را مطالبه می‌کنیم.

حجت الاسلام رضا موحدی روحانی مسجد روستای چنارسفلی که این روزها دغدغه اش رساندن مطالبات مردم به گوش مسئولان است، در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: این خانواده سه نفره که تحت حمایت کمیته امداد است، براثر سیل خانه خودشان تخریب می شود و به ناچار به مستأجری رو می آوردند.

وی ادامه داد: وقتی وارد منزل این خانواده شدم، یک آشپزخانه و حمام دیدم که نه در دارد و نه دیوار! سؤالی برایم پیش آمد که کدام مسئول می‌تواند اینگونه زندگی کند؟

این روحانی دغدغه مند که تنها راه رساندن درد این خانواده را رسانه می داند، گفت: این خانواده در زمانی که خانه شان را سیل ویران می‌کند، به بنیاد مسکن می رود و تقاضای وام می کنند که گویا این نهاد هم گفته دیر اقدام کرده اید.

وی تأکید کرد: انتظار می رود که مسئولان، فرماندار این موضوع را پیگیری کند و حلال مشکلات این خانواده باشد.

بعداز دریافت پیام پر از درد آقای موحدی روحانی مسجد روستای چنارسفلی برای کمک به این خانواده بی بضاعت، تماسی با فرماندار همیشه پاسخگو و دلسوز شهرستان داشتیم و موضوع را مطرح کردیم.

مجید درویشی که با شنیدن کیفیت زندگی دردمندانه این خانواده آسیب دیده از سیل از زبان خبرنگار ما، یک آن تکانی خورد و با تعجب پرسید: آشپزخانه اپن باشد و حمام هم اوپن!!

بنیاد مسکن برای اختصاص تسهیلات به این خانواده موافقت نکرد

همان لحظه ارتباطی با مدیر کمیته امداد شهرستان گرفت و درخواست پیگیری موضوع را داد.

اما خبرنگار ما تنها به تماس فرماندار اکتفا نکرد و براساس رسالتش، برای پیگیری هرچه زودتر گفتگویی را با مدیر کمیته امداد اسدآباد داشت و نایبی صفا در این زمینه اظهار کرد: این خانواده دارای خانه ای در روستا هستند که دچار سیل شده اما بنیاد مسکن برای اختصاص تسهیلات به این خانواده موافقت نکرد، چراکه بر اساس ادعای کارشناسان این نهاد، آن واحد مسکونی چندان آسیب ندیده است.

وی با بیان اینکه ما در سال گذشته نام این خانواده را به عنوان سیل زده اعلام کرده و اعتبار ۱۰ میلیونی را برای بازسازی آن دریافت کرده ایم، افزود: این مبلغ در حساب خانواده موجود است اما قابل برداشت نیست تا زمانی که شروع به ساخت و بازسازی کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اسدآباد یاداور شد: در حال حاضر نقشه پروانه ساخت و بازسازی واحد مسکونی این خانواده از بنیاد گرفتیم که با اختصاص آن ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و سهمیه کمک های امسال، جز واحدهای احداثی باشد.

برای حل مشکلات روزمره این خانواده مددجو اقداماتی انجام می دهیم

وی با بیان اینکه این خانواده در منزلی که به صورت استجاری زندگی می کند، نمی توانیم کاری انجام دهیم، افزود: البته برای حل مشکلات روزمره این خانواده مددجو نیز اقداماتی انجام خواهیم داد و اقلامی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.

نایبی صفا یادآور شد: منزلی که این خانواده زندگی می‌کند، در صورتی که مددجوی ما باشد، برای تجهیز حمام آن آبگرمکنی را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

در ادامه پیگیری های ما از آقای موحدی روحانی مستقر در روستای چنارسفلی، گویا بخشدار مرکزی از این خانه بازدیدی داشته اما هنوز خبری از مسئولان کمیته امداد نشده و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

یک سؤال پیش می آید که خانواده بی بضاعت با پدری از کارافتاده که دستش در جیب کمیته امداد است، چطور می‌تواند قبل از برداشت همان ۱۰ میلیون وام بلاعوض این نهاد ساخت و ساز را شروع کند، عقل سلیم حکم می‌کند که اجازه برداشت این مبلغ داده شود تا این خانواده بتوانند کاری کند.

امید است که مسئولان با تدبیری این خانواده مستضعف و نیازمند را حمایت کنند و نجات بخش آنان از وضعیت فعلی شان باشند.

لیلا نظری فرهودی

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61162
  • دیدگاه‌ها برای زندگی در اتاقکی کوچک با یک اُپِن مشترک برای حمام و آشپزخانه/ زندگی کدام مسئول چنین است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.