• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

زمینه‌ و بسترهای جرم‌زا در استان همدان باید شناسایی شوند

  • کد خبر : 100001
  • 25 دی 1399 - 8:33
زمینه‌ و بسترهای جرم‌زا در استان همدان باید شناسایی شوند

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که به بررسی نقش نهادهای نظارتی در پیشگیری از فساد پرداخته شد محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان دستور تشکیل کارگروه شناسایی عوامل فساد زا در استان همدان را صادر کردند. به گزارش عصر همدان؛ شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان بعد از ظهر چهارشنبه […]

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که به بررسی نقش نهادهای نظارتی در پیشگیری از فساد پرداخته شد محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان دستور تشکیل کارگروه شناسایی عوامل فساد زا در استان همدان را صادر کردند.

به گزارش عصر همدان؛ شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان بعد از ظهر چهارشنبه ۲۴ دی ماه به ریاست محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان و با حضور شورای معاونین دادگستری استان همچنین مدیران دستگاه‌های امنیتی و نهاد‌های نظارتی برگزار گردید.

در ابتدا جلسه عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سند جامع پیشگیری از وقوع جرم را برای حاضرین تشریح نموده و تصریح نمودند با توجه به تعدد و تکثر دستگاههای نظارتی وقوع جرم یا تخلف در دستگاههای دولتی یا عمومی حاکی از عدم ایفاء صحیح نقش این نهادها در راستای نظارت و کنترل و پیشگیری از وقوع جرم است که با تعامل و همکاری این دستگاهها بایستی نسبت به رفع خلا های موجود اقدام گردد.

آنگاه هریک از معاونین و مدیران دستگاهای نظارتی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: باید زمینه‌ها و بسترهای جرم‌زا شناسایی گردد و نهادهای نظارتی باید به وظایف قانونی و مسئولیت خویش اشراف داشته باشند لذا بر این اساس با مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان کارگروه شناسائی عوامل فسادزا تشکیل گردد تا ضمن برگزاری جلسات مستمر و بازدید میدانی از دستگاه‌ها، زمینه‌های فساد نیز شناسائی و با آنان برخورد گردد.

عدالتخواه ادامه داد: مدیران نهادهای نظارتی باید افرادی کارآمد و پیگیر با روحیه مسئولیت‌پذیری باشند در این صورت مجرمین عرصه‌ای برای ارتکاب جرم نخواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: باید مدیران نهاد‌های نظارتی استان انسجام اطلاعاتی و تبادل اطلاعات بالایی داشته باشند زیرا حبس اطلاعات و عدم تبادل آن، زمینه‌ ساز فساد می‌گردد.

وی ضمن‌ تاکید بر شناسایی زمینه‌ها و بسترهای جرم‌زا، بیان نمودند: آگاه‌سازی، اشراف اطلاعاتی و جرم‌شناسی باید از خصیصه تمامی دستگاه‌های نظارتی باشد.ایشان جوان گرایی ، شناسایی و توجه به گزینش و جذب مدیران متعهد و توانمند با روحیه جهادی و انقلابی را مهمترین رویکرد و مؤلفه پیشگیری از فساد دانستند و اظهار امیدواری کردند با برنامه ریزی صحیح ریشه فساد خشکانده شود تا اعتماد عمومی تقویت گردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=100001
  • دیدگاه‌ها برای زمینه‌ و بسترهای جرم‌زا در استان همدان باید شناسایی شوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.